• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • Jsv17
    Treasures skrev 2017-05-17 21:02:52 följande:

Jag fick en kal?else idag och där står det att det går bra att ta fram till v 15. Tänkte ringa min bm imorgon och fråga om hon kan ta det i samband med inskrivningen på måndag så jag slipper gå dit igen 1 1/2 vecka senare.

Min bm sa också att jag borde ta, men jag vägrar, efter blödningarna jag redan gått igenom nu, jag brukar nämligen blöda efter cellprovtagningen i vanliga fall och nu är jag ju ännu känsligare, jag tar det nästa år efter grav, orkar inte med mer blödningar nu Hon försökte att det var ok till v.15 men att det var ju frivilligt, så jag har sagt nej.
    Treasures skrev 2017-05-17 22:06:50 följande:

Åh så skönt för er!

Ja verkligen, jag började gråta när hon vände skärmen och sa "kan du se" och där låg liten och viftade med armarna Grät i ren lättnad, hade nog känt mig ännu mer pressad än jag trott så det bara lossnade där
  • Treasures

Jsv17 - Vad är du i för vecka nu? Förstår att du helst avstår cellprov nu, blödningar är ju inget man vill ha nu. Minns inte om jag haft det vid tidigare cellprover och har inte helt bestämt mig föt att ta det nu heller. Ska höra vad bm säger då jag ringer imorgon.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~ Agnes 13-03-16 ~ ~
  • Jsv17
    Treasures skrev 2017-05-17 23:03:19 följande:

Jsv17 - Vad är du i för vecka nu? Förstår att du helst avstår cellprov nu, blödningar är ju inget man vill ha nu. Minns inte om jag haft det vid tidigare cellprover och har inte helt bestämt mig föt att ta det nu heller. Ska höra vad bm säger då jag ringer imorgon.

I v.12 (11+1) jag tror de rekommenderar st ta om man inte tagit senaste 3 åren, jag faller precis in i den kategorin så känns ok att avstå.
  • mrshudson75
    Jsv17 skrev 2017-05-17 21:02:29 följande:

Nu har vi fått se vår lilla groda!! Allt såg jättefint ut, rätt storlek, och hjärtat pickade på så fint och min tapp är helt stängd. Hon trodde på brustet blodkärl och jag kan säkert ha de beiga flytningarna ett par dagar till, just nu är lyckan total!!

Tack för alla tummar och all pepp!

Men å så skönt! Massa grattis till lilla grodan <3
  • Nykär15
    Jsv17 skrev 2017-05-17 21:02:29 följande:

Nu har vi fått se vår lilla groda!! Allt såg jättefint ut, rätt storlek, och hjärtat pickade på så fint och min tapp är helt stängd. Hon trodde på brustet blodkärl och jag kan säkert ha de beiga flytningarna ett par dagar till, just nu är lyckan total!!

Tack för alla tummar och all pepp!

Åhhh vad underbart!!!!
  • Nykär15

UL och provtagning för NIPT gjort, hörde hjärtat med min doppler i morse så var mycket lugnare inför ul idag.

Otroligt livlig krabat som var svår få på bild. 3,84 cm lång vilket motsvarade 10+5, men jag är 10+1 idag så fortsätter nog räkna det så. Det är inte lätt mäta exakt som hon sa såhär tidigt. Men allt såg perfekt ut enligt henne och liten utvecklades bra. Så gulligt se armar och ben vifta <3

• Ebbalisa
    Nykär15 skrev 2017-05-18 10:01:12 följande:

UL och provtagning för NIPT gjort, hörde hjärtat med min doppler i morse så var mycket lugnare inför ul idag.

Otroligt livlig krabat som var svår få på bild. 3,84 cm lång vilket motsvarade 10+5, men jag är 10+1 idag så fortsätter nog räkna det så. Det är inte lätt mäta exakt som hon sa såhär tidigt. Men allt såg perfekt ut enligt henne och liten utvecklades bra. Så gulligt se armar och ben vifta <3

Vad roligt!! :) när kommer testresultaten?
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-05-18 10:01:12 följande:

Så härligt <3 blir så glad att höra detta
  • Nykär15
    Ebbalisa skrev 2017-05-18 10:12:20 följande:

Vad roligt!! :) när kommer testresultaten?

Tar runt 2 veckor, är helgdagar nästa vecka så kunde ta nån dag extra.
  • Yoss

Helt overklig känsla att få se det lilla knytet för första gången!

Vi var i morse på UL där de konstaterade att det var ett barn med hjärtslag som mätte drygt 5cm (hamnar då på ca v.12+1). Vi fick även 1/20000 på kub:en vilket var jätteskönt! :D
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL