• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • Nykär15
    Myspys85 skrev 2017-05-09 14:30:50 följande:
    Ja jag är kanske lite extra känslig, men försöker liksom se detta som en ny graviditet och vill inte oroa mig konstant. Kanske håller mig på min kant ett tag :)

Alla får göra som de vill och man hanterar saker på olika sätt Glad

Jag ser med denna graviditet som ny, men det är omöjligt att radera bort en oro att hamna i samma sits igen. Det tog tre månader att bli fysiskt bra sist...fick mängder med komplikationer, fick föda barnet...sen blev det två operationer inom kommande veckor, en natt på CIVA där jag trodde de skulle ta livmodern då det var kritiskt med blödningen som inte stoppade, 7 veckors sjukskrivning totalt och en oro att kanske inte kunna bli gravid igen, att det var det enda vi skulle lyckas skapa ihop....

Så jag har liiite svårt att inte oroa mig för att hamna i skiten igen. Jag njuter av vårt gryn och är lycklig för varje dag som går och hoppas vi får träffa liten lagom till Lucia Hjärta. Men utöver glädjen så kommer de mörka tankarna ibland och då känner iaf jag att jag vill kunna ventilera...helst som fler här har genomgått liknande saker. Tänker att vi ska kunna stötta i både med och motgång, när någon behöver lite extra pepp och uppmuntran, och glädjas när det går bra och andra får fina besked på VUL/UL, fostertester etc....

• mrshudson75

Hej allihopa! Har kikat in här i ngn vecka.

Är helt oplanerat gravid i v 12. Har sex barn i åldrarna 21 - 3,5 år. Skulle även haft en flicka på 18 år som tyvärr föddes för tidigt och bara levde i fem dagar. Så detta blir grav nr åtta. Ha ha låter ju inte klokt o tycker inte det känns som vi har så många egentligen

Mår otroligt illa o för ett par dagar sen kom den stora tröttheten. Hade glömt hur ofantligt överväldigande den är. Orkar inget :-/

Har alltid haft oregelbunden mens o blivit tillbakaflyttad på ul men har av ngn anledning (åldern?) haft exakt v28 dagatscykler det senaste året. Konstigt nog visade ett tidigt ul att bebisen var en vecka större än beräknat. Är alltså beräknad i slutet av nov men hänger gärna här då jag brukar gå en bit över tiden

Så trevligt att läsa om er andra, era krämpor o oro. Känns skönt att inte vara ensam i alla funderingar o besvär. Kram <3

• Nykär15
    mrshudson75 skrev 2017-05-09 14:56:11 följande:

Hej allihopa! Har kikat in här i ngn vecka.

Är helt oplanerat gravid i v 12. Har sex barn i åldrarna 21 - 3,5 år. Skulle även haft en flicka på 18 år som tyvärr föddes för tidigt och bara levde i fem dagar. Så detta blir grav nr åtta. Ha ha låter ju inte klokt o tycker inte det känns som vi har så många egentligen

Mår otroligt illa o för ett par dagar sen kom den stora tröttheten. Hade glömt hur ofantligt överväldigande den är. Orkar inget :-/

Har alltid haft oregelbunden mens o blivit tillbakaflyttad på ul men har av ngn anledning (åldern?) haft exakt v28 dagatscykler det senaste året. Konstigt nog visade ett tidigt ul att bebisen var en vecka större än beräknat. Är alltså beräknad i slutet av nov men hänger gärna här då jag brukar gå en bit över tiden

Så trevligt att läsa om er andra, era krämpor o oro. Känns skönt att inte vara ensam i alla funderingar o besvär. Kram <3

Välkommen hit! Härligt ändå att bli framflyttad och ha en vecka extra avklarad. Glad Hoppas illamående släpper snart. Detta är femte gången gravid..men har bara två levande. Tycker med det känns galet när man tänker att man varit gravid 5 ggr..men hoppas nu denna blir fullgången. Hade nog kunnat tänka mig ytterligare barn sen, men min ålder säger nog stopp för det...40 år. Men man vet ju aldrig Flört Hur gammal är du? 
  • mrshudson75

Nykär15: Tack Jag är 41 år och hade nog kännt mig för gammal för en bebis om ngn frågat mig för några månader sen. Fick lite panik faktiskt vid plusset och gick färgade de grå håren ha ha.Bara för att inte SE för gammal ut i varjefall Men nu känns det faktiskt riktigt bra, känns som om hormonerna föryngrar kroppen.

Förstår att du är orolig efter ma. Men det kommer gå fint ska du se. Vilken vecka är du i nu?

• SkogsstjärnN

Så, nu har vi sett ett litet hjärta slå och en räka på 8mm vilket motsvarar 6+6 som är idag. Snart lägger jag ner pessimismen <3

• Jsv17
    SkogsstjärnN skrev 2017-05-09 16:46:52 följande:

Så, nu har vi sett ett litet hjärta slå och en räka på 8mm vilket motsvarar 6+6 som är idag. Snart lägger jag ner pessimismen <3

Grattis! Va fantastiskt! Själv ska jag på inskrivning imorgon, v10+0 idag, börjar kännas så verkligt nu
  • mrshudson75

SkogsstjärnN: Så härligt! Grattis <3

Kan någon förresten hjälpa mig o tala om hur jag citerar/svarar på specifika inlägg? Om ni förstår vad jag menar

• SkogsstjärnN
    mrshudson75 skrev 2017-05-09 16:51:54 följande:

SkogsstjärnN: Så härligt! Grattis <3

Kan någon förresten hjälpa mig o tala om hur jag citerar/svarar på specifika inlägg? Om ni förstår vad jag menar

Du trycker på det lilla kugghjulet till höger på det inlägg du vill citera och väljer citera. :)
  • mrshudson75
    SkogsstjärnN skrev 2017-05-09 17:02:03 följande:

Du trycker på det lilla kugghjulet till höger på det inlägg du vill citera och väljer citera. :)

Testar nu då Ser ut att fungera Tack för hjälpen!
  • Nykär15
    mrshudson75 skrev 2017-05-09 15:22:37 följande:

Nykär15: Tack Jag är 41 år och hade nog kännt mig för gammal för en bebis om ngn frågat mig för några månader sen. Fick lite panik faktiskt vid plusset och gick färgade de grå håren ha ha.Bara för att inte SE för gammal ut i varjefall Men nu känns det faktiskt riktigt bra, känns som om hormonerna föryngrar kroppen.

Förstår att du är orolig efter ma. Men det kommer gå fint ska du se. Vilken vecka är du i nu?

Haha rolig du är! Och inte flr gammal :) vi började försöka när jag var 38, trodde nog inte jag skulle fyllt 40 innan det blir något.

Vecka 8+6 idag.
    SkogsstjärnN skrev 2017-05-09 16:46:52 följande:

Grattis!! Vad underbart!
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL