• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-06-02 10:47:17 följande:

Inskrivning och UL idag, allt såg bra ut, är v 12+2 men mätte 12+5 men dateras om först efter RUL om liten är större då med, vart 3-4 dgr större båda sista UL så gissar jag ev får en tidigaresatt BF sen. Kommer få extra tillväxt-UL och flödeskontroll på slutet då jag är 40+ och även sättas igång en vecka tidigare än annars om det inte startar självmant, tror dock det startar före BF, aldrig gått över.

Så fuskigt att du får extrakoller pga åldern. Det får vi inte här :-P Fast vi talades faktiskt om ett extra flödes ul då vi förlorade en dotter o v 27.

Heller inget tal om tidigare igångsättning fast i mitt fall så är det bara bra då jag brukar gå många dagar över tiden. 11 dagar m sexan

Grattis alla ni som fått fina svar på kub! Vi missade ju vårt men fick idag ett extra ul o vi fick se en stor liten bebis som sög på tummen o hade både fin hjärna o navelsträng o allt! Även det inte var ett kub så otroligt skönt att se lite liv o rörelse där inne ha ha
  • Nykär15
    mrshudson75 skrev 2017-06-02 16:23:41 följande:

Så fuskigt att du får extrakoller pga åldern. Det får vi inte här :-P Fast vi talades faktiskt om ett extra flödes ul då vi förlorade en dotter o v 27.

Heller inget tal om tidigare igångsättning fast i mitt fall så är det bara bra då jag brukar gå många dagar över tiden. 11 dagar m sexan

Grattis alla ni som fått fina svar på kub! Vi missade ju vårt men fick idag ett extra ul o vi fick se en stor liten bebis som sög på tummen o hade både fin hjärna o navelsträng o allt! Även det inte var ett kub så otroligt skönt att se lite liv o rörelse där inne ha ha

Det är bara om jag väljer det sjukhuset som jag vill föda på, hade jag valt det närmaste så gäller samma dom för andra...hon rekommenderade såklart det jag redan tänkt på. Så även om det brukar gå fort för mig så tar vi den risken, där får man även stanna tills man är redo åka hem. Det andra skickar hem omföderskor efter 6 timmar och just nu föder en del på madrasser där pga platsbrist sa hon...usch!

Skönt ni fick se bäbisen, det lugnar ju massor att se liv därinne :)
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-06-02 16:57:11 följande:

Det är bara om jag väljer det sjukhuset som jag vill föda på, hade jag valt det närmaste så gäller samma dom för andra...hon rekommenderade såklart det jag redan tänkt på. Så även om det brukar gå fort för mig så tar vi den risken, där får man även stanna tills man är redo åka hem. Det andra skickar hem omföderskor efter 6 timmar och just nu föder en del på madrasser där pga platsbrist sa hon...usch!

Aha, det låter ju bra.

Tycker det är så galet att skickas hem så snabbt när man är nyförlöst o så utsatt, trots att allt gått bra :-/

I Lund där jag fött de sista fanns patienthotellet som var riktigt lyxig men har faktiskt ingen aning om hur det ser ut här i Visby. Tror inte de har jätte stort tryck ivf.
  • princess77

Vi har fått tid för RUL 18 juli. Jag har också fått ett extra UL i vecka 32 pga åldern.

Är 39 år.

Jag får gå Max 7 dagar över tiden sen får jag tid för igångsättning.

Hoppas dock att bebis är lika punktlig som storebror,han kom på BF :)

• laetitia81
    Nykär15 skrev 2017-06-02 16:57:11 följande:

Sånt där har jag försökt undvika att tänka på än, men bodde inte du också i Gbg området? Väljer du ett sjukhus utanför stan då? Min senaste föddes fort typ 1.5 tim. så jag är lite orolig för sånt där att dom inte har plats och så. :-O
  • mrshudson75
    princess77 skrev 2017-06-02 18:19:00 följande:

Vi har fått tid för RUL 18 juli. Jag har också fått ett extra UL i vecka 32 pga åldern.

Är 39 år.

Konstigt att det inte erbjuds här på Gotland :-/ Jag kommer vara 42 vid bf.

Jag ska ta upp det med min bm. Ska hänvisa till er härinne
  • princess77

Usch,jag blir mörkrädd när jag läser om att bli hemskickad 6 timmar efter förlossningen!

Jag födde sonen på Eksjö i Småland och vi fick ett eget rum och åkte hem efter 2 dygn.

Enda nackdelen är att vi har 6 mil till sjukhuset.

• Nykär15
    laetitia81 skrev 2017-06-02 18:32:38 följande:

Sånt där har jag försökt undvika att tänka på än, men bodde inte du också i Gbg området? Väljer du ett sjukhus utanför stan då? Min senaste föddes fort typ 1.5 tim. så jag är lite orolig för sånt där att dom inte har plats och så. :-O

Jo det gör jag, men föder nästan hellre i bilen än på Östra som det är just nu. Mina har med vart snabba men hoppas på att hinna om vi åker direkt.
    princess77 skrev 2017-06-02 18:19:00 följande:

Är 39 år.

Mina har vart punktliga, första på BF och andra 13 timmar före BF :)
  • Kaol86
    mrshudson75 skrev 2017-06-02 16:14:45 följande:

Hej! Jag har blivit bakåtflyttad med alla mina utom med denna då jag mystiskt nog blev framflyttad :-/'. En gång hela tre veckor tom.

Vet hur jobbigt det är när man tror man passerat en viss vecka o så får man börja om. Men se det som att du fick en extra koll! Snart är du i kapp igen <3

Jo du har så rätt, vi såg ju att litens hjärta slog och allt såg rätt ut vilket kändes fantastiskt<3 första barnet så man blir bara så nojjig av allt. Har ett par vänner som haft flera missfall så rädslan finns ju där. Men ska bli skönt och komma dit om två veckor igen:D
  • pollis
    Nykär15 skrev 2017-06-02 19:27:44 följande:

Jo det gör jag, men föder nästan hellre i bilen än på Östra som det är just nu. Mina har med vart snabba men hoppas på att hinna om vi åker direkt.Mina har vart punktliga, första på BF och andra 13 timmar före BF :)

Får man fråga vilket sjukhus du har valt?:)
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL