• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • laetitia81
    Decemberbarn97 skrev 2017-06-01 18:19:05 följande:

Nu hoppar jag in!

20 år gammal väntar första barnet med bf 20december! :) v.11+0 idag, har sen v.6 mått väldigt illa till och från under dagarna, börjar bli bättre nu:)

Grattis! Jag fick mitt första när jag var 19.. Han är 17 år i år. det är lite coolt att vara ung mamma.
  • Treasures

Pustar ut! Fina resultat på KUB och en pigg och sprattlig bebis som så här långt har allt på rätt plats. Flyttades fram två dagar så är då i v 12+4 idag med BF 10/12.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~ Agnes 13-03-16 ~ ~
  • Nykär15
    Treasures skrev 2017-06-02 10:06:18 följande:

Pustar ut! Fina resultat på KUB och en pigg och sprattlig bebis som så här långt har allt på rätt plats. Flyttades fram två dagar så är då i v 12+4 idag med BF 10/12.

Underbart!! Grattis!
  • Nykär15

Inskrivning och UL idag, allt såg bra ut, är v 12+2 men mätte 12+5 men dateras om först efter RUL om liten är större då med, vart 3-4 dgr större båda sista UL så gissar jag ev får en tidigaresatt BF sen. Kommer få extra tillväxt-UL och flödeskontroll på slutet då jag är 40+ och även sättas igång en vecka tidigare än annars om det inte startar självmant, tror dock det startar före BF, aldrig gått över.

• Nykär15

Inskrivning och UL idag, allt såg bra ut, är v 12+2 men mätte 12+5 men dateras om först efter RUL om liten är större då med, vart 3-4 dgr större båda sista UL så gissar jag ev får en tidigaresatt BF sen. Kommer få extra tillväxt-UL och flödeskontroll på slutet då jag är 40+ och även sättas igång en vecka tidigare än annars om det inte startar självmant, tror dock det startar före BF, aldrig gått över.

• laetitia81

Även jag har gjort KUB idag och fick bra resultat. Lämnade även blod till nipt testet eftersom dom gör forskning på det just nu. Men känner egentligen inte att jag har något behov av testet med det resultatet på kub. men nåt som gör mig förbryllad är att jag blev framflyttad till 10 december så är i vecka 12+5 nu. Men jag vet när denna lilla blev till för så ofta går man inte gjort det med fyra barn hemma.. och då skulle den ha överlevt i sex dagar innan den träffade ägget? Men visst det kanske går.

• vasg
    laetitia81 skrev 2017-06-02 11:52:29 följande:

Även jag har gjort KUB idag och fick bra resultat. Lämnade även blod till nipt testet eftersom dom gör forskning på det just nu. Men känner egentligen inte att jag har något behov av testet med det resultatet på kub. men nåt som gör mig förbryllad är att jag blev framflyttad till 10 december så är i vecka 12+5 nu. Men jag vet när denna lilla blev till för så ofta går man inte gjort det med fyra barn hemma.. och då skulle den ha överlevt i sex dagar innan den träffade ägget? Men visst det kanske går.

Spermier kan leva uop till 7 dagar så det är inte alls omöjligt :)
  • Jilo
    Nykär15 skrev 2017-06-02 10:46:48 följande:

Samma här, skulle egentligen inte få gå längre än till v41 (bf-datumet?) pga åldern, men pga min sjukdom så vill de sätta igång mig minst en vecka tidigare än så, troligtvis två veckor innan bf. Så egentligen borde jag väl byta tråd till en november-tråd istället...:)
  • laetitia81
    Treasures skrev 2017-06-02 10:06:18 följande:

Grattis! Och kul att vi har samma bf-dag.
  • laetitia81
    Nykär15 skrev 2017-06-02 10:47:17 följande:

Grattis! Sätter dom igång dig en vecka innan bf? Och är det bara pga. ålder? Jag har fått mina två sista 8 och 9 dagar innan så jag hoppas på det denna gången också. Dom har ändå vart lite över medel i storlek så jag slipper gärna den där sista veckan. Hur långt innan har du fått dina?
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL