halfbaked skrev 2017-07-26 06:38:54 följande:
Välkommen! Känner igen mig, hehe. Har 1000 anledningar till att vänta till november, vore en perfekt månad att börja försöka på. Men man är ju så himla sugen på ett syskon så vi får se om vi kan hålla oss till dess Har också en dotter sedan tidigare! Smart att ha börjat med folsyra redan. Det måste jag absolut köpa i helgen! Jag låg också lågt på järn förra graviditeten men började med järn först efter v 20. Tror jag gör likadant nu.
Precis så! 3 månader kvar bara, det kommer gå fort. Hur gammal är din dotter? Försöker att inte drömma mig fram för mycket utan ta vara på tiden nu då jag mådde väldigt dåligt förra graviditeten och är rädd att det blir så igen. Hade vi satt igång när jag började känna sug efter syskon och det tagit sig fort hade vi snart haft en till här och det är jag idag glad för att vi inte har, vill gärna ha lite mer tid med bara dottern :)
Folsyra ska man helst ta i 3månader innan man blir gravid, så lagom att börja med det nu :) köpte "vitaminer för gravida och ammande" som innehåller både järn och folsyra så hoppas jag att järnnivåerna ska fyllas på lite så man kan skjuta upp starten av de riktiga järntabletterna (magen reagerade kraftigt på dom..) lite..