Inlägg från: halfbaked |Visa alla inlägg
  • halfbaked

Bli gravid vintern 2017/2018

Vi ska börja försöka i september-oktober-november kanske! Har jag planerat, haha men sambon är med på det men jag längtar mest Har en tjej på snart ett år som tog mer än ett år att få till så vi vill gärna sätta igång för att få 2-3 år mellan dem men vi har lite osäkra anställningar nu så därför vi väntar till i höst

• halfbaked
    Kiim0 skrev 2017-07-20 11:52:36 följande:

Halloj,

Hoppar också in här om det är ok?

Vi försöker och försöker men pluset kommer aldrig. Jag och min sambo har försökt i ett år och 4 månader. Har gått vidare till RMC i Malmö för utredning och där hitta dem inget fel på mig och inget fel på min sambo. Så sjukt jobbigt att inte veta varför det inte funkar.  

Usch vad jobbigt :-/ För oss tog det 1 år och 2 mån till plus (plussade samma vecka som vi skulle påbörja utredning). Hoppas det tar sig för er snart! Vi ska snart börja försöka igen och jag är orolig att det ska bli precis som sist...
  • halfbaked
    Nekjam skrev 2017-07-25 22:04:09 följande:

Hej!

Jag är gärna med här, längtar sååå efter att få sätta igång med att försöka få ett syskon till dottern. Jag har flera "anledningar" till att vänta några månader och starta först i november men det är dags att börja med folsyra nu som jag ser att flera har gjort. Någon som tar extra järn också? Låg väldigt lågt under förra graviditeten och funderar på om det kan vara till nytta att börja med tillskott redan nu för att bygga upp lite..

Välkommen! Känner igen mig, hehe. Har 1000 anledningar till att vänta till november, vore en perfekt månad att börja försöka på. Men man är ju så himla sugen på ett syskon så vi får se om vi kan hålla oss till dess Har också en dotter sedan tidigare! Smart att ha börjat med folsyra redan. Det måste jag absolut köpa i helgen! Jag låg också lågt på järn förra graviditeten men började med järn först efter v 20. Tror jag gör likadant nu.
Svar på tråden Bli gravid vintern 2017/2018