• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • SkogsstjärnN

Har kikat in i magen och den lilla korven fortsätter växa som sig bör. 18,5mm idag och bjöd till och med på lite viftande armar och en misslyckad kullerbytta.

Imorgon ska jag på inskrivning hos barnmorskan. Jag är lagom nervös, har haft en jättedålig och en jättebra. Svårt bli nöjd efter det.

• vasg
    Nykär15 skrev 2017-05-22 08:01:38 följande:

Någon mer som hamnat i spökveckorna? Jag mår väldigt mycket bättre vad gäller ömma bröst, molvärk och är mycket piggare. Illamåendet är kvar men äter Lergigan Comp och då mår jag nästan som vanligt...

Är såååå evigt tacksam för min doppler nu och att jag redan kan höra liten, så då tar jag fram den när jag mår för bra och kan höra att även grynet har det bra  lättare slappna av då och faktiskt vara glad över att inte känna sig som en zombie  vecka 10+5 nu....

Förra veckan var jag helt övertygad om att vi förlorat barnet för jag kände mig inte gravid, jag spydde fortfarande och var väldigt trött men den där "jag är gravid"-känslan var som bortblåst.. Så jag tror jag också var i en spökvecka. Några dagar senare började jag känna av livmodern och den kändes "tung" igen så jag hoppas verkligen att allt är som det ska.. 8 dagar till nästa UL.. Vill bara se att allt är okej <3
  • vasg
    Nykär15 skrev 2017-05-22 08:01:38 följande:

Någon mer som hamnat i spökveckorna? Jag mår väldigt mycket bättre vad gäller ömma bröst, molvärk och är mycket piggare. Illamåendet är kvar men äter Lergigan Comp och då mår jag nästan som vanligt...

Är såååå evigt tacksam för min doppler nu och att jag redan kan höra liten, så då tar jag fram den när jag mår för bra och kan höra att även grynet har det bra  lättare slappna av då och faktiskt vara glad över att inte känna sig som en zombie  vecka 10+5 nu....

Kan man höra med doppler så tidigt? Har bara hört art man kan höra barnet tidigast typ vecka 14-16, men vad häftigt! Jag funderar också på att skaffa en bara för att lugna mina nerver lite, mem är rädd att det ska skapa mer oro om hag inte hittar hjärtljuden..
  • vasg
    SkogsstjärnN skrev 2017-05-22 18:23:44 följande:

Har kikat in i magen och den lilla korven fortsätter växa som sig bör. 18,5mm idag och bjöd till och med på lite viftande armar och en misslyckad kullerbytta.

Imorgon ska jag på inskrivning hos barnmorskan. Jag är lagom nervös, har haft en jättedålig och en jättebra. Svårt bli nöjd efter det.

åh så härligt med små viftande armar<3
  • Nykär15
    Jilo skrev 2017-05-22 16:58:12 följande:

Nä jag tar inget just nu, men ska det fortsätta bli värre kanske jag måste, trots tröttheten. Min mage är fortfarande jättesvullen, ser ut som jag är i sjunde månaden typ :(

Lergigan Comp har gjort mig MYCKET piggare! Be din bm skriva ut, Postafen blev jag komatrött av, de tar jag på kvällen när Lergigan slutar verka, vill inte vara pigg när jag ska sova.
  • princess77

Jsv17 Fy vilken upplevelse! Vilken tur att allt visade sig vara bra trots allt.

Här har jag inte kommit in i spökveckorna än i allafall. Fortfande jättetrött,hungrig och springer på toa hela tiden.

Kub nästa tisdag,om allt är bra då tänker vi berätta för storebror och resten av världen :)

• Nykär15
    vasg skrev 2017-05-22 18:34:10 följande:

Kan man höra med doppler så tidigt? Har bara hört art man kan höra barnet tidigast typ vecka 14-16, men vad häftigt! Jag funderar också på att skaffa en bara för att lugna mina nerver lite, mem är rädd att det ska skapa mer oro om hag inte hittar hjärtljuden..

Vet ju vad jag ska leta efter, kolla youtube sök på doppler fetus week 10, så finns bra filmer som visar vilka ljud som är vilka. Hör vår bäbis tydligt och dopplern visar 170 bpm <3 men vet ju vad jag letar efter. Hörde från 11+ med förra och 13-14+ med förrförra, men berodde på att jag köpte doppler först då.

Spelade in min på telefonen så jag kan höra när jag vill, fantastiskt!
    SkogsstjärnN skrev 2017-05-22 18:23:44 följande:

Vad härligt!!

Ska på mitt nästa ul först nästa fredag, men var ju på ett förra veckan. Vår viftade och sparkade och var väldigt busig :)
  • princess77

Är jättenervös för Kub pga min ålder,är 39 år.

Sist vi gjorde Kub var jag 32 så jag förstår att siffrorna kan bli längre pga åldern.

10+2 idag.

• vasg
    Nykär15 skrev 2017-05-22 19:46:29 följande:

Vet ju vad jag ska leta efter, kolla youtube sök på doppler fetus week 10, så finns bra filmer som visar vilka ljud som är vilka. Hör vår bäbis tydligt och dopplern visar 170 bpm <3 men vet ju vad jag letar efter. Hörde från 11+ med förra och 13-14+ med förrförra, men berodde på att jag köpte doppler först då.

Spelade in min på telefonen så jag kan höra när jag vill, fantastiskt!Vad härligt!!

Ska på mitt nästa ul först nästa fredag, men var ju på ett förra veckan. Vår viftade och sparkade och var väldigt busig :)

men åh, får nog överväga det ett varv till tror jag. Men är oclså rädd att jag kommer vilja använda den för ofta och stressa barnet
  • FrejaS

Hoppar in här ????

Är i vecka 10+3 och har nu redan haft 2 VUL och 1 UL alla med goda resultat, har jämt sån ångest över att det blir MA och att man inte märker något. ????

Nån annan som lider av detta?

Skulle va skönt att få höra era tankar och åsikter.

Kram!

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL