Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Funderar på att ta en tur dit någon dag för att se vart förlossningen ligger så man snabbt och enkelt hittar dit och slipper oroa sig
Jag har rekat på förlossningen idag. Ofrivilligt med extrem smärta i höger njure. Så jag är lagom bitter över att lägga till njurstas på komplikationer som jag fått. Hemskickad med starka smärtstillande i någon dag och har det inte släppt blir det op. Vet att det är en ofarlig komplikation men det känns lagom hopplöst ändå.
Jag försöker att förbereda mig/oss istället för att oroa mig. Här är det inte helt osannorlikt att lillebror kommer för tidigt så jag blir som tryggast av att veta att allt är fixat. Barnpassning om vi blir inlagd en längre tid till exempel. Det som skulle vara jobbigast är om jag/vi måste ligga på sjukhus och att då storasyskonen att inte känna sig bortglömda.
På måndag är det dags för första tillväxtultraljudet och kontroll om moderkakan växt fast i livmodern. Får se om jag börjar oroa mig sen:P. En månad med högt blodtryck nu så räknar med att bli sjukskriven iaf.
Här får vi bara ett ultraljud, rul. Får ni andra flera? Jag vill också se så allt är okej, men trodde att man alltid bara gjorde ett om allt såg bra ut
Så, då har vi kikat in i magen. Han är precis perfekt normalstor om man räknar ut snittet. Stort huvud och mindre mage/ben, diffar 10% och de var inget konstigt (vet det var någon som fått kommentarer om det på rul). Var samma med storasystern. Har för högt tryck i kärlen till livmodern och som förväntat högt blodtryck (150/100 jämfört med 100/60 vid inskrivningen) så jag blir sjukskriven för havandeskapsföegiftning till förlossningen. Moderkakan sitter över kejsarsnittsärret men de ser inte ut som att den växt fast i livmodern men de kommer fortsätta kontrollera det. Två veckor till nästa kontroll.
Jippiejay. De är iaf jättebra och ärliga och informativa till skillnad från förra sjukhuset där de sa att allt var bra men ändå skickade mig på tusen extrakontroller. Nu vet vi iaf vad som avviker och vad det innebär. Känns jätteskönt.