• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • Jennys Bageri
    Pyretochmini skrev 2017-06-01 09:56:21 följande:

Missade min tablett igår kväll och tog en vanlig lergigan vid 22... Den hann nog inte värka.. Spydde som en gris i en timme, minst 10 ggr. Vaknade med världens huvudvärk och kände mig uttorkad. Fått i mig både lergigan comp och ordentlig frukost nu och hoppas på en bättre dag. Mår illa och känner mig orolig i magen och väldigt trött. Så less!!!

Nej fy så jobbigt. Jag har adrig behövt spy och jag lider med dig och alla er andra som mår så dåligt. Har aldrig fattat varför det ska behöva vara nödvändigt att må så dåligt när man blir gravid. Till och med så dåligt att man spyr. Borde vart tvärt om, ett fantastiskt mående, ett euforiskt lyckorus,, kroppen borde vara skapt att må bra i stället. Det borde väl vara tvärt om, biologin att det ska kännas mer positivt rent kroppsligt att vara med barn, ur fortplantnings syfte..

Men snart är det väl förhoppningsvis över, så kämpa på..
  • Jilo
    Pyretochmini skrev 2017-06-01 09:56:21 följande:

Missade min tablett igår kväll och tog en vanlig lergigan vid 22... Den hann nog inte värka.. Spydde som en gris i en timme, minst 10 ggr. Vaknade med världens huvudvärk och kände mig uttorkad. Fått i mig både lergigan comp och ordentlig frukost nu och hoppas på en bättre dag. Mår illa och känner mig orolig i magen och väldigt trött. Så less!!!

Men oj vad jobbigt!!! Inte ens min "värsta" graviditet kommer i närheten av det där! Hoppas det vänder för dig snart!
  • Decemberbarn97

Nu hoppar jag in!

20 år gammal väntar första barnet med bf 20december! :) v.11+0 idag, har sen v.6 mått väldigt illa till och från under dagarna, börjar bli bättre nu:)

• Ebbalisa
    Decemberbarn97 skrev 2017-06-01 18:19:05 följande:

Nu hoppar jag in!

20 år gammal väntar första barnet med bf 20december! :) v.11+0 idag, har sen v.6 mått väldigt illa till och från under dagarna, börjar bli bättre nu:)

Oj oj oj.. jag kommer ihåg när jag var 20 å råkade bli oplanerat gravid. Hade alla gravidsymptom redan från dag 1, trodde jag bara var sjuk, hade aldrig trott att jag var med barn, jag var ju bara barnet själv tyckte jag då. Men till slut gick ljuset upp att jag faktiskt var gravid.. hade inga möjligheter eller planer att bli gravid i den åldern, så valde att göra abort, tror det var i vecka 6 eller 9. Ibland funderar man på hur det hade blivit om jag valt att behålla barnet... idag 20 år senare känner jag att det nästan är för sent att ha barn, hade egentligen ställt in mig på att det var för sent för mig..tankarna går, kommer jag palla, är det verkligen värt att ge upp min tid så här sent i livet, jag är för gammal, vad kommer folk tycka egentligen osv.. tänk så livet kan bli..

Grattis till dig! :)
  • Ebbalisa
    Ebbalisa skrev 2017-06-01 18:55:34 följande:
    Oj oj oj.. jag kommer ihåg när jag var 20 å råkade bli oplanerat gravid. Hade alla gravidsymptom redan från dag 1, trodde jag bara var sjuk, hade aldrig trott att jag var med barn, jag var ju bara barnet själv tyckte jag då. Men till slut gick ljuset upp att jag faktiskt var gravid.. hade inga möjligheter eller planer att bli gravid i den åldern, så valde att göra abort, tror det var i vecka 6 eller 9. Ibland funderar man på hur det hade blivit om jag valt att behålla barnet... idag 20 år senare känner jag att det nästan är för sent att ha barn, hade egentligen ställt in mig på att det var för sent för mig..tankarna går, kommer jag palla, är det verkligen värt att ge upp min tid så här sent i livet, jag är för gammal, vad kommer folk tycka egentligen osv.. tänk så livet kan bli..

Grattis till dig! :)
    Det jag glömde skriva var att den här gången har jag inte haft ett enda gravidsymptom (förutom otroligt ömma bröst) :)
  • Kaol86

Hej allihop???? Mitt första inlägg här, var på sjukhuset igår för att göra KUB.

Var beräknad 10dec, när de väl börja kolla efter bebis upptäckte de en liten liten en.

Och hon bara, "Men du är ju inte i vecka 13(som jag skulle vara) du måste vara i vecka10"

Så är felberäknad med hela 2 veckor! Vi blev lite chockade vill jag lova. Så nytt KUB inbokat och Nytt datum blev 25dec. ???????????? hon sa de "Grattis ni får ett julbarn" bara och hoppas liten stannar där inne en vecka längre så blir de en 2018 bebis helt enkelt.

Trodde va man va förbi de 12 äntligen men nu kom oron över missfall igen????

• Kaol86
    Kaol86 skrev 2017-06-01 19:30:09 följande:

Var beräknad 10dec, när de väl börja kolla efter bebis upptäckte de en liten liten en.

Och hon bara, "Men du är ju inte i vecka 13(som jag skulle vara) du måste vara i vecka10"

Så är felberäknad med hela 2 veckor! Vi blev lite chockade vill jag lova. Så nytt KUB inbokat och Nytt datum blev 25dec. ???????????? hon sa de "Grattis ni får ett julbarn" bara och hoppas liten stannar där inne en vecka längre så blir de en 2018 bebis helt enkelt.

Oj man ska visst inte använda emojis på denna sidan ursäkta alla???
  • Jilo
    Decemberbarn97 skrev 2017-06-01 18:19:05 följande:

Nu hoppar jag in!

Grattis och välkommen! Var ung. i din ålder när jag fick mitt första barn och det är något jag aldrig ångrat! :)
  • Nykär15

Välkommen! Plussade du sent så det är möjligt att du räknat fel på veckorna? Två veckor känns ju inte kul att behöva göra om...jag vet, blev flyttad 10 dgr bakåt på RUL med min första...trots att jag visste exakt när hon blev till. Man kan ju inte få plus innan man är gravid liksom...men men hon är idag en perfekt 9-åring.
  • Jennys Bageri

Hej och grattis till graviditeten!

Vad tokigt med en bakåtflyttning, men det ska nog gå bra ändå..
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL