• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • Ebbalisa

Smyger åxå in här (då jag inte känner mig bekväm på FBgruppen än). Gick in i v 10 (9+0) idag. Gjorde tidigt ultraljud på MammaMia i onsdags och allt så normalt ut, ett litet hjärta som slog kunde ses.
    Är 39 år och första gången för mig.

• November2017
    Ebbalisa skrev 2017-05-12 08:10:44 följande:

Smyger åxå in här (då jag inte känner mig bekväm på FBgruppen än). Gick in i v 10 (9+0) idag. Gjorde tidigt ultraljud på MammaMia i onsdags och allt så normalt ut, ett litet hjärta som slog kunde ses.

Är 39 år och första gången för mig.

Grattis! Vad spännande! Är i vecka12 (11+4) så ska göra KUB på tisdag. Hjälp vad nervöst. Är 37 och första barnet.
  • Ebbalisa
    November2017 skrev 2017-05-12 08:40:02 följande:
    Grattis! Vad spännande! Är i vecka12 (11+4) så ska göra KUB på tisdag. Hjälp vad nervöst. Är 37 och första barnet.
    Va! Vad "tidigt"?! Med kub alltså? När jag ringde förra veckan för att boka så började dom räkna mina veckor och den 22 maj ska jag in o lämna blodprov och sen har jag tid för själva kub den 9 maj! Jag bor i Nyköping och går på deras mvc -"basprogram" antar om man vill ha nipt o andra ultraljud så får man betala ur egen ficka. Fick pris hos MammaMia i Sthlm på nipt 5500 eller om det var mer!
  • Ebbalisa
    Ebbalisa skrev 2017-05-12 10:17:31 följande:
    Va! Vad "tidigt"?! Med kub alltså? När jag ringde förra veckan för att boka så började dom räkna mina veckor och den 22 maj ska jag in o lämna blodprov och sen har jag tid för själva kub den 9 maj! Jag bor i Nyköping och går på deras mvc -"basprogram" antar om man vill ha nipt o andra ultraljud så får man betala ur egen ficka. Fick pris hos MammaMia i Sthlm på nipt 5500 eller om det var mer!
    9 juni menade jag :)
  • SkogsstjärnN
    Ebbalisa skrev 2017-05-12 10:17:31 följande:
    Va, får du kub? Står på sörmlands hemsida att de inte gör kub. Bor i krokarna själv.
  • Ebbalisa
    SkogsstjärnN skrev 2017-05-12 10:54:17 följande:
    Va, får du kub? Står på sörmlands hemsida att de inte gör kub. Bor i krokarna själv.
    Hm, vet inte men blev tillsagd att ringa Kvinnoklinikens avdelning och boka det och att det fick man boka själv. Kanske missförstod jag och får bekosta själv men jag tänkte att eftersom jag är i en sk "riskålder" då jag blir 40 i höst att det är något som ingår. Hursomhelst så är det bokat och kostar det så får jag väl lov att betala själv...
  • November2017
    Ebbalisa skrev 2017-05-12 11:49:06 följande:

Hm, vet inte men blev tillsagd att ringa Kvinnoklinikens avdelning och boka det och att det fick man boka själv. Kanske missförstod jag och får bekosta själv men jag tänkte att eftersom jag är i en sk "riskålder" då jag blir 40 i höst att det är något som ingår. Hursomhelst så är det bokat och kostar det så får jag väl lov att betala själv...

KUB får man om man är över 35 tror jag. Så har jag fattat det iaf. Annars får man betala. Är mitt tidigt? Är ju inne i vecka 13 då.. Har för mig att det stod att man skulle göra det i vecka 12 till 14. Men jag kan ju minnas fel förstås. Mycket nu :)
  • princess77

Jag har tid för Kub den 30 maj. Går in i vecka 10 imorgon. Väntar andra barnet och är 39.

Denna graviditeten tog 6 år så vi är sjukt glada men nervösa.

• Ebbalisa
    princess77 skrev 2017-05-12 12:24:01 följande:

Jag har tid för Kub den 30 maj. Går in i vecka 10 imorgon. Väntar andra barnet och är 39.

Denna graviditeten tog 6 år så vi är sjukt glada men nervösa.

Grattis, vad roligt!! Jag är åxå född 77 o första! Håller med om nervositet :)
  • Ebbalisa
    Ebbalisa skrev 2017-05-12 13:19:31 följande:
    Grattis, vad roligt!! Jag är åxå född 77 o första! Håller med om nervositet :)
    Jag gick in i v 10 idag! :)
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL