• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • Jennys Bageri
    princess77 skrev 2017-05-10 15:29:55 följande:

Smyger också in här! BF 15 december efter tidigt ultraljud

idag där vi fick se en liten bebis med pickande hjärta. 8+4 idag.

39 år och har en som född 2011 sen innan.

Härligt!!
  • SkogsstjärnN
    Maramba skrev 2017-05-11 08:15:44 följande:

Igårkväll fick jag hem min Angelsounds.

Naturligtvis kunde jag inte hålla mig från att testa den trots att jag vet att det är alldeles för tidigt (8+5 igår).

Naturligtvis lyckades jag inte höra något hjärtljud (förutom min egen puls som jag stötte på flera gånger).

Även fast jag lovat både mig själv och min sambo att inte bli orolig så är det ju inte roligt när man inte hittar nåt hjärtljud.

I instruktionerna tror jag det står tidigast v. 12 (eller var det v. 14?) och nu ska jag försöka hålla mig iaf i en vecka innan jag testar igen.

Vad är det tidigaste ni hört hjärtljud på egen hand om ni använt någon form av doppler? :)

Jag hörde i vecka 10-11 med förra. Men det krävdes extremt tålamod och förmodligen fler timmar än jag skulle erkänna.
  • Maramba
    Nykär15 skrev 2017-05-11 09:22:06 följande:

Jag hörde från 11+ sist...så är väldigt tidigt än. Tänk på att fostret är runt 1,5-2 cm långt ännu bara, och hur litet hjärtat är då...så är det inte så konstigt att man inte kan höra det Glad

Nej det är sant :)

Ska ju nästan ha osannolik tur om man lycka stöta på det lilla lilla hjärtat.
  • Maramba
    SkogsstjärnN skrev 2017-05-11 14:28:16 följande:
    Jag hörde i vecka 10-11 med förra. Men det krävdes extremt tålamod och förmodligen fler timmar än jag skulle erkänna.
    Okej, jag går in i vecka 10 imorgon. Så då blir det kanske bra att göra ett nytt försök om en vecka ungefär :)

Hehe, ja tiden rann iväg igår när jag låg på soffan och lyssnade med dopplern :)
  • Nykär15
    SkogsstjärnN skrev 2017-05-11 14:28:16 följande:

Fullgångna 10+ eller hur menar du?

Testade för skojs skull idag, men nej, omöjligt avgöra. Vecka 9+1 idag :)
  • Samantha85

Idag gick jag inne i v.8..känns skönt för varje vecka som tAr en närmre v.15. Ibland känner jag att det är svårt att inte dela med mig av min graviditet. Ibland känns det som det varit enklare om alla visste så de förstod varför man är trött och tankspridd. Samtidigt vill jag vänta med att berätta för kollegor till det gått lite längre ..hur känner ni?
    Ni som har många barn sen innan hur klarar ni av tröttheten? Jag känner knappt jag orkar och då har jag bara ett barn att fokusera på.

• Jennys Bageri
    Samantha85 skrev 2017-05-11 21:16:51 följande:

Idag gick jag inne i v.8..känns skönt för varje vecka som tAr en närmre v.15. Ibland känner jag att det är svårt att inte dela med mig av min graviditet. Ibland känns det som det varit enklare om alla visste så de förstod varför man är trött och tankspridd. Samtidigt vill jag vänta med att berätta för kollegor till det gått lite längre ..hur känner ni?

Ni som har många barn sen innan hur klarar ni av tröttheten? Jag känner knappt jag orkar och då har jag bara ett barn att fokusera på.

Idag gick jag in i v .9 och har fem barn här hemma. Äldsta är 9 år och sen kommer resten + valpen också om den nu räknas. Jag tycker det har gått bra ändå, jag orkar ju inte allt jag förväntas ska göra här hemma och hinner inte göra allt i samma tempo längre. Men det flyter på och jag försöker njuta av bebismagen samt att vila så fort jag får en lucka. Men igår och idag har det varit hemskt. Trötthet samt illamående kan jag hantera, jag är rätt hårdhudad och gillar att vara igång. Men jag tror hormonerna har spökat. Arg, irriterad, less,, apatisk stort behov av att ha det lugnt och tyst runt omkring mig. Haha,, det är ju bara att glömma, har jobbat på med bullbak, all tvätt osv. ändå, men jag har nog inte varit så rolig och busig som jag brukar vara.. Saknar mig själv just nu och hoppas på en bättre dag i morgon!!
  • SkogsstjärnN
    Nykär15 skrev 2017-05-11 21:10:50 följande:
    Fullgångna 10+ eller hur menar du?

Testade för skojs skull idag, men nej, omöjligt avgöra. Vecka 9+1 idag :)
    Ja precis, fullgångna 10 eller 11:)
  • SkogsstjärnN
    Samantha85 skrev 2017-05-11 21:16:51 följande:

Jag berättade en vecka efter jag plussat. De vet att vi försöker och att vi fått flera missfall så det var det mest naturliga för mig. Så som vi jobbar är det skönt att de vet och kan backa upp mig och de passar på påpeka att jag har gravidhumör då jag är sur och påminner mig om att jag sagt att illamående är ett bra tecken så jag ska sluta klaga:).
  • Nykär15
    SkogsstjärnN skrev 2017-05-12 05:37:52 följande:
    Ja precis, fullgångna 10 eller 11:)
    Jag fick hem min sist i v 11+ nånting och hörde direkt, men vet inte om jag hade hört innan eftersom jag inte hade nån. Får testa nästa vecka igen när jag gått över 10+ och se om jag hör nåt då.
    Jennys Bageri skrev 2017-05-11 23:09:42 följande:
    Idag gick jag in i v .9 och har fem barn här hemma. Äldsta är 9 år och sen kommer resten + valpen också om den nu räknas. Jag tycker det har gått bra ändå, jag orkar ju inte allt jag förväntas ska göra här hemma och hinner inte göra allt i samma tempo längre. Men det flyter på och jag försöker njuta av bebismagen samt att vila så fort jag får en lucka. Men igår och idag har det varit hemskt. Trötthet samt illamående kan jag hantera, jag är rätt hårdhudad och gillar att vara igång. Men jag tror hormonerna har spökat. Arg, irriterad, less,, apatisk stort behov av att ha det lugnt och tyst runt omkring mig. Haha,, det är ju bara att glömma, har jobbat på med bullbak, all tvätt osv. ändå, men jag har nog inte varit så rolig och busig som jag brukar vara.. Saknar mig själv just nu och hoppas på en bättre dag i morgon!!
    Min chef och ett par kollegor vet, de som följt oss på resan och även vet allt som hände förra året, det är skönt att ha dem att vända sig till och även få lite förståelse från. Om allt ser bra ut på det UL vi gör v 12+2 och då borde vi även fått svar på NIPT, är allt bra då kommer jag vara helt öppen med det. Är sjukligt trött och behöver mycket vila, så det är jobbigt att smyga just nu. Mina barn är rätt självgående, 6 och 9 år vilket är otroligt skönt.  Var mycket värre när jag väntade 6-åringen och hade en på 3 hemma...nu får jag vila om jag vill medan de leker osv.

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL