• Anonym (Mamma)

Får skolan ge kött till mitt barn?

Ni som tycker vegetarisk kost till barn är fel kan hålla tyst om ni inte planerar att ge konkreta svar på det jag frågar.

Mitt barn går i ettan och åt idag vanlig köttfärs för att "den vegetariska rätten inte var god".

Hon hade frågat fröken innan hon tog det, en fröken som har full koll på att hon är vegetarian.

Får fröken verkligen göra så? De ska väl hålla sig till det föräldrarna bestämt?

• Svar på tråden Får skolan ge kött till mitt barn?
  • Tyrfing
    Anonym (smilla) skrev 2017-04-02 18:57:53 följande:
    Vet alla köttätande barn vad de äter och varför? Och vet de varför de inte får äta vegetarisk mat?

Brukar köttätare vara förbjudna att äta vegetarisk kost? :-O I sammanhanget är detta dock en relevant fråga som jag vill att TS svarar på.
  • Anonym (smilla)
    Tyrfing skrev 2017-04-02 19:11:16 följande:

Brukar köttätare vara förbjudna att äta vegetarisk kost? :-O I sammanhanget är detta dock en relevant fråga som jag vill att TS svarar på.

Men svara på de första frågorna så svarar jag på det andra sedan?

Förstår köttätande barn vad de äter och varför?
  • Froken Lokens
    Anonym (smilla) skrev 2017-04-02 19:15:30 följande:

Mina barn vet vad de äter och att det är bra för dem med varierad kost, och så är det gott också. Vi åt just kycklingsoppa.
  • Anonym (smilla)
    Froken Lokens skrev 2017-04-02 19:28:01 följande:

Mina barn vet vad de äter och att det är bra för dem med varierad kost, och så är det gott också. Vi åt just kycklingsoppa.

Jag tror ju att de flesta barn rent naturligt skulle vara vegetarianer om de skulle få välja fritt utan påverkan utifrån. De flesta barn har en genuint god sida och vill inte vill skada andra levande varelser. Tror att den sidan korrumperas av omvärlden.

Check this out

• Tyrfing

Va? Du är inte TS så vitt jag vet, så du ska inte svara på min fråga. 
  • Anonym (12345)

Ja det gör dom.
  • Froken Lokens
    Anonym (smilla) skrev 2017-04-02 19:37:25 följande:

Jag tror ju att de flesta barn rent naturligt skulle vara vegetarianer om de skulle få välja fritt utan påverkan utifrån. De flesta barn har en genuint god sida och vill inte vill skada andra levande varelser. Tror att den sidan korrumperas av omvärlden.

Check this out

Våra barn vet var kött kommer ifrån och hur de slaktas. Och de är ändå genuint goda. För precis som jag inser de att vissa djur föds för att ätas, inga konstigheter.
  • Anonym (Överreaktion)
    Froken Lokens skrev 2017-04-02 21:34:46 följande:
    Våra barn vet var kött kommer ifrån och hur de slaktas. Och de är ändå genuint goda. För precis som jag inser de att vissa djur föds för att ätas, inga konstigheter.

TACK för detta inlägg. TACK.
  • Anonym (nope)
    Anonym (smilla) skrev 2017-04-02 19:37:25 följande:

Check this out
    Lol, skulle det där vara något slags argument för dina åsikter?

1 Vad vet ett barn om näring, om vad deras kroppar behöver för att utvecklas?

2 Hur vet du att den ungens föräldrar inte är veganer och som prackat på barnet  sina åsikter?

Oavsett hur svårt det är för dig att acceptera det så vill alla vill inte leva som du smila, majoriteten av människorna VILL äta kött och tycker det är jävligt gott. Att du ser det som att de bara inte "sett ljuset" än visar bara hur extremistisk du är. Alla måste tycka som jag, om de inte gör det betyder det att de bara inte fattat det jag gjort än, klassisk extremistisk mentalitet. Det där med fri vilja och olika smaker verkar inte vara din grej.
  • Anonym (smilla)
    Anonym (nope) skrev 2017-04-03 10:51:02 följande:

Lol, skulle det där vara något slags argument för dina åsikter?

1 Vad vet ett barn om näring, om vad deras kroppar behöver för att utvecklas?

2 Hur vet du att den ungens föräldrar inte är veganer och som prackat på barnet  sina åsikter?

Oavsett hur svårt det är för dig att acceptera det så vill alla vill inte leva som du smila, majoriteten av människorna VILL äta kött och tycker det är jävligt gott. Att du ser det som att de bara inte "sett ljuset" än visar bara hur extremistisk du är. Alla måste tycka som jag, om de inte gör det betyder det att de bara inte fattat det jag gjort än, klassisk extremistisk mentalitet. Det där med fri vilja och olika smaker verkar inte vara din grej.

Alla behöver inte leva som jag. Och om jag ska vara helt uppriktig skiter jag i hur andra lever sina liv.

Det du pratar om är vad DU vill. Säker på att du inte överför dina åsikter på dina barn??
Svar på tråden Får skolan ge kött till mitt barn?