• Horisonten

Bli gravid vintern 2017/2018

Hejsan :)

Är det någon mer här inne som också planerar redan nu att försöka bli gravid vintern 2017/2018? :)

• Svar på tråden Bli gravid vintern 2017/2018
  • Horisonten
    Emmea skrev 2017-08-17 18:51:59 följande:

Ohh My gaaad ????

Dom små fiskarna har alltså överlevt i 5 dygn i min mage

De är ett testa tidigt från clearblue tog ca 3 sekunder innan resultatet dök upp.

Ska ta ett med veckoindikator sen

Oj vad starkt det var!! Stort stort Grattis :)
  • trueblood93

TÄNK ATT DE VAR SÅ :D tack till ni som hjälpte och se sträcket igår och idag blev de faktum!

Men vad ängslig man är. Oroar mig och tänker att mensen ska komma som den egentligen ska idag. Så orolig. Håll tummarna för mig/oss <3

• Horisonten

Hej allihopa!! Hur går det för er alla och hur mår ni? :)

Nu är min spiral utplockad!! :D Känns så fantastiskt, härligt och underbart!! Men också väldigt läskigt och skrämmande men spännande också!! :)
    Det var så skönt och roligt att få träffa min barnmorska igen som jag haft med de andra 2 barnen. Få prata lite om tankar och känslor. Så skönt med hennes stöd och förståelse mm. Så de var både roligt och otroligt skönt och en lättnad. Så nu är de snart bara 2 månader kvar tills vi skall börja. Då de blir i början av november :)

Vill önska er alla en riktigt trevlig helg :)

• Horisonten

Är lite fundersam här. Tog ju ut min spiral i fredags och hade då lite ont i magen och blödde lite men gick över så ingenting på lördag. Men idag har jag (ursäkta informationen) haft lite typ blodblandade flyttningar eller ja någon flyttning med lite blodstrimma i. Funderar på om de är pga att jag tagit spiralen eller om de är för jag snart skall ha min ägglossning. Frågan är ju om kroppen rubbats något. För enligt en app jag använder så säger den att jag skall ha äl på onsdag och enligt mina egna räkningar skall jag ha på torsdag. Men frågan är ju om de stämmer. Har bara typ 1-2 gånger innan i hela mitt liv haft som en liten blödning vid min ägglossning så. Någon som har någon tanke eller erfarenhet kring detta? Vad tror ni? Lite orolig att kroppen kommer vara helt i obalans nu efter uttaget av spiralen. Vet inte varför men bara en känsla,som är skit jobbig!! :( Blivit så känslig med. Känner ledsen men vet inte alls varför men kan lika snabbt nästan bli sur,irriterad och grinig. Suck...

• Horisonten

Hej på er :) Snart ny månad. Hur många är det som skall börja och försöka nu i september? Och hur går det för alla er andra? :)

• Birritus

Hej

Väntar på bim e till helgen kunde inte hålla mig i går å testade men d visade inget har dock mått illa till å från å har nästan som mensverk kan dock bero på stress och mindre nyttig mat det senaste men att brästen ömmar och är way mkt känsligare än vanligt (brukar ha noll kännsel där nästan) e inte normalt och svårt att bort föklara m stress men jag får se till helgen helt enkelt

Hoppas d går bra för er andra både ni som plussat redan och ni som oxå håller på

• Horisonten
    Birritus skrev 2017-08-30 15:31:43 följande:

Hej

Väntar på bim e till helgen kunde inte hålla mig i går å testade men d visade inget har dock mått illa till å från å har nästan som mensverk kan dock bero på stress och mindre nyttig mat det senaste men att brästen ömmar och är way mkt känsligare än vanligt (brukar ha noll kännsel där nästan) e inte normalt och svårt att bort föklara m stress men jag får se till helgen helt enkelt

Hoppas d går bra för er andra både ni som plussat redan och ni som oxå håller på

hejsan :) hur har det gått för dig? tagit något mer test eller så? :)
  • Horisonten

hejsan!! Hur går det för er alla här inne? :)

Här har vi ändrat våra planer lite igen hihi :) det kommer bli att vi redan nu i september kommer börja och försöka med syskon :) Så väntar nu då på första mensen efter uttag av spiralen så får vi se om den kommer när de är tänkt vilket jag tror att den kommer och göra faktiskt, plus minus någon dag. Så jag så tydligt kände av min ägglossning denna månaden. 

Min man tyckte att vi likaväl kunde börja nu eftersom vi ändå skall ha en till och slippa hålla på med kondom och sådant. Det känns väldigt skönt då jag längtar så mycket, så det känns så roligt och spännande. Men samtidigt känns det så läskigt och jag känner mig samtidigt väldigt orolig,rädd och nervös. Även om jag så gärna vill kan jag ändå känna lite kalla fötter eller vad man skall säga inför detta nu när det verkligen kommer bli dags. Är det bara jag som tänker och känner såhär?

Sen tänkte kolla om ni har några bra tips på gravtest? Jag har alltid innan använt mig utav CB plus eller CB veckoindikator. Har testat rfsu men fick galet svagt på dem även efter bim så ingen så favorit här utan gillar CB men skulle vilja ha något annat test och testa med också. Några tips?

• Karro133

Ja jag och min partner har pratat om det. Förhoppningen är att börja försöka i mars/april :)

• Ensomvillhabarn

Hej,

Länge sedan någon skrev i denna tråd. Jag tar upp den igen känner jag. Är oftast bara inne och läser men nu känner jag att jag vill vara med, denna tråd är fylld av positivitet, vilket jag tror man måste få en del av????

Jag och sambon är inne på 3:e försöket med första barnet och kör med clearblus digitala ägglossningstest (använt det i två månader). Hade äl i helgen och bim den 20 januari. Om inte mensen duker upp tänkte jag vänta med att testa till den 22:a då det är min födelsedag. Ett plus hade utan tvekan varit den bästa presenten någonsin :)

Någon mer som hoppas på ett plus i slutet av januari?

• lyckligast80
    Ensomvillhabarn skrev 2018-01-09 11:58:31 följande:

Hej,

Länge sedan någon skrev i denna tråd. Jag tar upp den igen känner jag. Är oftast bara inne och läser men nu känner jag att jag vill vara med, denna tråd är fylld av positivitet, vilket jag tror man måste få en del av????

Jag och sambon är inne på 3:e försöket med första barnet och kör med clearblus digitala ägglossningstest (använt det i två månader). Hade äl i helgen och bim den 20 januari. Om inte mensen duker upp tänkte jag vänta med att testa till den 22:a då det är min födelsedag. Ett plus hade utan tvekan varit den bästa presenten någonsin :)

Någon mer som hoppas på ett plus i slutet av januari?

Ja kul att du tog upp den! : ) Alltid skönt att bli lite peppad på vägen!

Vi är inne på 8e försöket, har använt CB digitala 3gg bara av 8... brukar känna av ägglossningen ganska så bra ändå. Denna månaden blev tredje gången och hade maximal stegring på testet igår så nu blir det mysa av varje dag! BIM 23 jan.

Hoppas innerligt på ett plus i jan!
  • sannnnajj

Jag hoppar in i denna tråd! Plussade igår på stickan och enligt gravid appen ska jag va i v 5 4+1

• mycat81

Vad kul att ni kickade igång tråden igen

Det skulle vara spännande att höra hur det har gått för alla... Jag hängde ju i denna tråden i slutet av sommaren och då var de flesta (inkl jag själv) i planeringsstadiet för att sluta med preventivmedel/ta ut spiralen.

Uppdatering från min del av Sverige: Spiralen är ute och verkstaden är i full gång! Dock har jag väldigt dålig koll på ÄL och på min oregelbundna cykel, så det är bara att hålla tummarna att våra varannan- eller vartredjedagsmys funkar

Grattis till ditt plus sannnnajj!

Svar på tråden Bli gravid vintern 2017/2018