Inlägg från: SkogsstjärnN |Visa alla inlägg
  • SkogsstjärnN

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

princess77 skrev 2017-07-22 09:48:00 följande:

Ni som redan har beställt vagn,vilken har ni valt? Har snöat in på Bugaboo denna gången men tycker att dom är galet dyra! 12.000 för en vagn ;)

Har tidigare har teutonia (inte nöjd),Urban Jungle (bra när barnet är lite större) och Babyjogger (suverän vagn mellan 2-3 år).

Vi har en bugaboo buffalo och är väldigt nöjda med den. Dock är vi lite osäkra på om våran 2,5åring kommer klara sig utan vagn när bebisen kommer eller om vi måste skaffa en till vagn och isf en enklare modell. Vi har prövat lite och kommit fram till att hon har för lång rygg för alla vagnar så vette tusan hur vi ska göra:P.
  • SkogsstjärnN

Varit hos min hemska barnmorska nu. "Förmodligen" en infektion och jag fick antibiotika. Skönt det, men hade gärna kollat tappen för att höra om den var kort eller inte men det är väldigt uppenbart att BM inte vill göra sånt. Först behövde jag inte ens komma in, skulle räcka med lactal balans eftersom jag inte har ont i magen. Hon hade inte ens frågat om jag hade sammandragningar eller ont. Då jag sa att jag visst hade ont skulle hon ringa gyn och fråga. Sen ringde hon mig och bad mig komma dit för att kolla och väl där så behövse hon inte ens kolla. Sa att det förmodligen var pga allt badande (vem badar inte mycket? Vi har pool dessutom) och att jag skulle ta klamydiaprov nästa gång. Jay

Aja, åker till mina föäldrar i helgen och tänker att jag kanske kan prata med barnmorskorna där som jag känner om det inge blir bättre.

• SkogsstjärnN
    Estor skrev 2017-07-26 14:52:25 följande:
    Funderat på o byta bm? Du har helt klart rätt till de. Man ska känna sig trygg med deb man har.. :/
    Jo men bor på en liten ort så tror inte det skulle hjälpa. Finns en annan barnmorska där men jag är rädd att om jag ber att få byta så kommer den andra vara likadan då de jobbar så tätt.

Jag går hos specmödravården (5mil bort) och ska ta upp det med dem. Får göra allt hos dem men då var det det där med avståndet. Den 16e aug ska jag börja med kontroller varje vecka så varken avståndet eller kärringen här känns som ett bra alternativ:P.
  • SkogsstjärnN

Då var RUL klart och vi väntar en liten kille. Helt sjukt, vi har alltid sagt att vi bara kommer få tjejer men tji fick vi. Vad ska man nu hitta på för namn? Ha!

Blev flyttad till 24/12 (enligt mensen 26, enligt bm 27) vilket stämmer med när jag kände ägglossningen.

Moderkakan chockade med att vara i framvägg, har ju känt så tidigt så antog att den satt bak. Den sitter över kejsarsnittsärret så förutom alla extra kontroller för havandeskapsförgiftningaskiten blir det extra kontroller för det. Känns som att det betyder att det spikade att dethär är sista graviditeten så jag blev lite nedstämd. Men efter lite googlade så verkar det som att över ärr inte är nån fara utan det är i ärr som är dåligt. Aja, kommer inte få nått svar på det förena nästa ultraljud om en månad.

• SkogsstjärnN
    laetitia81 skrev 2017-07-28 11:03:29 följande:
    Grattis! Det var så jag kände med min första dotter. Känns inte som man kan få ett annat kön när man har ett par av det motsatta redan. hur många barn har ni innan?
    Vi har två döttrar:).

Känns lite lyxigt, nu fåf jag shoppa lite iaf:P
  • SkogsstjärnN

Lustigt det där, kollade igenom alla bilder från minsta dottern och då hade jag också moderkakan i framvägg. Ingen sa något om det. Och jag kände henne tidigt också.

Barnmorskan var supersnäll och förklarade och kollade noga. Tog säkert 40min. Försökte få bra bilder så storasystrarna skulle se men han låg inte rätt/ärr och moderkaka suddar till det. Hon döpte iaf honom till simhopparen då han hela tiden kom tillbaka till denhär positionen. Sen sa hon att fotbollspelare har bättre betalt så han kanske skulle ändra sig innan han föddes. Skrattade gott.

• SkogsstjärnN
    laetitia81 skrev 2017-07-31 16:04:58 följande:

Är det någon här som fått sitt moderskapsintyg? Och är det någon som ska söka graviditetspenning? Hade gärna gjort det redan nu men har inte fått mitt intyg än. Gissar att jag får det av bm men har inte tid förrän vecka 25+. När är lagom att ansöka? Någon som vet?

Du kan inte ringa be om ett intyg tidigare? Vet de som fått vänta månader på besked om graviditetspenning och även de som nekats efter att de gått på ledigt så jag skulle söka så snabbt som möjligt.

Jag har sökt föräldrapenning för sommaren för sex veckor sedan och inte fått besked än så det verkar vara långa ledningar för tillfället.
  • SkogsstjärnN

Jag har gått upp 5-6 kilo. Ska bli sjukt spännande se vad som händer sen, har gått upp nästan alla kilo efter vecka 22 med flickorna. Kanske blir annorlunda med en pojke i magen?

Hur har ni det med sammandragningar? Jag har massor. Tror jag har en lättretad livmoder:P.

• SkogsstjärnN
    Cutiemommy skrev 2017-08-11 13:41:19 följande:

Hur går det för er? Har alla flyttat till FB eller finns det någon som är kvar? Jag är dock kvar och kommer att stanna här :) Hoppas ni mår bra!

Jag är kvar hela vägen:).

Har börjat på må dåligt, samlar vätska och fått högt blostryck så jag sitter mest hemma surar:P.
  • SkogsstjärnN
    belletristik skrev 2017-08-12 22:49:06 följande:
    jätteskönt att läsa om nån annan gravid som också dricker kaffe! känns som att vissa likställer det med att knäcka en bärs...

jag dricker bara en liten kopp på morgonen. undviker starka espressobönor.

min e också rörlig från morgon till kväll och när det är som mest fart (sent på kvällen o tidigt på morgonen) kan det synas utanpå härmed!

sambon har varit borta i två veckor men kommer hem imorrn så nu medan han vart borta har magen växt supersnabbt och han kommer nog kunna känna sparkar utifrån nu!! så kul.

tycker synd om partners som inte får hänga med i anknytningen i det här stadiet o som inte alls får lära känna bebisen än
    Jag dricker också kaffe. Verkligen inte samma som en öl:P. Har druckit mycket alla graviditeter men håller mig under de 300 koffein som rekomenderas. Det är
    4,5dl bryggkaffe. Ungefär hälften av vad jag dricker då jag inte är gravid:P.
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL