• Yoss

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

LottaU skrev 2017-05-04 12:54:36 följande:

Hej! Jag är gärna med här! Vore kul att följas åt!

Går in i v8 imorgon och har ett tidigt ul inbokat den 18:e maj (dvs 8+6). Känns som hundra år bort. Har gjort ivf, får därför ett tidigt ul av kliniken innan jag flyttas över till vanliga mödrahälsovården (förutsatt att det ser bra ut på ul :D).

Har ni andra skrivit in er på MVC redan, eller när tänkte ni göra det?

Vad spännande!
    Jag var på info träff i v.6 men hade min riktiga inskrivning 4 maj och var då v.10+4 och jag ska också på UL den 18 Maj (KUB).
  • Yoss
    Gurkan25 skrev 2017-05-05 12:04:27 följande:

Har ni barn sedan innan? Eller är det första?:)

Det blir första barnet för oss :)
  • Yoss
    Nykär15 skrev 2017-05-10 11:25:49 följande:

Mitt nästa UL är med 18 maj, men då är jag bara v 10+1, är inför provtagningen av NIPT. 

Lite avis på er som kommit längre i er graviditet Glad tiden går långsamt. 

Ok! Gör man UL även vid NIPT? I mitt län får man göra ett "kostnadsfritt" (Alla tester kostar 330kr oavsett om du gör 1 eller alla) NIPT-test om man får ett dåligt besked från KUB. 
  • Yoss

Helt overklig känsla att få se det lilla knytet för första gången!

Vi var i morse på UL där de konstaterade att det var ett barn med hjärtslag som mätte drygt 5cm (hamnar då på ca v.12+1). Vi fick även 1/20000 på kub:en vilket var jätteskönt! :D
  • Yoss
    Nykär15 skrev 2017-05-18 13:28:01 följande:
    Härliga nyheter! Visst är det fantastiskt att få se sin lilla sprattla? Hjärta
    Aboslut! Det är som man går på något lyckorus när man sitter och kollar på skärmen :D Men det känns fortfarande väldigt surrealistiskt att det lever någon i ens mage  <3
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL