• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • vasg
    princess77 skrev 2017-05-31 21:15:00 följande:

Nån mer än jag som fortfarande mår riktigt illa?

Vecka 13 imorgon och det har inte blivit det minsta bättre.. Kräks inte men är konstant illamående :( Det enda som hjälper är att småäta.

Jag kräks minst en gång om dagen. Har gjort det sedan 7+5. Vecka 11+1 idag. Hoppas det släpper lite snart..
  • pollis

Vecka 13 imorgon och det har inte blivit det minsta bättre.. Kräks inte men är konstant illamående :( Det enda som hjälper är att småäta.

Jag mår också illa, och är sjukligt trött :(
  • princess77

Tråkigt att ni också mår dåligt men skönt att höra att man inte är ensam. Längtar efter att få vara pigg och kunna börja träna lite lätt igen. Just nu orkar jag knappt ta hand om hemmet på eftermiddagen. Sonen på 6 år är jättesöt och säger att det är ok mamma,bebisen skall bara växa lite till sen når du bättre :)

• laetitia81

Jag är i vecka 13+0 idag och mår fruktansvärt illa också. Tror det blev värre runt v. 10 och inte blivit ett dugg bättre. Har en liten kille som precis fyllt ett och jag orkar inte göra någonting utöver det nödvändiga, får så dåligt samvete. Har haft flera år mellan de andra barnen så detta är en ny erfarenhet för mig att få två tätt. Känns ungefär lika jobbigt som jag misstänkt innan. :-P
  • Nykär15

Jag är 12+1 idag och mår med illa, äter Lergigan Comp på morgonen och en Postafen på kvällen men mår ändå illa på kvällarna :/

Har mått kass till ca v 17+ med de andra så räknar med något liknande nu.
  • Jennys Bageri
    Nykär15 skrev 2017-06-01 06:27:53 följande:

Jag är 12+1 idag och mår med illa, äter Lergigan Comp på morgonen och en Postafen på kvällen men mår ändå illa på kvällarna :/

Har mått kass till ca v 17+ med de andra så räknar med något liknande nu.

Hoppas du får må bättre snart, illamåendet är så vidrigt.

Jag mår mycket bättre nu, inte alls lika illamående längre och det brukar släppa kring v. 11-12 för mig så det känns bra. Har istället en pollenallergi från hellvetet. Knallröda ögon, klåda i halsen och munnen till och från, nyser konstant och får snyta ut mängder med snor... blää..

Men snart släpper det väl får jag hoppas.
  • Jennys Bageri
    laetitia81 skrev 2017-05-31 13:56:43 följande:

Kul! Vilken vecka är du i då? Jag är i v. 13+2 på fredag och hade helst gjort KUB tidigare men märkte inte förrän v. 8 att jag var gravid så allt blev så förskjuter.

På fredag gör vi också KUB. Är i v. 12+1 imorgon!
  • Nykär15
    Jennys Bageri skrev 2017-06-01 08:37:50 följande:
    Hoppas du får må bättre snart, illamåendet är så vidrigt.

Jag mår mycket bättre nu, inte alls lika illamående längre och det brukar släppa kring v. 11-12 för mig så det känns bra. Har istället en pollenallergi från hellvetet. Knallröda ögon, klåda i halsen och munnen till och från, nyser konstant och får snyta ut mängder med snor... blää..

Men snart släpper det väl får jag hoppas.

Min trötthet har iaf blivit bättre, så det är skönt! Illamåendet är ju under kontroll så länge jag äter tabletterna...så det är ändå ok. Men ser fram emot att sluta med dem...och om en vecka ska jag börja trappa ner Lutinus, ska med bli skönt då det kladdar så (tar dem vaginalt 3 ggr/dag, extra progesteronstöd). 

I morgon har vi inskrivning hos BM och UL efter det, ska bli spännande att se om liten mäter större denna gången med eller om läkaren mätte lite fel sist. Första VUL mätte de exakt på dagen jag var, andra så mätte hon 4 dgr större och nu får vi se som sagt. Jag räknar ändå vecka efter min senaste mens, så får vi se på RUL sen. 

• Pyretochmini

Missade min tablett igår kväll och tog en vanlig lergigan vid 22... Den hann nog inte värka.. Spydde som en gris i en timme, minst 10 ggr. Vaknade med världens huvudvärk och kände mig uttorkad. Fått i mig både lergigan comp och ordentlig frukost nu och hoppas på en bättre dag. Mår illa och känner mig orolig i magen och väldigt trött. Så less!!!

• Treasures

Lider med er som mår så illa. För mig har det gett med sig nu, v 12+1 idag. Men har inte mått så illa att jag behövt kräkas el ta tabletter, lagomt och regelbundet matintag samt vila har räckt. Vid tidigare graviditeter har jag inte mått illa alls så att må lite kyvens nu ha varit en ny erfarenhet.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~ Agnes 13-03-16 ~ ~
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL