• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • Nykär15
    Treasures skrev 2017-05-29 20:17:20 följande:

Ja det ska bli jätteskönt. Jag har ju iofs tjuvkikat själv ett par ggr då jag jobbar med ultraljud av hjärta/kärl så jag har sett att det finns nån där med ett härta som slår och som växer och sprattlar omkring. Men jag kan ju inte mäta som de gör och säkert bedömma att allt ser bra ut. Med tjejerna gjorde vi tidiga VUL pga oro och med andra även smärta men denna gång har allt kännts bra än så länge så det har inte kännts nödvändigt.

Det lugnar ju att se att någon lever, det är säkert bra ska du se!

Er ul-apparat var ju verkligen skarp bild på, undra varför inte bm har så bra maskiner? Är det olika styrka på dem?
  • Treasures
    Nykär15 skrev 2017-05-29 20:53:00 följande:

Det lugnar ju att se att någon lever, det är säkert bra ska du se!

Er ul-apparat var ju verkligen skarp bild på, undra varför inte bm har så bra maskiner? Är det olika styrka på dem?

Det är nog olika på olika mottagningar hur nya appatater de har osv. Den jag använde är bara 1 år gammal men har inget speciellt program för just foster utan jag valde ett annat bukprogram. Jag tror de har samma typ av apparat där vi kommer göra våra ultraljud men jag vet inte hur gamla de är. Men både 2009 och 2012 då vi gjorde rutinultraljuden på våra tjejer så fick vi jättefina bilder.
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~ Agnes 13-03-16 ~ ~
  • Nykär15
    Treasures skrev 2017-05-29 21:05:56 följande:

Det är nog olika på olika mottagningar hur nya appatater de har osv. Den jag använde är bara 1 år gammal men har inget speciellt program för just foster utan jag valde ett annat bukprogram. Jag tror de har samma typ av apparat där vi kommer göra våra ultraljud men jag vet inte hur gamla de är. Men både 2009 och 2012 då vi gjorde rutinultraljuden på våra tjejer så fick vi jättefina bilder.

Vad roligt! Jag har aldrig fått speciellt tydliga. Får se på fredag, nytt ställe då. Hoppas de har nyare :)
  • Cakh
    princess77 skrev 2017-05-29 20:15:36 följande:

Grattis till bra besked idag ? Skall på Kub imorgon 08.30 och börjar bli riktigt nervös. Håll tummar och tår att bebis mår bra.

Har kub 10:45 imorgon. Vi får hålla alla tummar och tår för varandra. <3
  • Jsv17
    Jilo skrev 2017-05-29 17:37:03 följande:

Jag har faktiskt smyggooglat lite på säng och vagn och en gång kollat lite hastigt på en barnklädesavdelning :) Tänker inte köpa något förräns i höst men försöker fortfarande fatta det här med att jag ska ha en bebis...

Har ni tagit reda på kön?

Nä men kan dom se på rul så vill vi veta
  • Jsv17
    Nykär15 skrev 2017-05-29 15:21:45 följande:

Tack!! Åh så mysigt! Jag har ju sytt en massa kläder till vårt kommande gryn ända sen vi började försöka, så har en del på lager  men ska bli mysigt börja fundera på att fixa i ett rum, vilken vagn man vill ha osv som du säger. RUL blir ju nästa milstolpe. Har du fått datum ännu? Jag får nog mitt datum på fredag när jag ska på inskrivningen, då blir det UL igen med. 

Ja, de bokade in det när vi var på kub-ul, så det blir 17:e Juli. Ser fram emot det jättemycket känns som sista hindret jag ska förbi på nåt vis
  • Nykär15
    Jsv17 skrev 2017-05-29 23:58:23 följande:

Ja, de bokade in det när vi var på kub-ul, så det blir 17:e Juli. Ser fram emot det jättemycket känns som sista hindret jag ska förbi på nåt vis

Ja det är stort att komma förbi! Längtar med :) hoppas få mitt datum på fredag!
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-05-29 14:44:12 följande:

Fick svar på NIPT precis och bebisen är FRISK!!!  Så otroligt lättad och lycklig att det inte går att beskriva med ord!! Nu kan jag nog börja njuta på riktigt och våga tro på att det nog faktiskt blir en liten kring Lucia  

Åh så härligt! Grattis. Nu kan du njuta <3
  • princess77

Kub avklarat! Bebisen är frisk och vi fick bra siffror :)

Beräknad på lucia den 13 dec ,alltså 11+5 idag!

Så lättad och lycklig :)

• laetitia81
    princess77 skrev 2017-05-30 09:07:29 följande:

Kub avklarat! Bebisen är frisk och vi fick bra siffror :)

Beräknad på lucia den 13 dec ,alltså 11+5 idag!

Så lättad och lycklig :)

Grattis! längtar tills jag ska dit på fredag. Jag börjar bli för tjock för att dölja det så hade vart så skönt att få veta om allt är okej.
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL