klyban skrev 2017-04-03 15:37:58 följande:
Det är ett problem att barn har så liten insikt om slakt.
Men jag har tagit mitt ansvar och berättat för mina i hur det funkar och fått se själva hur i odramatiskt det kan vara.
Och gasta lidande är bara för roligt, då djuren haft bra liv och ett odramatiskt slut.
Det är ett jättestort problem att vuxna inte har någon som helst insikt i varken djurhållning eller slakt, inte ens vet vilket djur mjölk kommer ifrån eller vilka produkter i övrigt som djurhållning är beroende av för deras dagliga leverne. Det är ett stort problem att vuxna inte förstår konsekvenserna av stoppad djurhållning för jordens ekosystem eller hur odlingar går till och påverkar. Det är en skam att vuxna inte vill ta till sig nyanser och verkligheter som går emot deras förutfattade meningar,
Barn är ursäktade. De är barn. Men vuxna borde verkligen kunna lära sig bättre.
En gång glömde min lillasyster, som bor hos oss, att stänga för hönsen, så räven hade kalas i veckor efteråt. Hon var 12 år och helt försörd. En annan gång kom tre djurrättsaktivister på natten och öppnade för och jagade ut alla våra djur. Det slutade med att alla höns togs av räven, tre får revs och en mjölkget bröt ett ben. Ett par odlingsland förstördes och en bikupa välte. Aktivisterna var skitstolta.
Lillasyrran blev tröstad och förlåten, det var ett misstag och hon var ganska liten. Aktivisterna fick en fin prick i brottsregristret.