• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • Malin79
    mrshudson75 skrev 2017-05-16 17:47:31 följande:

Bläää. Här sitter jag med magsjuka barn :-/ Maken är bortrest o typ allt är nerspytt ha ha.Roligare kan man ha.

Dessutom har jag tid för kub i övermorgon o måste ta mig hela vägen visby- sthlm för att få det gjort. Tror verkligen inte vi blir friska tills dess. Jag blev ju framflyttad en hel vecka så känns ju inte bra att skjuta upp det heller. Tänk om de inte har någon ny tid närmaste veckan?! Är redan i v 12+3. :-/ Behövde bara skriva av mig eländet lite Kram

Usch, så typiskt att det kom nu. Hur går det med magsjukan och har du kollat om du kan byta tid?
  • Malin79
    Jsv17 skrev 2017-05-16 17:13:14 följande:

Då var det min tur med bruna flytningar...

Fick en liten Söndagkväll och ytterligare en Måndagmorgon, sedan dess har mina flytningar varit färgade beiga eller gråaktiga... Men jag har inte ont och de har inte ökat varken i färg eller mängd. Googlar man runt så verkar det ju vara 50-50, att det är ingen fara eller en indikation på MA eller MF ringde gyn de verkade tro att det inte var någon fara, så det enda jag kan göra är att vänta, har kub ul i nästa vecka men känns ju som en evighet dit...

Så jobbigt Rynkar på näsan Jag hoppas det slutar snart och att det inte är någon fara med fostret. Kram!
  • mrshudson75
    Malin79 skrev 2017-05-17 10:05:06 följande:

Usch, så typiskt att det kom nu. Hur går det med magsjukan och har du kollat om du kan byta tid?

Jag fick byta tid till tisdag, de hade ingen tid egentligen men skulle klämma in mig det är ju sista veckan att göra det.

Barnen har slutat kräkas ivf men är så matta o ynkliga o man själv är ju rätt så slut efter de här dagarna :-/ Jag mådde ju extremt illa med magknip dagen innan det bröt ut hos dem så nu hoppas jag det var min kräksjuka o att det inte slår till på riktigt.

Tillräckligt illamående dygnet runt ända ju, -när ska det vända?

Tack för din omtanke Hur mår du? O alla ni andra?
  • Nykär15
    mrshudson75 skrev 2017-05-17 11:48:47 följande:
    Jag fick byta tid till tisdag, de hade ingen tid egentligen men skulle klämma in mig det är ju sista veckan att göra det.

Barnen har slutat kräkas ivf men är så matta o ynkliga o man själv är ju rätt så slut efter de här dagarna :-/ Jag mådde ju extremt illa med magknip dagen innan det bröt ut hos dem så nu hoppas jag det var min kräksjuka o att det inte slår till på riktigt.

Tillräckligt illamående dygnet runt ända ju, -när ska det vända?

Tack för din omtanke Hur mår du? O alla ni andra?
    Skönt det gick att flytta tiden! Hoppas ni snart är pigga allihop igen Glad
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-05-17 12:26:05 följande:

Skönt det gick att flytta tiden! Hoppas ni snart är pigga allihop igen 

Tack! Ja så skönt. Nu vill jag bara få kubet gjort o framförallt se den lilla igen
  • Nykär15
    mrshudson75 skrev 2017-05-17 12:38:42 följande:
    Tack! Ja så skönt. Nu vill jag bara få kubet gjort o framförallt se den lilla igen
    Förstår det....här är NIPT nära och då gör vi även VUL. Livrädd, som vanligt. 
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-05-17 12:42:59 följande:

Förstår det....här är NIPT nära och då gör vi även VUL. Livrädd, som vanligt. 

När var det du har Nipt? Skulle gärna göra det i stället för kub, känns ju betydligt säkrare. Sist fick vi ganska dåliga kub siffror, fast ändå inom normalramen, vilket gjorde oron enorm :-/
  • Nykär15
    mrshudson75 skrev 2017-05-17 12:51:14 följande:
    När var det du har Nipt? Skulle gärna göra det i stället för kub, känns ju betydligt säkrare. Sist fick vi ganska dåliga kub siffror, fast ändå inom normalramen, vilket gjorde oron enorm :-/

I morgon kl 9....önskar man inte vore så rädd inför UL...jobbigt med tråkigt bagage som gör att man inte ser fram emot det alls...jätterädd att liten inte lever...om liten lever så är det lång väntan på provsvar...väldigt stressande vara tidigt gravid.

Jag gillar inte KUB alls..min ålder ger mig dåliga siffror redan där (40 år) så kände jag behöver något som ger mer riktigt resultat än en sannolikhet som redan blir sämre bara för jag är så gammal som jag är liksom...det skulle inte lugna mig. Sen fick vi se på just KUB sist att vår lilla dött bara ett par dagar innan...var i v 13. Så fixar inte att gå in i den lokalen igen...

• mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-05-17 13:20:23 följande:

I morgon kl 9....önskar man inte vore så rädd inför UL...jobbigt med tråkigt bagage som gör att man inte ser fram emot det alls...jätterädd att liten inte lever...om liten lever så är det lång väntan på provsvar...väldigt stressande vara tidigt gravid.

Jag gillar inte KUB alls..min ålder ger mig dåliga siffror redan där (40 år) så kände jag behöver något som ger mer riktigt resultat än en sannolikhet som redan blir sämre bara för jag är så gammal som jag är liksom...det skulle inte lugna mig. Sen fick vi se på just KUB sist att vår lilla dött bara ett par dagar innan...var i v 13. Så fixar inte att gå in i den lokalen igen...

Förstår verkligen att du inte vill göra kub efter det förra.

Jag är ju 41 så får ju också sämre siffror pga det :-/

Du måste ju skriva i morgon efter NIPT. Det kommer gå jättebra! Massa <3
  • Jsv17
    Nykär15 skrev 2017-05-17 07:58:36 följande:

Färgade flytningar ger en verkligen panik...lider med dig. Jag hade ett par med första barnet, men det var ingen fara. Skönt ändå att du har ett UL ganska snart, just nu kan du bara försöka ta det lugnt och försök tänka att allt är bra med liten, oftast är det ju det. Man har mycket blodkärl inne i slidan och det är lätt hänt att man kan få en liten blödning, helst efter sex, var nog det som gjorde mina i första graviditeten. 

Håller tummarna för att allt är bra 

Malin79 skrev 2017-05-17 10:07:22 följande:

Så jobbigt  Jag hoppas det slutar snart och att det inte är någon fara med fostret. Kram!

Tack för peppen tjejjer! Jag får se hur jag gör, min man vill att vi ska åka in, han klarar inte av att se mig så orolig så han menar på är det illa så kan vi lika ena få veta det nu så vi kan få börja bearbeta den sorgen, och är allt bra så får jag ju äntligen slappna av så jag bestämmer mig efter jobbet. Men ingen ändring bara ytter ljusa beiga flytningar... men ingen färgad flytning, vilken färg sen än har, känns ju riktigt bra när man är gravid...
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL