• Horisonten

Bli gravid vintern 2017/2018

Hejsan :)

Är det någon mer här inne som också planerar redan nu att försöka bli gravid vintern 2017/2018? :)

• Svar på tråden Bli gravid vintern 2017/2018
  • DrömlivetiHD
    Horisonten skrev 2017-08-15 11:57:27 följande:

Varmt välkomna alla nya :) Självklart får ni vara med här :)

Hur går det för alla här och hur mår ni som är gravida?

Här är allt bra. Dock varit lite fullt upp senaste tiden på gott och ont vilket gjort att känslorna varit upp och ner men nu känns allt bra :)

Om ca 1,5 vecka så åker min spiral ut och då är de bara ca 3 månader kvar tills vi skall börja beroende på när sitta mensen infallet. Spännande värre :)

Hoppas att allt är bra med er alla här inne :)

Åh är det redan om 1,5 vecka :) Så roligt! Då har du lite att experimentera med snart och skriva ned ÄL och mens när allt kommer igång! Spännande!

Här går det bra! Kissar varje timme, mår illa av starka lukter, har växtvärk i livmodern hela dagarna och magen är svullen och gasig xD

Men alla symtom är välkomna när man vet vilket litet mirakel som orsakar dem <3
  • Elin1991
    Horisonten skrev 2017-08-15 11:57:27 följande:

Varmt välkomna alla nya :) Självklart får ni vara med här :)

Hur går det för alla här och hur mår ni som är gravida?

Här är allt bra. Dock varit lite fullt upp senaste tiden på gott och ont vilket gjort att känslorna varit upp och ner men nu känns allt bra :)

Om ca 1,5 vecka så åker min spiral ut och då är de bara ca 3 månader kvar tills vi skall börja beroende på när sitta mensen infallet. Spännande värre :)

Hoppas att allt är bra med er alla här inne :)

Det går bra :) dock illamående men det har avtagit lite som tur va. Sen kissnödig hela tiden. Dom borde snart fatta på jobbet eftersom jag springer på toa stup i kvarten. Haha

Skönt att den snart är ute, inte lång tid kvar till ni kan börja försöka :)
  • Horisonten
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-15 16:37:48 följande:
    Åh är det redan om 1,5 vecka :) Så roligt! Då har du lite att experimentera med snart och skriva ned ÄL och mens när allt kommer igång! Spännande!

Här går det bra! Kissar varje timme, mår illa av starka lukter, har växtvärk i livmodern hela dagarna och magen är svullen och gasig xD

Men alla symtom är välkomna när man vet vilket litet mirakel som orsakar dem <3
    Ja det är galet. Nästa fredag skall den ut :)

Ja verkar som mensen kommer komma tidigare denna månaden. Men tyckte jag kände av äl tidigare än vanligt och har lite mensvärk nu och små tecken på att mensen är på g. Så kanske kommer i helgen. Hoppas de för annars skulle jag få den på onsdag men vill jag inte. För vill inte ha den när spiralen skall ut och vill ogärna ändra den tiden. Så för en gångs skull gör det inget om den kommer lite tidigare. Haha :p bara kroppen kommer o balans sen.

Åh låter härligt ändå och känns av. Men skönt att illamåendet inte är värre än så. Hade också svårt för vissa lukter eller alla typ haha. Men mitt illamående har ju varit hemskt båda 2 gångerna innan men för mig kunde förutom tabletter mint hjälpa typ mint tuggummi eller borsta tänderna ofta med mint tandkräm hihi. Tips bara :)
  • Horisonten
    Elin1991 skrev 2017-08-17 09:12:42 följande:
    Det går bra :) dock illamående men det har avtagit lite som tur va. Sen kissnödig hela tiden. Dom borde snart fatta på jobbet eftersom jag springer på toa stup i kvarten. Haha

Skönt att den snart är ute, inte lång tid kvar till ni kan börja försöka :)
    Skönt och höra och att illamåendet lugnat sig. Som sagt mint tuggummi kan man ju testa mot illamåendet. De hjälpte mig lite eller postafen om de är mildare illamående. Tuggummi hjälpte mig mellan tabletterna och när jag väl kunde äta hjälpte de efter måltiden då jag lätt mådde dåligt. Postafen kan ju göra än väldigt trött. Haha minns de också när man sprang. Jag försökte dricka vatten och skyllde på det och på att jag drack mycket kaffe. Hihi. Tur ingen visste att de var koffeinfritt kaffe då hade de nog den jag jobbat för kommit på mig. Kollegorna visste ju redan pga min sjukskrivnings så.

Ja verkligen skönt. Vill så gärna få koll på kroppen. Är nervös över hur den kommer bete sig eftersom mensen är lite knas nu med spiralen. Som sagt mensvärk nu och skall egentligen inte ha mens förens på onsdag men den får gärna komma lite tidigt denna gången så jag inte har den när spiralen skall ute eller jag behöver ändra tiden. Sen är de ca 2,5 månad tills vi kan försöka om mensen håller sig så blir det att försöka efter mensen i början av november :)
  • trueblood93

Hej alla!. Höll mig fem timmar och testade sen idag. Nyss alltså.. Mensen ska komma imorgon men stickan visade såhär efter 1-2 minuter!!! Vad ska man tro?! Ser ni också sträcket?

• Horisonten
    trueblood93 skrev 2017-08-17 13:54:24 följande:

Ursäkta nu blev de fel bild. Skulle vara den här utan blixt.

Jag tycker mig se något på denna bilden :)
  • AishaK
    trueblood93 skrev 2017-08-17 13:48:42 följande:

Hej alla!. Höll mig fem timmar och testade sen idag. Nyss alltså.. Mensen ska komma imorgon men stickan visade såhär efter 1-2 minuter!!! Vad ska man tro?! Ser ni också sträcket?

Jag ser! De där tycker jag att du kan lita på! Gör ett nytt imorgon så ska du se att det är ännu starkare! Grattis <3
  • Emmea

Ohh My gaaad ????

Dom små fiskarna har alltså överlevt i 5 dygn i min mage

De är ett testa tidigt från clearblue tog ca 3 sekunder innan resultatet dök upp.

Ska ta ett med veckoindikator sen

Svar på tråden Bli gravid vintern 2017/2018