• Anonym (Mamma)

Får skolan ge kött till mitt barn?

Ni som tycker vegetarisk kost till barn är fel kan hålla tyst om ni inte planerar att ge konkreta svar på det jag frågar.

Mitt barn går i ettan och åt idag vanlig köttfärs för att "den vegetariska rätten inte var god".

Hon hade frågat fröken innan hon tog det, en fröken som har full koll på att hon är vegetarian.

Får fröken verkligen göra så? De ska väl hålla sig till det föräldrarna bestämt?

• Svar på tråden Får skolan ge kött till mitt barn?
  • Anonym (Mamma)
    monkees skrev 2017-04-01 09:56:01 följande:

Men djur som slaktas med halal bedövas ju inte!?

I Sverige bedövas ALLA oavsett, så de enda som visar okunskap är ni som hävdar nåt annat.
  • Anonym (Överreaktion)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-04-01 14:14:33 följande:
    I Sverige bedövas ALLA oavsett, så de enda som visar okunskap är ni som hävdar nåt annat.

Då kan det ju inte vara haram halal
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Barnets rättigheter) skrev 2017-04-01 09:58:28 följande:

Du skrev även att det inte är djurplågeri.

"Iaf inte mer än vid annan slakt" skrev jag. Jag är ts, tror du på allvar att jag inte tycket slakt är fel?
  • Anonym (Mamma)
    klyban skrev 2017-04-01 12:20:54 följande:

Jo, betydligt mer lidande, varför diskuterar du ett ämne som du har noll koll på?

Är du en sådan där muslimkramare, som ska försvara allt med näbbar och klor?

Bara ens säga det är inte mer djurplågeri, diskvalificerar dig ifrån diskussionen, då du helt saknar kunskap.

Och det är bara inse att du projicerar din vegetarianism på barnet, då det är uppenbart att barnet inte ser det som du.

Det är du som inte har koll. Jag pratar om slakt i Sverige, inget annat.

Barnet delar visst min syn så mycket som en sjuåring kan.
  • klyban
    Anonym (Mamma) skrev 2017-04-01 14:19:04 följande:
    Det är du som inte har koll. Jag pratar om slakt i Sverige, inget annat.
    Barnet delar visst min syn så mycket som en sjuåring kan.

Ändrar inget.

Det är mycket tydligt att barnet inte håller med dig, men barn är smarta ibland och inser det är bättre och knipa än ta fighten.
    Då du är såpass oresonlig, dock vegetarianism är inget en 7åring kommer på själv.

• klyban
    Anonym (Mamma) skrev 2017-04-01 14:14:33 följande:

Slakmask räknas som bedövning, och den vägen vandrar många.

• monkees

Varför heter det "halalslakt" om den utförs på samma vis som den vanliga? Ber man över kniven............?

• Anonym (hurraförvetenskap)
    Anonym (Barnets rättigheter) skrev 2017-04-01 07:58:34 följande:
    Enligt näringsrekommendationerna 2012 så är vegprotein helt okej. Sluta svamla.
    Ja, och banan är också ok enligt NNR 2012, men man kan inte leva på endast banan! Som sagt, en VARIERAD kost är det bästa, inte BARA vegprotein! Läs om, läs rätt och framförallt: läs inte selektivt 
    Anonym (Barnets rättigheter) skrev 2017-04-01 07:58:34 följande:
    Enligt näringsrekommendationerna 2012 så är vegprotein helt okej. Sluta svoch v
  • Anonym (Barnets rättigheter)
    Anonym (hurraförvetenskap) skrev 2017-04-01 15:29:07 följande:
    Ja, och banan är också ok enligt NNR 2012, men man kan inte leva på endast banan! Som sagt, en VARIERAD kost är det bästa, inte BARA vegprotein! Läs om, läs rätt och framförallt: läs inte selektivt 
    Anonym (Barnets rättigheter) skrev 2017-04-01 07:58:34 följande:Enligt näringsrekommendationerna 2012 så är vegprotein helt okej. Sluta svoch v
    Bs. Vegprotein funkar utmärkt som näringskälla. Ingen behöver äta djur.
  • Anonym (Mamma)
    klyban skrev 2017-04-01 14:41:58 följande:

Ändrar inget.

Det är mycket tydligt att barnet inte håller med dig, men barn är smarta ibland och inser det är bättre och knipa än ta fighten.

Då du är såpass oresonlig, dock vegetarianism är inget en 7åring kommer på själv.

Vad ändrar inget? Att du inte är tillräckligt påläst? Att du har mycket fördomar?

Mitt barn vill inte äta djur, men givetvis skulle inte en sjuåring själv förstå vad det innebär att vara vegetarian om ingen berättar det.
Svar på tråden Får skolan ge kött till mitt barn?