Inlägg från: AishaK |Visa alla inlägg
  • AishaK

Bli gravid vintern 2017/2018

Hej alla. Hoppas att jag kan hoppa in här, fyller 24 år i september och har precis slutat med p piller som jag använt i 6 år. Är redo för att skaffa barn och hoppas att det kommer inom det närmsta månaderna. Fick p-piller mensen direkt eller pillerstopp och hade sedan äl på cd21, 10 dagar efter det kom den riktiga mensen och jag är enligt Natural cycles och ägglossningstest inne på min andra ägglossning nu. Har sex som vanligt och "kämpar" inte extra kring äl men hoppas på plus innan 2017 är slut iallafall om man har tur.

• AishaK
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-02 00:39:53 följande:

Hej Damer :)

Redan innan vi satte igång med försökandet undrade jag om också kommer inbilla mig att jag är gravid varje månad så som jag läst och hört att många andra gör. Jag är på ÄL +9 och ikväll när jag låg i soffan och läste skulle jag lägga mig på mage en stund med aj, så ont det gjorde i brösten! De är sjukt ömma! Det är dem iofs när jag ska ha mens också. Jag är såå nyfiken vad det beror på! PMS eller graviditet <3

Hoppas allt är bra med er tjejer :)

Håller tummarna för att du har ont i brösten pga graviditet! För mig är det bröstvårtorna som är katastrof. Jag är bara på äl +6 men dom står rakt ut haha (ursäkta för detaljerat info) och så fort jag kommer åt något så gör de svin ont, brösten i sig känns väldigt tunga bara. Det är nästan så att det är skönare att ha på sig bh för dom är "skyddade" då. Har kort lutealfas så vet inte om de beror på att mensen snart kommer eller om det är jätte tidiga graviditets symtom.. Är de möjligt att känna något så tidigt?
  • AishaK
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-02 00:58:14 följande:
    Detsamma! Jag hoppas båda våra bröstbesvär är gravidsymtom :D Jag har tvärtom. Hela bröstet är fullt av hårda ömma knutor men bröstvårtorna är helt lugna :) De känns också tunga som du sa. Jag vet faktiskt inte hur tidigt man kan känna! De säger ju att hormonet tredubblas varje dag i början så därför kan gravtest visa neg ena dagen och positivt andra. Då borde symtom som ömma bröst, trötthet, kissignödighet, illamående osv kunna komma vilken dag som helst efter ÄL? Har dock läst att det tar minst 3 dygn för ägget att fästa och börja skicka ut hormonet ut i kroppen :)

Hoppas Hoppas! Håller tummarna!
    Vi får helt enkelt fördriva dagarna och låta tiden visa haha, vilket tyvärr är det svåraste just nu!!
  • AishaK
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-02 17:41:36 följande:
    Nu har jag fått lite mensvärk på eftermiddagen också.. suck! Hoppas inte mensen kommer ikväll :(
    När har du bim?
  • AishaK
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-03 10:28:17 följande:
    Jag vet inte exakt eftersom jag knappt haft någon mens med spiralen. Enligt min förra "mens borde bim vart nu i månadsskiftet. Men enligt min sena ÄL den 23/7 borde kanske BIM vara runt den 6:e, på söndag. Vaknade i morse och ingen mens och ingen mer mensvärk i natt i alla fall :) Så hoppet finns fortfarande! Hur går det för dig? Känner du något?
    Jag har lite mensvärk och brösten ömmar fortfarande. Enligt Natural cycles ska jag få mens imorgon men man vet aldrig.. hoppas inte. Såg i den andra tråden att du plussat! Stort grattis och all lycka!!!
  • AishaK
    trueblood93 skrev 2017-08-17 13:48:42 följande:

Hej alla!. Höll mig fem timmar och testade sen idag. Nyss alltså.. Mensen ska komma imorgon men stickan visade såhär efter 1-2 minuter!!! Vad ska man tro?! Ser ni också sträcket?

Jag ser! De där tycker jag att du kan lita på! Gör ett nytt imorgon så ska du se att det är ännu starkare! Grattis <3
Svar på tråden Bli gravid vintern 2017/2018