• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • _Lini
    Treasures skrev 2017-05-24 22:20:59 följande:

Grattis till lyckade KUB och NIPT-test!

Ni som får svar på blodproverna, hur har ni fått dem? Säger de så mkt utan att man gjort ultraljudet? Vi har tid för ultraljudet 5/6, måste bara hitta en barnvakt till tjejerna då det ju är en klämdag och vi tagit ledigt både från jobb/fritids/förskola redan innan vi visste om detta. Då borde jag vara i v 12+5 så jag hoppas det blir bra bilder.

Var på inskriving i måndags och det känns så bra att få gå till samma bm som vid förra graviditeten. Känns som att vi känner varann rätt bra redan. Fick ta cellprov då med istället för att komma tillbaka och göra det på den tiden jag är kallad till om en vecka.

Beklagar till er som hamnat hos dåliga barnmorskor. Jag hade en sån första graviditeten men bytte tyvärr inte. Hon var dock på semester och sjukskriven vid några av mina besök så då fuck jag träffa andra så till andra graviditeten bad jag att få komma till hon som jag gillade bäst.

Har fått svar på KUB via 1177s journaltjänster :) har ingen aning va de betyder riktigt än dock. Var svårt att googla referensvärden.
  • Jennys Bageri

Grattis till alla er som det gått bra för vid KUB. Jag ska göra mitt UL den 2/6 och det känns ovant. Det är första gången jag gör det så pass tidigt i en graviditet. Egentligen vill jag inte, för jag är ganska övertygad om att allt är bra. Min sambo och kära mor tyckte dock att det kunde vara bra å göra, och det skadar väl inte. Låter kanske konstigt men jag tycker om att vänta til RUL. För då är det som vanligt. Men det kommer nog att bli alldeles fantastisk och underbart ändå, vi får ju se "loppan". ????

Angående barnmorskor. Jag har haft samma alla 6 graviditeterna och det har fungerat i det stora hela rätt bra. Men de första två graviditeterna så har det väl varit lite knepigt. Hade svårt att sätta fingret på just vad som kändes konstigt men kom väl fram till att hon är duktig på det hon gör. Men jag kunde inte riktigt känna att hon gick att prata med så som jag hade önskat ibland. Men jag har lärt mig hur hon fungerar och idag går allt så mycket bättre. Tur det, för det är så viktigt att man har en barnmorska som känns bra!

• pollis
    Treasures skrev 2017-05-24 22:28:23 följande:

Välkommen!

Nej vi är flera här som väntar syskon, för mig är det tredje barnet.

Okej då hoppar jag in här :) tänkte eftersom den ligger i kategorin "första barnet".
  • mrshudson75
    pollis skrev 2017-05-25 09:23:08 följande:

Okej då hoppar jag in här :) tänkte eftersom den ligger i kategorin "första barnet".

Jag väntar barn nr sju Välkommen hit!
  • princess77

Läskigt!Har tydligen gått in i dom berömda spökveckorna..

Helt plötsligt försvann illamåendet och tröttheten

blir bättre och bättre. Har fortfarande ont i brösten,ett riktigt dåligt humör (mot mannen) och växtvärk men annars mår jag rätt bra.

Läskigt!! Går i vecka 12 på lördag och Kub på tisdag.

Om allt är bra då kommer jag inte längre dölja det och föräldrar + storebror skall få veta :)

Hur mår ni andra?

• Treasures
    _Lini skrev 2017-05-24 23:01:01 följande:

Har fått svar på KUB via 1177s journaltjänster :) har ingen aning va de betyder riktigt än dock. Var svårt att googla referensvärden.

Ok då förstår jag. Blev nyfiken och googlade lite jag med. Det verkar ju vara kvoten mellan de båda värdena som är det viktiga. Men hur den ska va vet jag inte.
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~ Agnes 13-03-16 ~ ~
  • SkogsstjärnN
    princess77 skrev 2017-05-25 13:01:20 följande:

Läskigt!Har tydligen gått in i dom berömda spökveckorna..

Helt plötsligt försvann illamåendet och tröttheten

blir bättre och bättre. Har fortfarande ont i brösten,ett riktigt dåligt humör (mot mannen) och växtvärk men annars mår jag rätt bra.

Läskigt!! Går i vecka 12 på lördag och Kub på tisdag.

Om allt är bra då kommer jag inte längre dölja det och föräldrar + storebror skall få veta :)

Hur mår ni andra?

Jag tror jag börjat komma dit också. Har dagar då jag mår avsevärt bättre, är piggare och gladare och det enda som märks är mild halsbränna och brösten. Är i vecka 10.

Jag har precis börjat med illamåendetabletter så vet inte vad som är vad men de första dagarna med tabletterna så hjälpte dem knappt. Eller så mår jag bra för att jag är ledig:P.
  • Anonym (Jen)

Är i (enligt min oregelbundna mens) 12+6 idag. Men enligt sista vul i v 13+4.

I morse hörde jag hjärtat slå med min doppler. Har även känt puffar sen 1-2v tillbaka. Himla mysigt ?

• princess77

Längtar tils man känner dom första buffarna eller fladdret! Blir så mycket verkligare då! Med första barnet kände jag det första fladdret i vecka 17 tror jag.

Hoppas att det kommer lite tidigare denna gången.

• Jsv17
    princess77 skrev 2017-05-26 08:43:50 följande:

Längtar tils man känner dom första buffarna eller fladdret! Blir så mycket verkligare då! Med första barnet kände jag det första fladdret i vecka 17 tror jag.

Hoppas att det kommer lite tidigare denna gången.

Jag längtar också till första fladdret! Men hon såg på kub att jag har moderkakan i framvägg så kan dröja lite längre då... men jag hoppas på typ v.17 ändå!
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL