mrshudson75 skrev 2017-05-10 10:30:50 följande:
Så skönt ända att göra NIPT. Som ger lite säkrare svar än kub. Fast föstår att det blir en orolig väntan :-/ Läste i tråden att du fått medicin för att förhindra ma. Det är ju super. <3
Jag blev ju framflyttad en hel vecka så det blev bråttom med kub. Särskilt då jag måste ta mig fr Visby till Huddinge
Väntar på att de ska ringa om tid, men bör bli inom ett par veckor.
Ja medicinerna kan hjälpa en graviditet att stanna kvar, men den påverkar ju inte utvecklingen av fostret så går det dåligt så kan det ju göra det ändå...men kan ju förhindra blodproppar osv. Men visst, det är skönt att ha dem och jag är lugnare av det. Men sist visste jag ju inte att jag hade problem i kroppen, så då trodde jag ju allt var frid o fröjd.
Segt att behöva åka så långt, men skönt få det gjort. Jag gillar att man kan ta NIPT så tidigt, så man har besked samma vecka man annars hade gjort KUB. Fixar ju inte KUB efter sist...så även om vi får både KUB och efterföljande NIPT gratis så gör vi hellre det privat och betalar och får besked ca 3 veckor tidigare än om vi gör via landsting.