• Anonym (Mamma)

Får skolan ge kött till mitt barn?

Ni som tycker vegetarisk kost till barn är fel kan hålla tyst om ni inte planerar att ge konkreta svar på det jag frågar.

Mitt barn går i ettan och åt idag vanlig köttfärs för att "den vegetariska rätten inte var god".

Hon hade frågat fröken innan hon tog det, en fröken som har full koll på att hon är vegetarian.

Får fröken verkligen göra så? De ska väl hålla sig till det föräldrarna bestämt?

• Svar på tråden Får skolan ge kött till mitt barn?
  • Anonym (smilla)
    Poascenko skrev 2017-03-31 12:36:12 följande:

Nonsens.

Inget argument.
  • Poascenko
    Anonym (smilla) skrev 2017-03-31 12:44:59 följande:
    Inget argument.
    Vadå inget argument? Jag vet inte vart du fått den övertygelsen ifrån, men för det mesta får även köttätare äta veg rätter på skolan och tvärtom.

Återigen, hur tror du har ts barn fått köttfärssås i sig annars då?
  • Anonym (smilla)
    Poascenko skrev 2017-03-31 12:55:08 följande:

Vadå inget argument? Jag vet inte vart du fått den övertygelsen ifrån, men för det mesta får även köttätare äta veg rätter på skolan och tvärtom.

Återigen, hur tror du har ts barn fått köttfärssås i sig annars då?

På min skola fick vi inte äta av den vegetariska maten. Men det kan säkert skilja mellan olika skolor. Och sedan var det ju också ett bra tag sedan.
  • Anonym (nope)
    Anonym (smilla) skrev 2017-03-31 12:58:58 följande:
    På min skola fick vi inte äta av den vegetariska maten. Men det kan säkert skilja mellan olika skolor. Och sedan var det ju också ett bra tag sedan.
    Det var förmodligen en väldigt bra skola som använde pengarna vettigt istället för att slösa bort dem genom att dalta med veganer
  • monkees
    Anonym (nope) skrev 2017-03-31 12:22:34 följande:
    Tja, de flesta skolor verkar ju redan erbjuda en vegetarisk och en "icke fläsk" alternativ, är inte det att ge efter för foliehattarna?

Ja med tanke på att foliehattarnas argument saknar all slags rationellt tänkande eller vetenskaplig bas utan är helt och hållet känslostyrda så är de förmodligen mer måna om sina principer eller tro än att deras barn faktiskt få i sig vad de behöver eller att inte indoktrinera dem i sina egna galenskaper.

De som jag tycker är mest irriterande är hur dessa foliehattar inte nöjer sig med att ägna sig åt sina galenskaper själva utan gör allt för att sprida det till andra och få samhället att anamma deras galenskaper som norm. Skitsamma om veganmat innehåller allt ett barn behöver för att utvecklas, vafan vi inför det som standard i alla skolor ändå
    Som sagt. Dagens skola skulle fungera finfint om det inte var för alla föräldrar som inte är vuxna! Man är som förälder helt insnöad i sin lilla värld och så skickar man ut sitt lilla barn att ta plats och spränga de gränser man själv inte klarar.......

• Anonym (smilla)
    Anonym (nope) skrev 2017-03-31 13:12:44 följande:

Det var förmodligen en väldigt bra skola som använde pengarna vettigt istället för att slösa bort dem genom att dalta med veganer

De behandlade alla lika. Ingen fick ta av andras mat.
  • Poascenko
    Anonym (smilla) skrev 2017-03-31 12:58:58 följande:
    Men du har läst ts?
  • Tom Araya
    Anonym (smilla) skrev 2017-03-31 07:50:41 följande:
    Nej skolan kan inte bestämma sånt.
    Skolan är ju arbetsgivaren, så den är såklart den som närmast bestämmer hur dess personal ska agera, inom de ramar som satts längre upp.
  • Anonym (Barnets rättigheter)
    Anonym (hurraförvetenskap) skrev 2017-03-31 12:34:16 följande:
    Fast du är ju inte sant. Även om du TROR att det är hälsosammare, billigare och enklare så säger inte vetenskapen och experterna detsamma. Dessutom skulle det knappast bli billigare med ditt "buffe-alternativ med veganbas". 
    Expertisen säger att det är mest hälsosamt. Bäst ekonomiskt är det också.
  • Anonym (Barnets rättigheter)
    Tom Araya skrev 2017-03-31 18:50:15 följande:
    Skolan är ju arbetsgivaren, så den är såklart den som närmast bestämmer hur dess personal ska agera, inom de ramar som satts längre upp.
    De har inget mandat att styra över vad barnen väljer för mat på tallriken.
Svar på tråden Får skolan ge kött till mitt barn?