• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • Samantha85

Usch usch..Jag mår illa hela tiden men envisas med att bara använda mig av sea band..men sjukt jobbigt när man sitter i möten att koncentrera sig på det dom säger när man bara känner att man vill springa därifrån..hoppas snart på att det går över. Går in i v.8 imorgon..snart dags för besök till mvc.

• Jennys Bageri
    mrshudson75 skrev 2017-05-09 14:56:11 följande:

Hej allihopa! Har kikat in här i ngn vecka.

Är helt oplanerat gravid i v 12. Har sex barn i åldrarna 21 - 3,5 år. Skulle även haft en flicka på 18 år som tyvärr föddes för tidigt och bara levde i fem dagar. Så detta blir grav nr åtta. Ha ha låter ju inte klokt o tycker inte det känns som vi har så många egentligen

Mår otroligt illa o för ett par dagar sen kom den stora tröttheten. Hade glömt hur ofantligt överväldigande den är. Orkar inget :-/

Har alltid haft oregelbunden mens o blivit tillbakaflyttad på ul men har av ngn anledning (åldern?) haft exakt v28 dagatscykler det senaste året. Konstigt nog visade ett tidigt ul att bebisen var en vecka större än beräknat. Är alltså beräknad i slutet av nov men hänger gärna här då jag brukar gå en bit över tiden

Så trevligt att läsa om er andra, era krämpor o oro. Känns skönt att inte vara ensam i alla funderingar o besvär. Kram <3

Grattis till pusset, och vad härligt med många barn, själv väntar jag vårt 6e. Vi har dock fått våra lite tätare, äldsta är 9 och yngsta är 1år. Hade nog förträngt hur seg och hur risigt man kan må så här i början. Tänkte att jag ska nog köra på precis som vanligt minsann, jag ska nog kunna övervinna det mesta. Men så helt plötsligt får jag ge upp och bara gå och lägga mig. Är sååå trött, mår illa,, fryser..

Tycker nog ändå att dom andra graviditeterna har varit lite värre. Så jag klagar inte egentligen. Har dock varit iväg och köpt postafen nu idag och ska testa och se om illamåendet kan bli bättre. Det blir första gången jag testar nåt sånt!!
  • Nykär15

Nu när jag mår så mycket bättre av Postafen så ångrar jag ju nästan att jag inte provat det innan...hahaha blev galet trött första dagarna med dem, nu är jag mer normaltrött som jag var innan, men slipper iaf illamåendet. Det tränger igenom lite på kvällarna trots att jag tar en tablett när jag kommer hem...men inte på långa vägar som innan. Vecka 9+0 idag, så härligt när räknaren slår om! Hjärta

• mrshudson75

Roligt att vi är fler med många barn här.

Jag slutar ju aldrig att oroa mig. Nu väntar snart kub o jag vet ju att min ålder kommer dra ner siffrorna även om nackspalten ser bra ut. Blir dessutom ovägskiclad till sthlm för ul då de tydligen inte gör detta här i Visby :-/

I dag ska jag på inskrivning varjefall. Blir kul att få tala lite mer ordentligt med barnmorskan.

Jag har inte vågat ta postafen men bör kanske testa när jag hör att det fungerar då bra fär er dom trstat? Mår så illa så illa. Fast så fort det blir bättre så blir man ju såååå orolig för det! ha ha

• Nykär15
    mrshudson75 skrev 2017-05-10 09:26:22 följande:

Roligt att vi är fler med många barn här.

Jag slutar ju aldrig att oroa mig. Nu väntar snart kub o jag vet ju att min ålder kommer dra ner siffrorna även om nackspalten ser bra ut. Blir dessutom ovägskiclad till sthlm för ul då de tydligen inte gör detta här i Visby :-/

I dag ska jag på inskrivning varjefall. Blir kul att få tala lite mer ordentligt med barnmorskan.

Jag har inte vågat ta postafen men bör kanske testa när jag hör att det fungerar då bra fär er dom trstat? Mår så illa så illa. Fast så fort det blir bättre så blir man ju såååå orolig för det! ha ha

Ja jag nojjar när jag mår så här bra, men har testat att skippa tabletten så jag vet att jag mår dåligt igen då...så nu testar jag inte det utan hoppas på att liten ändå mår bättre av att jag mår bra och kan äta någorlunda normalt och vara uppe och röra mig mer, innan ville jag bara ligga på soffan...

Hoppas KUB ska gå bra, när ska du göra det? Lämnar prov för NIPT nästa vecka...så om tre veckor kommer vi veta om allt är bra därinne..känns väldigt läskigt. 

• mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-05-10 10:10:08 följande:

Ja jag nojjar när jag mår så här bra, men har testat att skippa tabletten så jag vet att jag mår dåligt igen då...så nu testar jag inte det utan hoppas på att liten ändå mår bättre av att jag mår bra och kan äta någorlunda normalt och vara uppe och röra mig mer, innan ville jag bara ligga på soffan...

Hoppas KUB ska gå bra, när ska du göra det? Lämnar prov för NIPT nästa vecka...så om tre veckor kommer vi veta om allt är bra därinne..känns väldigt läskigt. 

Så skönt ända att göra NIPT. Som ger lite säkrare svar än kub. Fast föstår att det blir en orolig väntan :-/ Läste i tråden att du fått medicin för att förhindra ma. Det är ju super. <3

Jag blev ju framflyttad en hel vecka så det blev bråttom med kub. Särskilt då jag måste ta mig fr Visby till Huddinge Väntar på att de ska ringa om tid, men bör bli inom ett par veckor.
  • Nykär15
    mrshudson75 skrev 2017-05-10 10:30:50 följande:
    Så skönt ända att göra NIPT. Som ger lite säkrare svar än kub. Fast föstår att det blir en orolig väntan :-/ Läste i tråden att du fått medicin för att förhindra ma. Det är ju super. <3

Jag blev ju framflyttad en hel vecka så det blev bråttom med kub. Särskilt då jag måste ta mig fr Visby till Huddinge Väntar på att de ska ringa om tid, men bör bli inom ett par veckor.

Ja medicinerna kan hjälpa en graviditet att stanna kvar, men den påverkar ju inte utvecklingen av fostret så går det dåligt så kan det ju göra det ändå...men kan ju förhindra blodproppar osv. Men visst, det är skönt att ha dem och jag är lugnare av det. Men sist visste jag ju inte att jag hade problem i kroppen, så då trodde jag ju allt var frid o fröjd. 

Segt att behöva åka så långt, men skönt få det gjort. Jag gillar att man kan ta NIPT så tidigt, så man har besked samma vecka man annars hade gjort KUB. Fixar ju inte KUB efter sist...så även om vi får både KUB och efterföljande NIPT gratis så gör vi hellre det privat och betalar och får besked ca 3 veckor tidigare än om vi gör via landsting. 

• Yoss
    LottaU skrev 2017-05-04 12:54:36 följande:

Hej! Jag är gärna med här! Vore kul att följas åt!

Går in i v8 imorgon och har ett tidigt ul inbokat den 18:e maj (dvs 8+6). Känns som hundra år bort. Har gjort ivf, får därför ett tidigt ul av kliniken innan jag flyttas över till vanliga mödrahälsovården (förutsatt att det ser bra ut på ul :D).

Har ni andra skrivit in er på MVC redan, eller när tänkte ni göra det?

Vad spännande!
    Jag var på info träff i v.6 men hade min riktiga inskrivning 4 maj och var då v.10+4 och jag ska också på UL den 18 Maj (KUB).
  • Yoss
    Gurkan25 skrev 2017-05-05 12:04:27 följande:

Har ni barn sedan innan? Eller är det första?:)

Det blir första barnet för oss :)
  • Nykär15
    Yoss skrev 2017-05-10 11:09:42 följande:
    Vad spännande!
    Jag var på info träff i v.6 men hade min riktiga inskrivning 4 maj och var då v.10+4 och jag ska också på UL den 18 Maj (KUB).

Mitt nästa UL är med 18 maj, men då är jag bara v 10+1, är inför provtagningen av NIPT. 

Lite avis på er som kommit längre i er graviditet Glad tiden går långsamt. 

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL