• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • Nykär15
    mrshudson75 skrev 2017-05-17 14:02:07 följande:
    Förstår verkligen att du inte vill göra kub efter det förra.

Jag är ju 41 så får ju också sämre siffror pga det :-/

Du måste ju skriva i morgon efter NIPT. Det kommer gå jättebra! Massa <3
    Jag lovar att uppdatera...även om det går dåligt...usch att det ska behöva vara så jobbigt detta...låt kvällen o natten gå fort. 
    Jsv17 skrev 2017-05-17 14:04:18 följande:
    Malin79 skrev 2017-05-17 10:07:22 följande:

Så jobbigt  Jag hoppas det slutar snart och att det inte är någon fara med fostret. Kram!

Tack för peppen tjejjer! Jag får se hur jag gör, min man vill att vi ska åka in, han klarar inte av att se mig så orolig så han menar på är det illa så kan vi lika ena få veta det nu så vi kan få börja bearbeta den sorgen, och är allt bra så får jag ju äntligen slappna av så jag bestämmer mig efter jobbet. Men ingen ändring bara ytter ljusa beiga flytningar... men ingen färgad flytning, vilken färg sen än har, känns ju riktigt bra när man är gravid...

Förstår det...du kan inte gå till någon privat klinik i stället? Risken är ju att du blir sittande måååånga timmar på gynakuten om ni åker dit...

När vår lilla hade dött fick vänta 3 timmar tror jag på att få komma in...endast för att få en andra åsikt på UL (blev skickade från första sjukhuset där vi gjorde KUB). Sen var jag inne med akuta blödningar två gånger, första gången fick jag komma in direkt...andra gången fick jag ligga på en brits i ett par timmar ändå fast det bara rann...

Så har man inte smärtor eller stora blödningar är jag rädd för att det kan ta ÄNNU längre tid. Så se till att ha med mobilladdare, något att äta och kanske något att läsa. Men hoppas ni har tur att komma in fort om ni åker och att ni får lugnande besked Hjärta

• SkogsstjärnN

8+0 idag och nu har det börjat sticka och dra i livmodern. Tänk vad man glömmer hur växtvärken och ligamenten känns och hur paraniod man blir och tänker att nu är något fel. Tur man har vänner som påminna en om att det är helt normalt.

Illa mår jag med, har köpt postafen men tycker inte att det hjälper. Lite lugnare blir det om jag låter bli kaffet men då jag kliver upp kring 04 så är ju kaffet en nödvändighet. Ilskan är på topp och det är lagom synd om resten av familjen som får stå ut med mig. Känns som att (snart) 12åringen förtjänar veta så hon kan känna att jag inte alltid kommer vara så trött och grinig:P.

• Ebbalisa

Var på cellprovtagning nr 2 idag då första testet visade förhöjda värden. Det kollades med mikroskop o läkaren sa att om livmodern ser avvikande ut så kommer jag även ta ett par flikar...och det måste det ju ha gjort eftersom hon valde att göra det :( svar om 3-4 veckor. Det kändes lite obehagligt och som en menssmärta när hon tig en bit. Ush. Hoppas svaret inte är dåligt, är tillräckligt orolig ändå eftersom det är nr 1 för mig och man snart är 40. Det som däremot var positivt var att hon gjorde ett VUL utan att jag visste det så jag fick se ett litet liv med ett tickande hjärta! 3 cm 9 veckor och 6 dagar :) det kommer alltid något positivt med negativt eller hur är det man säger?

• Jsv17
    Nykär15 skrev 2017-05-17 15:16:33 följande:

Jag lovar att uppdatera...även om det går dåligt...usch att det ska behöva vara så jobbigt detta...låt kvällen o natten gå fort. Förstår det...du kan inte gå till någon privat klinik i stället? Risken är ju att du blir sittande måååånga timmar på gynakuten om ni åker dit...

När vår lilla hade dött fick vänta 3 timmar tror jag på att få komma in...endast för att få en andra åsikt på UL (blev skickade från första sjukhuset där vi gjorde KUB). Sen var jag inne med akuta blödningar två gånger, första gången fick jag komma in direkt...andra gången fick jag ligga på en brits i ett par timmar ändå fast det bara rann...

Så har man inte smärtor eller stora blödningar är jag rädd för att det kan ta ÄNNU längre tid. Så se till att ha med mobilladdare, något att äta och kanske något att läsa. Men hoppas ni har tur att komma in fort om ni åker och att ni får lugnande besked 

Jo vi vet, sitter här nu, kan nog bli ett part timmar men de gav oss en tid för läkaren, kl 19, så vi kunde gå ut o käka lite nu och komma tillbaka så slipper man sitta i det urtråkiga väntrummet Hon sa att det kan bli förskjutet men då slipper vi iaf sitta där hela tiden.

Ja hoppas verkligen på ett litet mirakel här och om inte så behöver jag iaf inte våndas mer i oro...
  • mrshudson75
    Jsv17 skrev 2017-05-17 18:15:30 följande:

Jo vi vet, sitter här nu, kan nog bli ett part timmar men de gav oss en tid för läkaren, kl 19, så vi kunde gå ut o käka lite nu och komma tillbaka så slipper man sitta i det urtråkiga väntrummet Hon sa att det kan bli förskjutet men då slipper vi iaf sitta där hela tiden.

Ja hoppas verkligen på ett litet mirakel här och om inte så behöver jag iaf inte våndas mer i oro...

Hur har det gått? <3
  • SaraW8305
    Ebbalisa skrev 2017-05-17 16:00:10 följande:

Var på cellprovtagning nr 2 idag då första testet visade förhöjda värden. Det kollades med mikroskop o läkaren sa att om livmodern ser avvikande ut så kommer jag även ta ett par flikar...och det måste det ju ha gjort eftersom hon valde att göra det :( svar om 3-4 veckor. Det kändes lite obehagligt och som en menssmärta när hon tig en bit. Ush. Hoppas svaret inte är dåligt, är tillräckligt orolig ändå eftersom det är nr 1 för mig och man snart är 40. Det som däremot var positivt var att hon gjorde ett VUL utan att jag visste det så jag fick se ett litet liv med ett tickande hjärta! 3 cm 9 veckor och 6 dagar :) det kommer alltid något positivt med negativt eller hur är det man säger?

Hmm trodde inte dom ska hålla på med cellprov när man är gravid för de är ofta förändingar iom just graviditet. .. ? Vet att dom säger nej till just att ta cellprover här i Nora iaf. :/
  • Nykär15
    Jsv17 skrev 2017-05-17 18:15:30 följande:

Skönt ni kunde gå ifrån lite. Har ni fått komma in än?
  • Jsv17
    mrshudson75 skrev 2017-05-17 19:15:32 följande:

Hur har det gått? <3

Nykär15 skrev 2017-05-17 20:49:59 följande:

Skönt ni kunde gå ifrån lite. Har ni fått komma in än?

Nu har vi fått se vår lilla groda!! Allt såg jättefint ut, rätt storlek, och hjärtat pickade på så fint och min tapp är helt stängd. Hon trodde på brustet blodkärl och jag kan säkert ha de beiga flytningarna ett par dagar till, just nu är lyckan total!!

Tack för alla tummar och all pepp!
  • Treasures
    SaraW8305 skrev 2017-05-17 19:58:19 följande:

Hmm trodde inte dom ska hålla på med cellprov när man är gravid för de är ofta förändingar iom just graviditet. .. ? Vet att dom säger nej till just att ta cellprover här i Nora iaf. :/

Jag fick en kal?else idag och där står det att det går bra att ta fram till v 15. Tänkte ringa min bm imorgon och fråga om hon kan ta det i samband med inskrivningen på måndag så jag slipper gå dit igen 1 1/2 vecka senare.
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~ Agnes 13-03-16 ~ ~
  • Treasures
    Jsv17 skrev 2017-05-17 21:02:29 följande:

Nu har vi fått se vår lilla groda!! Allt såg jättefint ut, rätt storlek, och hjärtat pickade på så fint och min tapp är helt stängd. Hon trodde på brustet blodkärl och jag kan säkert ha de beiga flytningarna ett par dagar till, just nu är lyckan total!!

Tack för alla tummar och all pepp!

Åh så skönt för er!
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~ Agnes 13-03-16 ~ ~
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL