• Horisonten

Bli gravid vintern 2017/2018

Hejsan :)

Är det någon mer här inne som också planerar redan nu att försöka bli gravid vintern 2017/2018? :)

• Svar på tråden Bli gravid vintern 2017/2018
  • Horisonten
    Elin1991 skrev 2017-07-19 10:04:56 följande:
    Imorse var det fortfarande en blinkande smiley.. Får mysa till det ikv ändå! :) Ja jag tror han kommer bli otroligt glad den dagen det blir ett + :) väntar med spänning!

Jag förstår det, hur gamla är dina barn? :)

Jaha jag trodde folsyra var att "hjälpa" till att bli gravid.. Borde kanske läst på om det innan man började försöka. Känner mig lite oansvarig nu....
    Ja gör det :) Klart att han kommer och bli glad. Spännande om de blir plus sen :)
    Min dotter är 4 och min son är 16 månader :)

Eh inte lätt och veta och ha koll på allting direkt ifrån början. Man lär sig med tiden :) Jag lär mig fortfarande saker fast jag har varit gravid tidigare. :) Känn dig inte oansvarig,nu vet du ju och kan välja och äta folsyra om du vill :)
  • Sali2015
    Horisonten skrev 2017-07-18 19:28:09 följande:
    Hejsan :) Jag vill börja med och välkommen dig hit :)

Åh vilken jobbig situation och speciellt när man längtar och tror att an skall få hjälp och så börja om igen.Förstår att det måste vara massor utav olika tankar och känslor i omlopp för dig. 

Jag hoppas verkligen verkligen på att du får ett plus den 8 augusti :) Det håller vi ju absolut tummarna för :) Hur gamla är du och din sambo? :)
    Tack!! :)

Ja det är jobbigt, men får bara acceptera läget. Jag har haft hopp hela tiden och någonstans innerst inne vetat att mitt mirakel kommer. Bara att han har spermier är mirakel i sig så nu ska jag försöka slappna av och tro att mitt öde bär med sig en bebis snart.

Jag är 24 (fyller 25) och min sambo är 23. Vi är unga och får ofta höra att vi inte ska ha bråttom osv. Dock inte lätt när det är allt man vill, särskilt som vi försökt två år också.
  • Horisonten
    Sali2015 skrev 2017-07-19 11:40:29 följande:
    Tack!! :)

Ja det är jobbigt, men får bara acceptera läget. Jag har haft hopp hela tiden och någonstans innerst inne vetat att mitt mirakel kommer. Bara att han har spermier är mirakel i sig så nu ska jag försöka slappna av och tro att mitt öde bär med sig en bebis snart.

Jag är 24 (fyller 25) och min sambo är 23. Vi är unga och får ofta höra att vi inte ska ha bråttom osv. Dock inte lätt när det är allt man vill, särskilt som vi försökt två år också.
    Vilken härlig och positiv inställning du har :) låter väldigt klokt :)

Ne det är verkligen inte lätt. Ens känslor och den där längtan är inte alltid så lätt och hantera. Är den där så är den. Spelar ingen roll vad folk säger. Ne de förstår jag. Jag hoppas verkligen att det är eran tur nu :)
  • DrömlivetiHD
    Horisonten skrev 2017-07-17 16:05:33 följande:

Åh tack snälla du :) Jo men precis lite så jag tänker och känner med. Försökte släppa tanken på vad jobbet skall tycka, tänka och säga. Inte jättelätt men det går lättare och lättare ändå,men samtidigt får man bakslag vissa dagar. Jo tänkt vänta så länge jag kan,men om jag utgår ifrån hur det varit när jag varit gravid med de 2 andra så har jag mått väldigt dåligt. Haft hypermiss med båda 2 tyvärr så varit tvungen att berätta för min chef tidigt pga att jag varit tvungen och vara sjukskriven då jag inte klarat av och jobba då jag inte fått behålla någon mat eller vätska. Med dottern så började jag må dåligt ett par dagar innan jag plutade så började kräkas redan vid v 4-5. Med sonen kunde jag jobba lite men började kräkas och så sen redan i v 6. Så tyvärr kommer jag nog behöva berätta tidigt om jag utgår ifrån hur det varit innan. Tror inte det kommer och bli någon skillnad denna gången heller. Och lyckas vi direkt och bli gravdia i november så kommer jag hinna jobba ca 2 månader innan vi vet om jag är gravid så minsta tid tänker jag att det blir att jag hinner jobba 2,5--3 månader. Bara jag klarar att ev kunna jobba julen så jag inte ställer till det för jobbet då. Jobbar inom vården så jobbar helger och röda dagar nämligen :) Sen som min bm säger så kommer jag nog få en väldigt väldigt hemsk foglossning igen som kommer kräva sjukskrivning pga smärtan men även pga jobbet. Så risken att gå hem tidigt eller kanske kan jobba 50% iallafall. Hoppas det. Vill inte gå hem för tidigt men samtidigt inte pressa mig och kämpa massa ändå fast jag har ont, gjorde de sista jag ave gravid bara för att inte sätta jobbet i skiten men vart verkligen inte värt det. Gick med kryckor sista tiden,typ sista 2-2,5 månad :( Så risken är att det kommer bli så igen. Lär inte bli mildare denna gången sa bm. 

Hade du minera spiralen då?

Låter som en bra tanke,idé :) Jag skulle också vilja gå ner lite innan nästa graviditet. Få bort magen och de som fastnat på sidorna hahaha :p men än går det sådär,dock ingen våg hemma men kanske lika bra :p

Jaha okej. Då förstår jag att du kanske måste säga till tidigt ja. Härligt att höra att kvinnor inte blir skrämda att ha fler barn när de mått så dåligt under sina graviditeter :) Underbart exempel på hur starka kvinnor är och hur mycket våra kroppar klarar av. Och det bevisar ju verkligen att bebisen som kommer ut i slutändan är sååå värt all smärta och lidande!

Jag kommer faktiskt inte ihåg vad spiralen hette :P Hehe Ja, våg är onödigt. Jag har en hemma och kan inte låta bli o ställa mig på den varje morgon xD Inte bra! Haha!
  • Horisonten
    DrömlivetiHD skrev 2017-07-19 12:30:10 följande:
    Jaha okej. Då förstår jag att du kanske måste säga till tidigt ja. Härligt att höra att kvinnor inte blir skrämda att ha fler barn när de mått så dåligt under sina graviditeter :) Underbart exempel på hur starka kvinnor är och hur mycket våra kroppar klarar av. Och det bevisar ju verkligen att bebisen som kommer ut i slutändan är sååå värt all smärta och lidande!

Jag kommer faktiskt inte ihåg vad spiralen hette :P Hehe Ja, våg är onödigt. Jag har en hemma och kan inte låta bli o ställa mig på den varje morgon xD Inte bra! Haha!
    Var väldig tveksam till en 3 men längtan var större och när jag såg mina barn leka tillsammans och liksom ville ge dem ett syskon till. Kommer nog bli tufft men så värt det sen. Barnen är det bästa som hänt mig!! <3

Haha Ne de är ju det. Vi har precis köpt en ny våg. Så att de gick la sådär bra. Haha :p

Åh idag längtar jag så efter att få börja försöka!!
  • DrömlivetiHD
    Horisonten skrev 2017-07-18 20:09:46 följande:

* Horisonten 28 år, tredje barnet, börja försöka i november <3

* Elin1991 25 år, första barnet & bim 9/8 :)

* Horisonten 28 år, tredje barnet, börja försöka i november <3

* Elin1991 25 år, första barnet & bim 9/8 :)

* DrömlivetiHD 26 år, första barnet, inte en susning om varken bim eller ÄL :p
  • DrömlivetiHD

Btw Horisonten :)

Jag äter folsyra och B-12 kombinerat i tablettform :) Började äta så fort spiralen var ute :)

• Horisonten
    DrömlivetiHD skrev 2017-07-19 12:39:15 följande:

Btw Horisonten :)

Jag äter folsyra och B-12 kombinerat i tablettform :) Började äta så fort spiralen var ute :)

Åh finns de kombinerat? Låter ju perfekt. Skall till Apoteket idag och tänkte köpa och börja äta redan nu. Skadar ju inte :)
  • Elin1991
    Horisonten skrev 2017-07-19 10:35:18 följande:

Ja gör det :) Klart att han kommer och bli glad. Spännande om de blir plus sen :)

Min dotter är 4 och min son är 16 månader :)

Eh inte lätt och veta och ha koll på allting direkt ifrån början. Man lär sig med tiden :) Jag lär mig fortfarande saker fast jag har varit gravid tidigare. :) Känn dig inte oansvarig,nu vet du ju och kan välja och äta folsyra om du vill :)

Ja jag är väldigt spänd på denna härliga resa :)

Okej, va kul med en av varje :) hoppas du får plus sen när ni kör igång :)

Nej verkligen inte. Så mycket nytt som man inte hade en aning om.. Borde nog ta mig till Apoteket & köpa folsyra snarast :)
  • Horisonten
    Elin1991 skrev 2017-07-19 16:59:46 följande:
    Ja jag är väldigt spänd på denna härliga resa :)

Okej, va kul med en av varje :) hoppas du får plus sen när ni kör igång :)

Nej verkligen inte. Så mycket nytt som man inte hade en aning om.. Borde nog ta mig till Apoteket & köpa folsyra snarast :)
    Det förstår jag :) Ja de är roligt och mysigt :) Tack hoppas jag med. Är lite nervös och orolig för att de skall ta tid för jag är äldre och så. Vet inte varför bara en känsla. Man är ju så otålig när man sätter igång.
    Ja men så är det verkligen. Men vi finns här inne som råd och stöd mm :)
    Jag var och köpte idag på Apoteket. Eller senare min man köpte folsyra till mig idag. Så första dagen med de idag :) Knas men känns inte helt verklig än då jag fortfarande har spiralen. Men en månad kvar lite drygt så är den borta. Första delmålet :)
Svar på tråden Bli gravid vintern 2017/2018