• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • gamlapappan
    gamlapappan skrev 2017-05-04 14:03:40 följande:

Idag 8+0

Jan menar 7+0
  • SkogsstjärnN

Skönt med några som vill stanna här:).

Jag är i vecka 7, 6+1 och beräknad till den 26e december. Redan varit på ett ultraljud och har nästa på tisdag i vecka 6+6. Går till kvinnokliniken pga upprepade missfall och tidigare havandeskapsförgiftningar.

Jag är 31 och hoppas dethär blir barn nummer tre, har två döttar födda 05 och 15 hemma.

Jag har flyttat sen minsta föddes och i dethär länet erbjuds ingen fosterdiagnostik. Känner mig villråd om jag ska boka det privat i sthlm där jg ändå jobbar eller om jag ska vara nöjd med alla ultraljud som kvinnokliniken erbjuder. Svårt.

• Nykär15
    LottaU skrev 2017-05-04 12:58:15 följande:

Whohoo! Grattis, vad kul att allt såg bra ut!

Och skoj med ul så snart igen!

Gör ni nipt privat eller erbjuds ni det direkt (utan kub, menar jag)?

Malin79 skrev 2017-05-04 13:22:31 följande:

Jag antar att ni gör NIPT privat? Vi gör KUB och kommer gå vidare med NIPT om vi får dåligt resultat.

Vi gör det privat ja, för jag vill inte gå igenom kub igen. Sist dog vår lilla ett par dagar före kub-ul, bemötandet och resterande tre månader efter det med alla komplikationer var ett helvete..,så undviker landstingsvården så mycket som möjligt denna gången.

Ska på inskrivning 2/6, då är jag i vecka 12+2 och har förhoppningsvis fått svaren på NIPT tills dess.
  • _Lini

Beräknad till 10/12, första barnet, 27 år :) väldigt få symptom, men vart på vul och sett ett hjärta slå. Längtar till UL om 1 månad i samband med kub!

:)

• Familia
    SkogsstjärnN skrev 2017-05-04 14:10:05 följande:

Skönt med några som vill stanna här:).

Jag är i vecka 7, 6+1 och beräknad till den 26e december. Redan varit på ett ultraljud och har nästa på tisdag i vecka 6+6. Går till kvinnokliniken pga upprepade missfall och tidigare havandeskapsförgiftningar.

Jag är 31 och hoppas dethär blir barn nummer tre, har två döttar födda 05 och 15 hemma.

Jag har flyttat sen minsta föddes och i dethär länet erbjuds ingen fosterdiagnostik. Känner mig villråd om jag ska boka det privat i sthlm där jg ändå jobbar eller om jag ska vara nöjd med alla ultraljud som kvinnokliniken erbjuder. Svårt.

Då är vi exakt lika långt, jag har också vd den 26e. :)
    Jag har bokat ett privat ul, men först när jag är i vecka 9.
    Vågar inte gå dit tidigare.
    Har haft ma och missfall innan och denna gången tog det 27 försök innan vi lyckades.
    Andra barnet. :)
  • Maramba
    Nykär15 skrev 2017-05-04 12:37:52 följande:
    Tråkigt ni inte kan få ett tidigare ul. Privat brukar de ju inte bry sig om historiken eftersom man betalar.

Jag hade ALDRIG klarat gå till RUL utan att veta om liten lever o mår bra.

Skönt ni blev gravida till slut på egen hand! Vi skulle påbörja ivf, all utredning, inköp av mediciner osv var klart och vi skulle invänta mensen, men blev plus istället <3 så tacksam! 15 månader för oss med, men ett mf och ett MA i v 13 under den tiden med förra året...
    Ja, det är jättetråkigt! Hon vi pratade med sa att dom gärna tagit emot oss om de kunnat men att de var så långa köer och de med missfallsproblematik måste få gå före. Det förstår jag helt och hållet även om det känns jobbigt för oss. Funderar på om man ska boka en resa till sthlm över en helg och kanske gå på ultraljud där. Vi får se.

Visst var det en magisk känsla när man ställt in sig på att det inte kommer gå på egen hand och så helt plötsligt är det ett plus på stickan?! <3
  • Samantha85
    Cutiemommy skrev 2017-05-04 11:49:45 följande:

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

Nu är jag med här! Så glad att du startade denna tråden!

Jag är bara i v.7 så lång tid kvar till ul. Men snart dags för första besöket till bm!
  • Jsv17

Jag hakar också på här!

V. 10 (9+2) bf 3-4 december (apparna säger lite olika) jag är 34 och det här är mitt första barn.

Har inskrivning på Onsdag nästa vecka så vet inte när jag har ul och sånt än då vi ska boka in det då

• Samantha85
    Gurkan25 skrev 2017-05-04 13:32:34 följande:

Är i vecka 6+3 och har bf 24 december, innan trodde barnmorskan 30de december men har blivit framflyttad!

Första barnet och är 22 år gammal.

Nästa ul är i v 8

Får jag fråga hur du kan få ett ul i v.8 när du bara är 22 år?

I Skåne får vi bara kub/ul när man är över 33 år .
  • Jsv17
    Softy skrev 2017-05-04 13:29:21 följande:

Jag är gärna med här jag också. Är i vecka 9 nu, BF ca 10 december. Har gjort ett tidigt VUL och sett hjärtat slå. Väntar första barnet så det känns overkligt.

Är det någon mer än jag som är överviktig?

Jag är också överviktig, under mitt hälsosamtal fick jag direktivet att försöka gå upp max 6kg och röra på mig 30 minuter om dagen. Har inte gått upp något än så länge
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL