Inlägg från: Samantha85 |Visa alla inlägg
  • Samantha85

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Cutiemommy skrev 2017-05-04 11:49:45 följande:

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

Nu är jag med här! Så glad att du startade denna tråden!

Jag är bara i v.7 så lång tid kvar till ul. Men snart dags för första besöket till bm!
  • Samantha85
    Gurkan25 skrev 2017-05-04 13:32:34 följande:

Är i vecka 6+3 och har bf 24 december, innan trodde barnmorskan 30de december men har blivit framflyttad!

Första barnet och är 22 år gammal.

Nästa ul är i v 8

Får jag fråga hur du kan få ett ul i v.8 när du bara är 22 år?

I Skåne får vi bara kub/ul när man är över 33 år .
  • Samantha85
    Jsv17 skrev 2017-05-04 18:13:35 följande:
    Jag är också överviktig, under mitt hälsosamtal fick jag direktivet att försöka gå upp max 6kg och röra på mig 30 minuter om dagen. Har inte gått upp något än så länge
    Men oj! 6 kg? Jag gick upp 20kg kilo med mitt första barn och då var 10 kilo borta direkt efter förlossning..
  • Samantha85
    Gurkan25 skrev 2017-05-04 19:20:35 följande:
    Nervös. Väldigt orolig att jag ska få missfall.
    Ok de verkar de strunta i här..vill jag ha ett ul tidigt måste jag åka över 1,5 timme plus betala eftersom jag bara kan göra fet privat,.hade gärna betalt för att gå på ul nu men att plus då resa totalt 3 timmar vilket betyder även att ta ledigt en hel Dag..blir allt för dyrt..tur för dig att du får möjligheten att gå på ul så tidigt!
  • Samantha85

Jag väntar mitt andra barn! Längtar så tills jag får höra hjärtslag och se den lilla på ul <3

• Samantha85

Oj! Jag inser att jag missat att läsa hela den sista diskussionen..vad tråkigt att stämningen blivit som den är när den var så bra i början.

Om du gamlapappan ändå bara vill lära dig för att hjälpa din fru varför skriver inte din fru här istället? Du kan ju välja att endast läsa utan att kommentera så länge det är hon som skriver för er? Kanske är det de som är lösningen för oss alla?

• Samantha85

Usch usch..Jag mår illa hela tiden men envisas med att bara använda mig av sea band..men sjukt jobbigt när man sitter i möten att koncentrera sig på det dom säger när man bara känner att man vill springa därifrån..hoppas snart på att det går över. Går in i v.8 imorgon..snart dags för besök till mvc.

• Samantha85

Idag gick jag inne i v.8..känns skönt för varje vecka som tAr en närmre v.15. Ibland känner jag att det är svårt att inte dela med mig av min graviditet. Ibland känns det som det varit enklare om alla visste så de förstod varför man är trött och tankspridd. Samtidigt vill jag vänta med att berätta för kollegor till det gått lite längre ..hur känner ni?
    Ni som har många barn sen innan hur klarar ni av tröttheten? Jag känner knappt jag orkar och då har jag bara ett barn att fokusera på.

• Samantha85
    Jennys Bageri skrev 2017-05-11 23:09:42 följande:
    Idag gick jag in i v .9 och har fem barn här hemma. Äldsta är 9 år och sen kommer resten + valpen också om den nu räknas. Jag tycker det har gått bra ändå, jag orkar ju inte allt jag förväntas ska göra här hemma och hinner inte göra allt i samma tempo längre. Men det flyter på och jag försöker njuta av bebismagen samt att vila så fort jag får en lucka. Men igår och idag har det varit hemskt. Trötthet samt illamående kan jag hantera, jag är rätt hårdhudad och gillar att vara igång. Men jag tror hormonerna har spökat. Arg, irriterad, less,, apatisk stort behov av att ha det lugnt och tyst runt omkring mig. Haha,, det är ju bara att glömma, har jobbat på med bullbak, all tvätt osv. ändå, men jag har nog inte varit så rolig och busig som jag brukar vara.. Saknar mig själv just nu och hoppas på en bättre dag i morgon!!
    jag känner med att jag går på ändå som jag brukar i vardagen men känner innerst inne att jag helst av allt skulle velat vila..sen får jag dåligt samvete om jag bara lägger mig på soffan utan att umgås med mitt barn..så mycket känslor i detta..
    Jag upplever att jag känner av växtvärken tydligare denna gången speciellt eftersom jag inte får vila..upplever även att illamåendet är värre när jag sovit sämre och varit igång mer..
  • Samantha85
    SkogsstjärnN skrev 2017-05-12 06:22:05 följande:
    Jag berättade en vecka efter jag plussat. De vet att vi försöker och att vi fått flera missfall så det var det mest naturliga för mig. Så som vi jobbar är det skönt att de vet och kan backa upp mig och de passar på påpeka att jag har gravidhumör då jag är sur och påminner mig om att jag sagt att illamående är ett bra tecken så jag ska sluta klaga:).
    Ja när det gäller humör / trötthet osv så hade det ju underlättat om alla visste varför jag känner mig trött/är okoncentrerad. Kanske de undrar om jag är stressad pga jobbet el sover dåligt pga stressen..om de tänker så känns det inte bra att inte berätta ..samtidigt vill jag ändå vänta så länge jag kan dölja det. Helst till v.14 för då är graviditeten mer säker.
  • Samantha85
    mrshudson75 skrev 2017-05-20 10:11:09 följande:

