Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Nykär- vad har du för doppler och hur får du sätta den för att hitta?
Nykär- vad har du för doppler och hur får du sätta den för att hitta?
Det är verkligen läskigt då alla gravidkrämpor försvinner. Har mått sämre denhär gången än tidigare graviditeter så det blir mycket större skilland nu. Druckit kaffe utan att må illa och är superpigg helt plötsligt. Har gått upp och ner senaste veckan men dethär tar rekordet.
Ser så fram emot nästa ultraljud för att se att liten fortfarande är med oss.
Ibland är det skönt att familjeliv finns:D. Letade reda på det jg skrivit i förra graviditeten och det var precis nu jag började på oförklarligt bra (och även då nojjade att det var för bra) och motsvarande nu jag köpte dopplern men jag hörde först om en vecka. Så nu lägger jag ner funderingerna tills på onsdag då det är ultraljud igen:P.
Vi kommer ta reda på kön. Att inte göra det blir ett jätteprojekt då man går på ultraljud varannan vecka efter vecka 24. Ska man inte titta på skärmen då? :P
Jag har alltid tänkt att vi bara får flickor så det blir spännande se om jag har rätt. Där i början trodde jag att dethär var en pojke men nu lutar jag åt flicka ändå. Med förra så stämde nubb-teorin så känns som att jag kommer tro mig veta säkert efter kub.
10+5 idag och jag hittade hjärtat! Vill gråta lyckotårar här för jag var så säker på att det avstannat. När man väl varit med om ett MA så är det så svårt tro att det växer även om det inte kommer nån blödning.
Jag beställde faktiskt en ny doppler från wish. Kom på 10 dagar och kostade 350kr. Har inte hittat tillstymmelse till hjärta med min caremaxdoppler så om nån är sugen köpa så är mitt tips att ta en med en smal ultraljudsmottagare så är det enklare:).