Bli gravid vintern 2017/2018
Hejsan :)
Är det någon mer här inne som också planerar redan nu att försöka bli gravid vintern 2017/2018? :)
Hejsan :)
Är det någon mer här inne som också planerar redan nu att försöka bli gravid vintern 2017/2018? :)
Åh tack snälla du :) Jo men precis lite så jag tänker och känner med. Försökte släppa tanken på vad jobbet skall tycka, tänka och säga. Inte jättelätt men det går lättare och lättare ändå,men samtidigt får man bakslag vissa dagar. Jo tänkt vänta så länge jag kan,men om jag utgår ifrån hur det varit när jag varit gravid med de 2 andra så har jag mått väldigt dåligt. Haft hypermiss med båda 2 tyvärr så varit tvungen att berätta för min chef tidigt pga att jag varit tvungen och vara sjukskriven då jag inte klarat av och jobba då jag inte fått behålla någon mat eller vätska. Med dottern så började jag må dåligt ett par dagar innan jag plutade så började kräkas redan vid v 4-5. Med sonen kunde jag jobba lite men började kräkas och så sen redan i v 6. Så tyvärr kommer jag nog behöva berätta tidigt om jag utgår ifrån hur det varit innan. Tror inte det kommer och bli någon skillnad denna gången heller. Och lyckas vi direkt och bli gravdia i november så kommer jag hinna jobba ca 2 månader innan vi vet om jag är gravid så minsta tid tänker jag att det blir att jag hinner jobba 2,5--3 månader. Bara jag klarar att ev kunna jobba julen så jag inte ställer till det för jobbet då. Jobbar inom vården så jobbar helger och röda dagar nämligen :) Sen som min bm säger så kommer jag nog få en väldigt väldigt hemsk foglossning igen som kommer kräva sjukskrivning pga smärtan men även pga jobbet. Så risken att gå hem tidigt eller kanske kan jobba 50% iallafall. Hoppas det. Vill inte gå hem för tidigt men samtidigt inte pressa mig och kämpa massa ändå fast jag har ont, gjorde de sista jag ave gravid bara för att inte sätta jobbet i skiten men vart verkligen inte värt det. Gick med kryckor sista tiden,typ sista 2-2,5 månad :( Så risken är att det kommer bli så igen. Lär inte bli mildare denna gången sa bm.
Hade du minera spiralen då?
Låter som en bra tanke,idé :) Jag skulle också vilja gå ner lite innan nästa graviditet. Få bort magen och de som fastnat på sidorna hahaha :p men än går det sådär,dock ingen våg hemma men kanske lika bra :p
* Horisonten 28 år, tredje barnet, börja försöka i november <3
* Elin1991 25 år, första barnet & bim 9/8 :)
Btw Horisonten :)
Jag äter folsyra och B-12 kombinerat i tablettform :) Började äta så fort spiralen var ute :)
Btw Horisonten :)
Jag äter folsyra och B-12 kombinerat i tablettform :) Började äta så fort spiralen var ute :)
Ja gör det :) Klart att han kommer och bli glad. Spännande om de blir plus sen :)
Min dotter är 4 och min son är 16 månader :)
Eh inte lätt och veta och ha koll på allting direkt ifrån början. Man lär sig med tiden :) Jag lär mig fortfarande saker fast jag har varit gravid tidigare. :) Känn dig inte oansvarig,nu vet du ju och kan välja och äta folsyra om du vill :)