Ja niferex o duroferon är ju hemska. De här var nog lite dyrare, barnmorska sa att de är otroligt bra men väldigt dyra, jag var rädd att det skulle vara massa hundralappar det rörde sig om men kostade runt 250 för 30 kapslar. Heltid okej tycker jag, efter som de faktiskt funkar

Åh tack för tipset! Sist började jag med niferex redan i v.16 så känns skönt att veta att det finns ett snällare alternativ ifall det kommer behövas. Var på hälsosamtal igår o fick veta att jag ska göra tidig glikosbelastning pga diabetes 2 hos förälder..gjorde inte det sist men visst det är skönt att få det gjort..ska även göra test för sköldkörtel förändring eftersom vi har struma i släkten..förra bm tyckte det var jätteviktigt min nya var tveksam till om det behövdes men jag insisterade! Knasigt att det kan vara så stor skillnad mellan vad bm tycker år viktigt o inte!
  • Samantha85

Tycker med att jag känt bebis v.12(11+3). Om ni vill kan ni testa att dricka citronvatten och då kanske känner av rörelse. Ska göra tidig glukosbelastning imorgon.. känns inget kul men skönt att ha det gjort.. längtar så tills jag får göra ultraljud. Får inget förrän v.18-19 tyvärr.. avundsjuk på er Andra som fått möjlighet till det! Annars mår jag väldigt bra nu..fortfarande lite illamående ibland ..känslig för viss mat men vet aldrig vad.. så alltid lika spännande att upptäcka (eller inte,suck).

• Samantha85
    _Lini skrev 2017-06-11 22:18:37 följande:
    Citronvatten? Spännande, men varför? :) måste testa!!
    Vet inte varför det är just citronvatten..det var något min syster fick som rekommendation när hon inte kände av sin bebis i mitten av sin graviditet. Jag testade det med mitt första barn runt v.18 och då rörde hon sig väldigt mycket. Så det funkar. Har testat det nångång nu med i v.12 och tyckte jag kände av någon virvel/tumlande. Så tror att de var bebis som rörde sig..du får gärna berätta om du kände bebis när du testade =)
  • Samantha85
    vasg skrev 2017-06-19 17:49:55 följande:
    Har varit sjukt trött under hela graviditeten, men lite bättre nu än i början (då kunde jag knappt hålla ögonen öppna). Behöver fortfarande sova på eftermiddagen annars är jag helt slut.

Ny grej som kom typ nu, hjärtklappning! Så obehagligt.. Någon mer som har det?
    Fortfarande trött o viss mat gör mig illamående. I helgen vaknade jag på natten o var sjukt varm.. min puls var hög o försökte få ner den men istället steg den o jag fick hjärtklappning. Så obehagligt.. fick det förmodligen för att jag blev rädd av den stigande pulsen . Men hjärtklappning är normalt under graviditeten tydligen..hade det jätte ofta med första barnet..har sluppit det ön så länge med andra tills nu då..hoppas att det inte blir lika ofta denna gången.

UL den 3 augusti! Längtar så<3
  • Samantha85

Har någon av er haft en mindre blödning/flytning brunröd och smärta i mage o rygg denna eller tidigare graviditeter?

• Samantha85
    mrshudson75 skrev 2017-06-24 17:56:44 följande:
    Hade en blödning under min förra grav. Ljust rosa en dag o sedan brunare under några dagar om jag minns rätt. Då hade jag moderkakan lågt ner så den blödde lite då livmodern växte, absolut inte ngt farligt. Kan inte minnas att jag hade ont.
    Åk in på en extra koll, men säkert inget farligt <3
    Hej! Tack för svar! Jag ska fatta mig kort. Jag har enligt läkare ett pågående missfall..så har varit fruktansvärt ledsen idag. Vet att fler här inne varit med om missfall tidigare och det ger mig hopp om att hoppa på tåget igen när allt har lagt sig..jag önskar er alla ett stort lycka till på er resa mitt bf ..stor kram till er alla
  • Samantha85
    Cutiemommy skrev 2017-06-25 01:11:13 följande:
    Usch va hemskt :( vilken vecka var du i? Har du fått komma in och göra ett vul? :(
    Var inne igår. Läkaren ville att jag ringer gyn på måndag och får en ny bedömning om jag ej fått Ut det innan dess. Vad han kunde se så har fostret stannat av och utvecklats i v.6+2 men hinnesäcken har fortsatt växa.
  • Samantha85
    Samantha85 skrev 2017-06-25 06:43:28 följande:
    Var inne igår. Läkaren ville att jag ringer gyn på måndag och får en ny bedömning om jag ej fått Ut det innan dess. Vad han kunde se så har fostret stannat av och utvecklats i v.6+2 men hinnesäcken har fortsatt växa.
    Jag är/var i v.14
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL