• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • vasg

Usch vad oron gnager i mig just nu. Vi berättar för våra föräldrar på söndag och jag är så himla orolig att UL 2 dagar senare ska visa ett MA.. :'(

• Jsv17
    SkogsstjärnN skrev 2017-05-23 18:30:14 följande:

Jaa jag kan ju inte gå till henne. Hon tyckte också det var bättre att jag tog en hel dag ledigt för att komma och ta prover istället för att jag skulle få en tid som passar jobbet för "hon brukar låta undersköterskan ta prover". Smack smack. Sa saker som att "ja så brukar det vara såhär men du kommer ju ha en annan planering men det tar vi då". Jaha, men ungefär då? "Nämen det kommer säkert läkaren berätta för dig." Förra barnmorskan sa redan på hälsosamtalet ungefär hur det såg ut med läkarbesök, flödeskontroller och riskfaktorer. I slutet gick jag dit två gånger i veckan och då är det jävligt noga att man trivs.

Det finns en annan barnmorska på samma mottagning. Jag är bara så konflikträdd att jag vet inte hur jag skulle lösa det. Hellre byta mottagning helt. Tänker att jag tar upp det med läkaren nästa gång då jag ändå inte har något tid till barnmorskan innan det. Ska jag fortsätta åka till sjukhuset kanske jag kan få en barnmorska där också.

Usch va jobbigt! Om du tycker det är jobbigt kan inte din partner ta det kanske? Min man gjorde det på gynakuten, 1:a sköterskan va så spydig så han gick vara rätt ut och sa vi vill inte träffa henne mer, så sätt oss hos nån av de andra och det var inget snack vi såg inte skymten av henne sen. Han är mycket bättre på sånt där än mig, så han får fixa, vi fick en kanon barnmorska som tur var
  • Jsv17
    Jilo skrev 2017-05-24 11:15:44 följande:

Svar på nipt idag - mycket låg risk (1/10000) :) Nu kan jag kanske äntligen bli gravid "på riktigt" :)

Åh grattis va skönt!
  • Jsv17

Nu har vi varit på kub, fick jättefina siffror och vår bebis mår jättebra och allt såg så fint ut. Kändes så skönt! Då ja fick reda på mitt MA senaste kub, så var jag stressade över det även trots att jag såg bebisen senast i Söndags...

Nu börjar jag verkligen tro på att det ska komma en bebis i December! En vild liten en, kunde knappt mäta för den ville inte vara still! Sen när hon ville den skulle röra på sig för att säkerställa att hon mätt nackspalten och inte avståndet mellan fosterhinnorna då skulle den sova minsann och vi fick inte fart på den alls, så inte vidare samarbetsvillig! Haha

• mrshudson75
    Jsv17 skrev 2017-05-24 20:14:13 följande:

Nu har vi varit på kub, fick jättefina siffror och vår bebis mår jättebra och allt såg så fint ut. Kändes så skönt! Då ja fick reda på mitt MA senaste kub, så var jag stressade över det även trots att jag såg bebisen senast i Söndags...

Nu börjar jag verkligen tro på att det ska komma en bebis i December! En vild liten en, kunde knappt mäta för den ville inte vara still! Sen när hon ville den skulle röra på sig för att säkerställa att hon mätt nackspalten och inte avståndet mellan fosterhinnorna då skulle den sova minsann och vi fick inte fart på den alls, så inte vidare samarbetsvillig! Haha

Men åh så fin! Grattis
  • Jilo
    Jsv17 skrev 2017-05-24 20:14:13 följande:

Va gulligt! :)
  • _Lini
    Anonym (Me) skrev 2017-05-24 13:01:45 följande:

Hej ni som gjort kub vad har ni fått för värden?

Är vecka 11+3 ( vecka 12) tog blodprover igår

HCG fri betakedja fick jag 28,4 IU/L

Och PAPP-A fick jag 1,071 IU/L

Är dom normala? Låter inte HCG lågt?

Har kub ultraljudet den 5e juni..

Har också gjort kub nu.

Jag fick beta-hcg 79 iu/L

och papp-a till 2,977 iu/L

Mitt UL 2 juni.
  • Treasures

Grattis till lyckade KUB och NIPT-test!

Ni som får svar på blodproverna, hur har ni fått dem? Säger de så mkt utan att man gjort ultraljudet? Vi har tid för ultraljudet 5/6, måste bara hitta en barnvakt till tjejerna då det ju är en klämdag och vi tagit ledigt både från jobb/fritids/förskola redan innan vi visste om detta. Då borde jag vara i v 12+5 så jag hoppas det blir bra bilder.

Var på inskriving i måndags och det känns så bra att få gå till samma bm som vid förra graviditeten. Känns som att vi känner varann rätt bra redan. Fick ta cellprov då med istället för att komma tillbaka och göra det på den tiden jag är kallad till om en vecka.

Beklagar till er som hamnat hos dåliga barnmorskor. Jag hade en sån första graviditeten men bytte tyvärr inte. Hon var dock på semester och sjukskriven vid några av mina besök så då fuck jag träffa andra så till andra graviditeten bad jag att få komma till hon som jag gillade bäst.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~ Agnes 13-03-16 ~ ~
  • pollis

Är det bara för första barnet i denna tråden? Väntar andra bf 24 dec :)

• Treasures
    pollis skrev 2017-05-24 22:23:05 följande:

Är det bara för första barnet i denna tråden? Väntar andra bf 24 dec :)

Välkommen!

Nej vi är flera här som väntar syskon, för mig är det tredje barnet.
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~ Agnes 13-03-16 ~ ~
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL