• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • Nykär15
    Yoss skrev 2017-05-18 13:25:18 följande:

Helt overklig känsla att få se det lilla knytet för första gången!

Vi var i morse på UL där de konstaterade att det var ett barn med hjärtslag som mätte drygt 5cm (hamnar då på ca v.12+1). Vi fick även 1/20000 på kub:en vilket var jätteskönt! :D
    Härliga nyheter! Visst är det fantastiskt att få se sin lilla sprattla? Hjärta
  • Yoss
    Nykär15 skrev 2017-05-18 13:28:01 följande:
    Härliga nyheter! Visst är det fantastiskt att få se sin lilla sprattla? Hjärta
    Aboslut! Det är som man går på något lyckorus när man sitter och kollar på skärmen :D Men det känns fortfarande väldigt surrealistiskt att det lever någon i ens mage  <3
  • mrshudson75
    Yoss skrev 2017-05-18 13:25:18 följande:

Helt overklig känsla att få se det lilla knytet för första gången!

Vi var i morse på UL där de konstaterade att det var ett barn med hjärtslag som mätte drygt 5cm (hamnar då på ca v.12+1). Vi fick även 1/20000 på kub:en vilket var jätteskönt! :D

Så härligt! <3
  • Treasures

Vad kul att flera fått se sina små på ultraljud nu och grattis till lyckade resultat!

Jag lämnade blodprovet för KUB-testet idag, ultraljudet blir 5/6, längtar så. Jag jobbar själv med ultraljud, dock inte av foster men har såklart inte kunnat låta bli att kika så det verkligen är nån därinne. Och det är det och det jag lycksts mäta stämmer med graviditetsvecka men jag kan ju inte bedömma att allt ser bra ut som proffsen.

V 10 (9+2) i fredags....

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~ Agnes 13-03-16 ~ ~
  • Jennys Bageri
    Jsv17 skrev 2017-05-17 21:02:29 följande:

Nu har vi fått se vår lilla groda!! Allt såg jättefint ut, rätt storlek, och hjärtat pickade på så fint och min tapp är helt stängd. Hon trodde på brustet blodkärl och jag kan säkert ha de beiga flytningarna ett par dagar till, just nu är lyckan total!!

Tack för alla tummar och all pepp!

Åh, skönt det!!
  • Nykär15
    Treasures skrev 2017-05-18 21:27:52 följande:

Vad kul att flera fått se sina små på ultraljud nu och grattis till lyckade resultat!

Jag lämnade blodprovet för KUB-testet idag, ultraljudet blir 5/6, längtar så. Jag jobbar själv med ultraljud, dock inte av foster men har såklart inte kunnat låta bli att kika så det verkligen är nån därinne. Och det är det och det jag lycksts mäta stämmer med graviditetsvecka men jag kan ju inte bedömma att allt ser bra ut som proffsen.

V 10 (9+2) i fredags....

Vilken lyx kunna kika in på egen hand :) och vilken skarp bild, min läkares maskin ger inga bra bilder...men hon säger jag är svårundersökt och har mycket gaser som ger skuggor, så kanske ser andra bättre på hennes :) ska göra om 2 veckor igen på inskrivningen så får se om deras maskin är bättre :)
  • Jennys Bageri
    Treasures skrev 2017-05-18 21:27:52 följande:

V 10 (9+2) i fredags....

Vilken fin bild.. och vad roligt att så många fått se sina små så tidigt. Sjäv får jag hålla mig till RUL.

Men en liten tanke väcktes, rekomenderas det att man gör KUB efter en viss ålder? Jag har har aldrigt funderat kring det tidigare. Hinner ju fylla 36 innan bebis är född. Och vad menas med NIPT??
  • Jsv17

Grattis till alla lyckade ultraljud och fina små bebisar med tickande hjärtan, vilken glädje det är att få se det lilla livet

• Nykär15
    Jennys Bageri skrev 2017-05-18 22:37:00 följande:

Vilken fin bild.. och vad roligt att så många fått se sina små så tidigt. Sjäv får jag hålla mig till RUL.

Men en liten tanke väcktes, rekomenderas det att man gör KUB efter en viss ålder? Jag har har aldrigt funderat kring det tidigare. Hinner ju fylla 36 innan bebis är född. Och vad menas med NIPT??

Här erbjuds alla över 35 det gratis, men är ju valfritt.

NIPT är ett blodprov som man tar på mamman, ger riktigt resultat ist för sannolikhet som kub ger. Läs mer på fostertest.se
  • Jennys Bageri
    Nykär15 skrev 2017-05-19 09:07:35 följande:

Här erbjuds alla över 35 det gratis, men är ju valfritt.

NIPT är ett blodprov som man tar på mamman, ger riktigt resultat ist för sannolikhet som kub ger. Läs mer på fostertest.se

Okey tack, det ska ja göra.. ????
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL