Bli gravid vintern 2017/2018
Hejsan :)
Är det någon mer här inne som också planerar redan nu att försöka bli gravid vintern 2017/2018? :)
Är det någon mer här inne som också planerar redan nu att försöka bli gravid vintern 2017/2018? :)
DrömlivetiHD: Spännande! Då får vi verkligen hoppas att det går vägen nu då!
Kul att följa andra som går i samma tankar
Åh vad jag önskar att vi också skulle börja försöka nu men men...lite mycket längtan idag... :(
Hej och välkommen:)
Åh vad roligt och spännande att ni redan börjat försöka. Blir lite avis hihi :) Roligt och följa eran resa. :) När jag du bim?
Hur gamla är ni?
Här är tanken att jag skall ringa och boka tid imorgon eller så för att ta ut min spiral. För att få koll på mensen innan vi skall försöka. Så bra och boka tid för augusti ev början av september beroende på hur mycket lediga tider de har nu efter sommaren och semestern och allt. Men planen ligger fortfarande kvar att börja försöka i början av december så. Får försöka ha tålamod och is i magen. Hihi inte alltid lätt. :) men får njuta av sommaren och mina små älsklingar och extra tiden med dem under sommaren nu :)
Åh nästan samma ålder som mig och min man. :) vad hade du för spiral innan och hur länge sen är det du tog ut den? Så roligt att få följa er direkt från början och se hur det går :) åh låter ju som äl kommer kommer snart :)
Ja men precis. Jag vill nu samtidigt som jag försöker att vara klok och realistisk. Vi väntar till december för att egentligen skulle vi inte försökt förens till våren typ april/maj. Men en dag kom mannen hem och sa att han tänkt på jobbet och kom framtill att barnen och jag är det viktigaste i livet och varför då vänta. När detta är något vi verkligen vill. Detta chockade mig då han var väldigt osäker på ett barn till för ca 1 år sen men nu känner han att han verkligen vill. :) Så vi har skjutit på det hela till tidigare. Men huvud anledningen till att vi kör december är bland annat,främst för att våran son på 15 månader skall få sin egen tid och få vara liten/minstingen ett tag till. Men även att storasyster på 4 år skall få komma in i rollen som storasyster och vänja sig vid att någon mer vill ha mammas och pappas uppmärksamhet. Sen också för att jag skall hinna börja jobba lite innan. Är fortfarande mammaledig med sonen och jobbar bara lite då och då. Och detta med jobbet vad de skall säga har varit en stor jobbig sak för mig. Men försöker att inte tänka på jobbet utan de får säga vad de vill och göra de jag vill. Sen vill jag gärna ner lite i vikt också innan nästa och träna upp ryggen och höfterna då jag hade väldigt väldigt svår foglossning med sonen. Men just nu är jag sugen på att skita i vad jobbet säger och om jag är gravid kort efter jag kommer tillbaka. Så skulle vilja börja försöka i november men tror inte mannen är med på det...Men mest för barnens skull jag/vi vill vänta. De är läskigt för var så självklart med sonen men nu känns de som folk kommer ifrågasätta mer. Så ja. Vi vet vad vi vill det viktigaste :) Men behöver samla alla tankar och känslor. Sen ingen lust att må dåligt vid jul men de får man klara isåfall. Haha vad gör man inte för sina barn :) <3 mår nämligen väldigt dåligt som gravid men kraftigt illamående och kräkningar och minskar i vikt så det är kämpigt men ja då får man bita ihop och göra det bästa :)
Har ni här inne börjat äta folsyra?
Anledningen till att vi ska vänta till att köra på riktigt till december vet jag inte riktigt. Men det känns som en bra startpunkt :) Vi har faktiskt varit bebisverkstaden tidigare, förra sommaren. Då gick det jättefort! Jag tog ut min hormonspiral i juni och blev gravid i juli.
Vi var beredda på att få kämpa för ett plus eftersom vi är lite till åren (44 och 36 år). Men kroppen ville annorlunda
Och när vi väl satt där med vårt positiva grav-test så fick sambon lite kalla fötter och massor av frågor hopades i hans huvud... Hur blir det med bil, utbygge, de andra barnen, hans ålder osv osv. Det hade ju gått så fort...
Vi bestämde oss för att landa i det och låta nyheten smälta.
I vecka 6 började jag må illa. Och då talar vi inte om lite morgonillamående utan om RIKTIGT JÄVLA ILLAMÅENDE! Jag fick inte ens behålla vatten utan spydde konstant. Fick Lergigan utskrivet, men det hjälpte inte alls. Gick ner 6 kg på 2,5 vecka...
Så om sambon var tveksam till graviditeten innan så var han helt livrädd nu!
Jag sökte och fick ytterligare nån annan medicin utskriven, men inte heller den hjälpte.
Så det hela slutade med en abort i v.9
Just då var jag inte så svårövertalad eftersom jag mådde så överjävligt. Men efteråt kom känslorna och ångern. Jag har gått hos psykolog och pratat. Och jag och sambon har också pratat igenom det och landat i tankarna att vi vill försöka igen. Han är dock jätterädd att jag ska må så dåligt som jag gjorde senast. Jag är ju givetvis också lite rädd för det, men samtidigt vet jag ju att jag inte mådde alls så i min första graviditet.
Så i september ska jag återigen ta ut min spiral och sen kör vi igång!
Jag har både multivitamin och folsyra hemma som jag ska börja med strax.
Usch då. Beklagar att du hade en så hemsk upplevelse med både illamåendet och det jobbiga valet att göra abort :( Starkt av er att ni vill försöka igen :D Jättebra! Försök att inte vara rädda och stressade för att det ska bli likadant igen. Vet att det är svårt men det bästa är nog att vara lugna och ta det som det kommer <3
Har gjort 3 negativa ÄL-test denna veckan än så länge. Tror ändå att ÄL ska vara i slutet på denna veckan :) Ser ett svagt test-streck på alla tre testen. Hoppas det betyder att man är inom fertilitetsfönstret nu ändå :)