SkogsstjärnN skrev 2017-05-23 18:30:14 följande:
Jaa jag kan ju inte gå till henne. Hon tyckte också det var bättre att jag tog en hel dag ledigt för att komma och ta prover istället för att jag skulle få en tid som passar jobbet för "hon brukar låta undersköterskan ta prover". Smack smack. Sa saker som att "ja så brukar det vara såhär men du kommer ju ha en annan planering men det tar vi då". Jaha, men ungefär då? "Nämen det kommer säkert läkaren berätta för dig." Förra barnmorskan sa redan på hälsosamtalet ungefär hur det såg ut med läkarbesök, flödeskontroller och riskfaktorer. I slutet gick jag dit två gånger i veckan och då är det jävligt noga att man trivs.
Det finns en annan barnmorska på samma mottagning. Jag är bara så konflikträdd att jag vet inte hur jag skulle lösa det. Hellre byta mottagning helt. Tänker att jag tar upp det med läkaren nästa gång då jag ändå inte har något tid till barnmorskan innan det. Ska jag fortsätta åka till sjukhuset kanske jag kan få en barnmorska där också.
Usch va jobbigt! Om du tycker det är jobbigt kan inte din partner ta det kanske? Min man gjorde det på gynakuten, 1:a sköterskan va så spydig så han gick vara rätt ut och sa vi vill inte träffa henne mer, så sätt oss hos nån av de andra och det var inget snack vi såg inte skymten av henne sen. Han är mycket bättre på sånt där än mig, så han får fixa, vi fick en kanon barnmorska som tur var