Kasperina skrev 2017-03-30 13:53:58 följande:
Jag tycker det är fel att pådyvla någon annan sina åsikter i största allmänhet, och tycker därmed att du är onödigt hård mot ditt barn.
Pedagogen borde ha varit tydlig med att maten innehöll kött så att ditt barn kunde göra ett informerat val, men vad är egentligen risken med att ditt barn provar på köttfärs? Om det inte finns något sjukdomstillstånd med så har jag väldigt svårt att se det som ett riktigt problem just ATT hen fick i sig lite köttfärs, tvärtom är det nyttigt rent fysiologiskt för människor och särskilt barn att äta lite kött någon gång ibland. Däremot håller jag med om att pedagogen hanterade situationen fel.
Men du utgår felaktigt ifrån att en 7-åring skulle kunna göra ett informerat val angående köttätning.
Man håller inte 7-åringar ansvariga för någonting. Och skulle aldrig hålla de ansvariga för att de äter djur. Därför kan man inte heller kräva att de ska fatta beslut om sånt. Barn ska vara barn och slippa sånt. De gör som föräldrarna säger och tids nog är de gamla nog för att bära bördan över sina handlingar.