• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • Jsv17
    Cakh skrev 2017-05-30 17:12:18 följande:

Fick 1:154 på kuben (1% risk på kromosom 21 avvikelse) Blev inbokad på NIPT den 7/6, har turen att region Skåne erbjuder nipt gratis från den 1/6 :) Så nu är det bara att vänta på svaret runt den 16 juni :)

Hoppas nipt ser fint ut! Jag tycker om att vända på siffrorna det är ju alltså 99% sannolikhet att allt är bra
  • princess77
    Jsv17 skrev 2017-05-30 17:15:57 följande:

Hoppas nipt ser fint ut! Jag tycker om att vända på siffrorna det är ju alltså 99% sannolikhet att allt är bra

Ja precis som ovan säger Cakh,tänk positivt! Det är faktiskt 99% att barnet är helt friskt!

Håller tummarna för bra resultat om några veckor. Förstår att väntan måste vara olidlig!
  • Treasures
    Cakh skrev 2017-05-30 17:12:18 följande:

Fick 1:154 på kuben (1% risk på kromosom 21 avvikelse) Blev inbokad på NIPT den 7/6, har turen att region Skåne erbjuder nipt gratis från den 1/6 :) Så nu är det bara att vänta på svaret runt den 16 juni :)

Håller tummarna för att allt ser bra ut då. Hur långt in i graviditeten kan man göra NIPT? Där jag bor blir det fostervattensprov om kub ger dåliga siffror. Kanske kan va värt att betala för NIPT dklv istället....?
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~ Agnes 13-03-16 ~ ~
  • Sjolund90
    pollis skrev 2017-05-29 12:03:44 följande:

Blivit erbjuden ett jobb, tillvidaretjänst efter provanställning. En chans för mig som inte har rätt utbildning, hade aldrig fått ett sådant erbjudande om det inte var för att jag varit mkt där och hjälpt till/jobbat extra. Är i v 11, och det syns typ redan. Jag känner att jag vill vara ärlig och säga som det är, gör jag fel? Tror att de kommer vilja satsa på någon annan mer kvalificerad, det är trots allt lång upplärningstid och jag ska ju gå på ledighet i december.

Sitter lite i samma sits som du.... precis börjat på ett jobb och håller på lära upp mig på olika av deras distrikt och dom är så gulliga och glada att ja börjar jobba hos dom. men de stora bekymret är ju att när och hur ska ja berätta... Ja vill säga som de är samtidigt ändå vänta till Rul vid v19 är gjort pågrund av att vi förlorade våran dotter i sep i fjol pågrund av att hon hade ett allvarligt hjärtfel som dom då såg på ul och vi blev då flyttade från v 19 till v16... så de va en tuff resa i 4v med olika kontroller och prover innan vi fick slutliga domen om hur framtiden skulle se ut och så.... Vi valde att avbryta i v 20+1 :"( så vill nu bara vara helt säker att denna gång komma gå bra innan man säger för mkt liksom..

är så kluven hur ja ska göra... ?! är i v10+6 idag. kan tillägga att gjorde ett tidigt rul v 8 då såg man bara att hjärtat slog.. men man kunde inte se mera om exakt hur de utvecklat sig förens v 19 typ...
  • Jennys Bageri
    Nykär15 skrev 2017-05-29 14:44:12 följande:

Fick svar på NIPT precis och bebisen är FRISK!!!  Så otroligt lättad och lycklig att det inte går att beskriva med ord!! Nu kan jag nog börja njuta på riktigt och våga tro på att det nog faktiskt blir en liten kring Lucia  

Åh vad skönt, försök slappna av nu och njut. Grattis!!
  • Nykär15
    Jennys Bageri skrev 2017-05-30 22:49:56 följande:
    Åh vad skönt, försök slappna av nu och njut. Grattis!!
    Ja försöker med det nu och det känns väldigt mycket bättre! Påbörjade v 13 idag och kommer så smått börja berätta för folk, känner mig rätt lugn nu. Om det skulle vara några andra problem så ser man ju inte de förrän på RUL ändå och så länge kommer jag inte kunna hålla detta hemligt då jag är så svullen, så det är svårt redan nu. Så nu tänker jag njuta av att allt just nu är bra och blicka framåt och hoppas det når hela vägen Hjärta
  • laetitia81
    Treasures skrev 2017-05-30 10:11:08 följande:

Samma här....fredag!

Kul! Vilken vecka är du i då? Jag är i v. 13+2 på fredag och hade helst gjort KUB tidigare men märkte inte förrän v. 8 att jag var gravid så allt blev så förskjuter.
  • Treasures
    laetitia81 skrev 2017-05-31 13:56:43 följande:

Kul! Vilken vecka är du i då? Jag är i v. 13+2 på fredag och hade helst gjort KUB tidigare men märkte inte förrän v. 8 att jag var gravid så allt blev så förskjuter.

Ligger en vecka efter dig då, 12+2 på fredag...enl vad jag själv tror. Hade eg tid på måndag 5/6 men vi kunde inte lösa det med barnvakt till tjejerna då vi tagit ledigt den dagen så då gick jag dit och fick byta tid. Känns skönt stt slippa vänta över helgen nu.

Lycka till på fredag!
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~ Agnes 13-03-16 ~ ~
  • pollis
    Sjolund90 skrev 2017-05-30 22:31:32 följande:

Sitter lite i samma sits som du.... precis börjat på ett jobb och håller på lära upp mig på olika av deras distrikt och dom är så gulliga och glada att ja börjar jobba hos dom. men de stora bekymret är ju att när och hur ska ja berätta... Ja vill säga som de är samtidigt ändå vänta till Rul vid v19 är gjort pågrund av att vi förlorade våran dotter i sep i fjol pågrund av att hon hade ett allvarligt hjärtfel som dom då såg på ul och vi blev då flyttade från v 19 till v16... så de va en tuff resa i 4v med olika kontroller och prover innan vi fick slutliga domen om hur framtiden skulle se ut och så.... Vi valde att avbryta i v 20+1 :"( så vill nu bara vara helt säker att denna gång komma gå bra innan man säger för mkt liksom..

är så kluven hur ja ska göra... ?! är i v10+6 idag. kan tillägga att gjorde ett tidigt rul v 8 då såg man bara att hjärtat slog.. men man kunde inte se mera om exakt hur de utvecklat sig förens v 19 typ...

Ska börja med att beklaga att ni förlorade barnet, måste vara en mardröm :'( hoppas verkligen det går vägen denna gången. Har själv inte varit med om något liknande, men är ändå väldigt orolig, så kan tänka mig hur det måste kännas för er.

Ang. jobbet. Det är ju alltid lättare att ge råd till andra, men precis som många säger till mig så tycker jag du ska vänta med att berätta så länge du kan dölja magen. Du har ju redan börjat nu så om du visar framfötterna så har du ju chans att komma tillbaka efter ledigheten :)
  • princess77

Nån mer än jag som fortfarande mår riktigt illa?

Vecka 13 imorgon och det har inte blivit det minsta bättre.. Kräks inte men är konstant illamående :( Det enda som hjälper är att småäta.

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL