Inlägg från: SkogsstjärnN |Visa alla inlägg
  • SkogsstjärnN

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Skönt med några som vill stanna här:).

Jag är i vecka 7, 6+1 och beräknad till den 26e december. Redan varit på ett ultraljud och har nästa på tisdag i vecka 6+6. Går till kvinnokliniken pga upprepade missfall och tidigare havandeskapsförgiftningar.

Jag är 31 och hoppas dethär blir barn nummer tre, har två döttar födda 05 och 15 hemma.

Jag har flyttat sen minsta föddes och i dethär länet erbjuds ingen fosterdiagnostik. Känner mig villråd om jag ska boka det privat i sthlm där jg ändå jobbar eller om jag ska vara nöjd med alla ultraljud som kvinnokliniken erbjuder. Svårt.

• SkogsstjärnN
    Familia skrev 2017-05-04 15:58:16 följande:
    Då är vi exakt lika långt, jag har också vd den 26e. :)
    Jag har bokat ett privat ul, men först när jag är i vecka 9.
    Vågar inte gå dit tidigare.
    Har haft ma och missfall innan och denna gången tog det 27 försök innan vi lyckades.
    Andra barnet. :)
    Kul! Hur mår du? Tycker jag känner väldigt lite av graviditeten, nästan så jag önskar mig lite illamående:P.

Oj, villen resa! Jag har haft fyra missfall nu innan dethär, varav ett MA men vi har bara försökt i ett år och fem månader. 27 försök låter ju hemskt, vilken tur det tog sig nu:).
  • SkogsstjärnN

Jag har börjat uppleva ett obehag som jag kan förknippa med illamående. Fast inte så att jag skulle säga att jag mår illa, bara ospecifikt dåligt. Trött och less de där förbannade fragminsprutorna redan, hela jag är ett vandrade blåmärke. Och hungrig. Är aldrig hungrig annars.

Imorgon är det ultraljud nr 2 och för de mesta är jag inställd på att de inte kommer vara något hjärtslag där. Känns som att det är enklare vara pessimist.

• SkogsstjärnN

Så, nu har vi sett ett litet hjärta slå och en räka på 8mm vilket motsvarar 6+6 som är idag. Snart lägger jag ner pessimismen <3

• SkogsstjärnN
    mrshudson75 skrev 2017-05-09 16:51:54 följande:

SkogsstjärnN: Så härligt! Grattis <3

Kan någon förresten hjälpa mig o tala om hur jag citerar/svarar på specifika inlägg? Om ni förstår vad jag menar

Du trycker på det lilla kugghjulet till höger på det inlägg du vill citera och väljer citera. :)
  • SkogsstjärnN
    Nykär15 skrev 2017-05-10 10:36:37 följande:

Ja medicinerna kan hjälpa en graviditet att stanna kvar, men den påverkar ju inte utvecklingen av fostret så går det dåligt så kan det ju göra det ändå...men kan ju förhindra blodproppar osv. Men visst, det är skönt att ha dem och jag är lugnare av det. Men sist visste jag ju inte att jag hade problem i kroppen, så då trodde jag ju allt var frid o fröjd. 

Segt att behöva åka så långt, men skönt få det gjort. Jag gillar att man kan ta NIPT så tidigt, så man har besked samma vecka man annars hade gjort KUB. Fixar ju inte KUB efter sist...så även om vi får både KUB och efterföljande NIPT gratis så gör vi hellre det privat och betalar och får besked ca 3 veckor tidigare än om vi gör via landsting. 

Har du fått veta att du har ökad proppbenägenhet eller så? Vet att du äter trombyl men jag får ju det även om man inte hittat något fel:P.
  • SkogsstjärnN
    Maramba skrev 2017-05-11 08:15:44 följande:

Igårkväll fick jag hem min Angelsounds.

Naturligtvis kunde jag inte hålla mig från att testa den trots att jag vet att det är alldeles för tidigt (8+5 igår).

Naturligtvis lyckades jag inte höra något hjärtljud (förutom min egen puls som jag stötte på flera gånger).

Även fast jag lovat både mig själv och min sambo att inte bli orolig så är det ju inte roligt när man inte hittar nåt hjärtljud.

I instruktionerna tror jag det står tidigast v. 12 (eller var det v. 14?) och nu ska jag försöka hålla mig iaf i en vecka innan jag testar igen.

Vad är det tidigaste ni hört hjärtljud på egen hand om ni använt någon form av doppler? :)

Jag hörde i vecka 10-11 med förra. Men det krävdes extremt tålamod och förmodligen fler timmar än jag skulle erkänna.
  • SkogsstjärnN
    Nykär15 skrev 2017-05-11 21:10:50 följande:
    Fullgångna 10+ eller hur menar du?

Testade för skojs skull idag, men nej, omöjligt avgöra. Vecka 9+1 idag :)
    Ja precis, fullgångna 10 eller 11:)
  • SkogsstjärnN
    Samantha85 skrev 2017-05-11 21:16:51 följande:

Idag gick jag inne i v.8..känns skönt för varje vecka som tAr en närmre v.15. Ibland känner jag att det är svårt att inte dela med mig av min graviditet. Ibland känns det som det varit enklare om alla visste så de förstod varför man är trött och tankspridd. Samtidigt vill jag vänta med att berätta för kollegor till det gått lite längre ..hur känner ni?
    Ni som har många barn sen innan hur klarar ni av tröttheten? Jag känner knappt jag orkar och då har jag bara ett barn att fokusera på.

Jag berättade en vecka efter jag plussat. De vet att vi försöker och att vi fått flera missfall så det var det mest naturliga för mig. Så som vi jobbar är det skönt att de vet och kan backa upp mig och de passar på påpeka att jag har gravidhumör då jag är sur och påminner mig om att jag sagt att illamående är ett bra tecken så jag ska sluta klaga:).
  • SkogsstjärnN
    Ebbalisa skrev 2017-05-12 10:17:31 följande:
    Va! Vad "tidigt"?! Med kub alltså? När jag ringde förra veckan för att boka så började dom räkna mina veckor och den 22 maj ska jag in o lämna blodprov och sen har jag tid för själva kub den 9 maj! Jag bor i Nyköping och går på deras mvc -"basprogram" antar om man vill ha nipt o andra ultraljud så får man betala ur egen ficka. Fick pris hos MammaMia i Sthlm på nipt 5500 eller om det var mer!
    Va, får du kub? Står på sörmlands hemsida att de inte gör kub. Bor i krokarna själv.
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL