• Horisonten

Bli gravid vintern 2017/2018

Hejsan :)

Är det någon mer här inne som också planerar redan nu att försöka bli gravid vintern 2017/2018? :)

• Svar på tråden Bli gravid vintern 2017/2018
  • halfbaked

Vi ska börja försöka i september-oktober-november kanske! Har jag planerat, haha men sambon är med på det men jag längtar mest Har en tjej på snart ett år som tog mer än ett år att få till så vi vill gärna sätta igång för att få 2-3 år mellan dem men vi har lite osäkra anställningar nu så därför vi väntar till i höst

• mycat81

* Horisonten 28 år, tredje barnet, börja försöka i november <3

* Elin1991 25 år, första barnet & bim 9/8 :)

* DrömlivetiHD 26 år, första barnet, inte en susning om varken bim eller ÄL :p

* mycat81 36 år, andra barnet, ta ut spiralen i aug/sept, sen börja försöka

• DrömlivetiHD
    Horisonten skrev 2017-07-19 17:56:52 följande:

Det förstår jag :) Ja de är roligt och mysigt :) Tack hoppas jag med. Är lite nervös och orolig för att de skall ta tid för jag är äldre och så. Vet inte varför bara en känsla. Man är ju så otålig när man sätter igång.

Ja men så är det verkligen. Men vi finns här inne som råd och stöd mm :)

Jag var och köpte idag på Apoteket. Eller senare min man köpte folsyra till mig idag. Så första dagen med de idag :) Knas men känns inte helt verklig än då jag fortfarande har spiralen. Men en månad kvar lite drygt så är den borta. Första delmålet :)

Så bra :D Hittade han den kombinerade? En månad går fort ;) Sen ska kroppen hitta tillbaka till sitt rätta, sen Vips är det november :D Wiiee!
  • Horisonten
    DrömlivetiHD skrev 2017-07-20 10:45:11 följande:
    Så bra :D Hittade han den kombinerade? En månad går fort ;) Sen ska kroppen hitta tillbaka till sitt rätta, sen Vips är det november :D Wiiee!
    Ne han köpte bara folsyra för den han kände igen. Haha :p

Jo så sant. Det är ju därför som jag tar ut den så pass tidigt så kroppen får tiden. Ja jag hoppas det. Blir väl skillnad nu efter semestern och allt när man kommer tillbaka in i rutinerna igen :)

Jag kan dock bara inte släppa detta med vad jobbet skall säga och tycka. Skit jobbigt!! :'( Kanske borde vänta och jobba ett tag till innan...Så inte jobbet blir jättearga eller besvikna...Fan dessa jobbiga tankar och känslor...:'(
  • DrömlivetiHD
    Horisonten skrev 2017-07-20 11:04:48 följande:

Ne han köpte bara folsyra för den han kände igen. Haha :p

Jo så sant. Det är ju därför som jag tar ut den så pass tidigt så kroppen får tiden. Ja jag hoppas det. Blir väl skillnad nu efter semestern och allt när man kommer tillbaka in i rutinerna igen :)

Jag kan dock bara inte släppa detta med vad jobbet skall säga och tycka. Skit jobbigt!! :'( Kanske borde vänta och jobba ett tag till innan...Så inte jobbet blir jättearga eller besvikna...Fan dessa jobbiga tankar och känslor...:'(

Jaha okej :) Det är ju det viktigaste!

Ja kroppen mår alltid bra av rutin och regelbundenhet :)

Förstår att du är nervös över det men du måste vara egoistisk här. Tänk på dig själv och din familj i första hand. Ett jobb är ett jobb. Skit samma om man gör dom besvikna. Det är inte hela världen. De är ju bara kollegor. Värre att svika sin familj och de man älskar. Jag tycker inte du ska skjuta upp på det och anpassa dig efter jobbet. Så ska man inte behöva känna. Blir de arga är de inte bra chefer. Man ska aldrig behöva ha dåligt samvete för att man vill ha barn. Försök att sätta dina behov överst <3
  • Kiim0

Halloj,

Hoppar också in här om det är ok?
    Vi försöker och försöker men pluset kommer aldrig. Jag och min sambo har försökt i ett år och 4 månader. Har gått vidare till RMC i Malmö för utredning och där hitta dem inget fel på mig och inget fel på min sambo. Så sjukt jobbigt att inte veta varför det inte funkar.  

• halfbaked
    Kiim0 skrev 2017-07-20 11:52:36 följande:

Halloj,

Vi försöker och försöker men pluset kommer aldrig. Jag och min sambo har försökt i ett år och 4 månader. Har gått vidare till RMC i Malmö för utredning och där hitta dem inget fel på mig och inget fel på min sambo. Så sjukt jobbigt att inte veta varför det inte funkar.  

Usch vad jobbigt :-/ För oss tog det 1 år och 2 mån till plus (plussade samma vecka som vi skulle påbörja utredning). Hoppas det tar sig för er snart! Vi ska snart börja försöka igen och jag är orolig att det ska bli precis som sist...
  • Horisonten
    DrömlivetiHD skrev 2017-07-20 11:14:21 följande:
    Jaha okej :) Det är ju det viktigaste!

Ja kroppen mår alltid bra av rutin och regelbundenhet :)

Förstår att du är nervös över det men du måste vara egoistisk här. Tänk på dig själv och din familj i första hand. Ett jobb är ett jobb. Skit samma om man gör dom besvikna. Det är inte hela världen. De är ju bara kollegor. Värre att svika sin familj och de man älskar. Jag tycker inte du ska skjuta upp på det och anpassa dig efter jobbet. Så ska man inte behöva känna. Blir de arga är de inte bra chefer. Man ska aldrig behöva ha dåligt samvete för att man vill ha barn. Försök att sätta dina behov överst <3
    Ja absolut :) ja men så är det ju. Nyfiken på hur den kommer vara hormonfri.

Så sant så sant. Jag vet ju det och tänker så för de mesta. Men sen kommer de där dagarna och stunderna då jag blir nervös och osäker mm. Tack snälla för fina orden ocj stödet <3 Pratat mycket med mannen idag om detta och min oro. Han förstår mig och stöttar. Sen förstår han att de är jobbigt men han kan tyvärr inte ta de samtalet och ev "smällen" om jobbet säger något. Men han kommer finnas där för mig och han tycker inte vi skall styras eller anpassa oss för jobbet. Så vi kommer köra som tänkt och göra det vi vill. Det får bli som de bli och gå som det går. Kommer ångrar mig så fruktansvärt sen annars och vara arg och ledsen på mig själv. Så planen är kvar. :) Spiralen ut i slutet på augusti och försöken börjar i november <3 :)
  • Horisonten
    Kiim0 skrev 2017-07-20 11:52:36 följande:

Halloj,

Hej :) Självklart är det okej att du hoppar in här. Välkommen :)

Åh förstår att de är sjukt jobbig och frustrerande och inte veta varför. Måste vara mycket tankar och känslor och allt. Men kommer de på RMC hjälpa er nu ändå eller släpper de er och låter er fortsätta försöka själva bara för de inte hittade något fel?
    Förlåt om du tar illa upp. Inte meningen. Formulerade mig kanske dumt. Men kommer inte på bättre ord val. Har så dålig koll på allt kring ivf och så men skulle vilja lära mig mer och förstå. Du behöver absolut inte svara om de är jobbigt. Ber om ursäkt i så fall.

Skickar en stor kram och hoppas verkligen att ert plus kommer snart!! <3
  • DrömlivetiHD

Äntligen! :D Kände att jag hade lite värk i magen i morse. Trodde det var mens på g eftersom jag är på cd 23 typ. Testade mig nu vid 3 tiden för jag inte hann i morse. Äntligen visade det positivt! Det tråkiga är att vi har hela huset fullt med folk (familj) så vi har inte haft sex en enda gång denna veckan :( Kommer bli ensamma imorgon men känns lite tråkigt att bara hinna mysa en enda gång när jag äntligen har ÄL :/ Förra veckan hade vi sex typ 7 ggr bara för jag trodde jag skulle få ägglossning! Så typiskt! Fel vecka att ha huset fullt med folk :/ 

Svar på tråden Bli gravid vintern 2017/2018