Anonym (precis) skrev 2017-03-30 13:17:54 följande:
Vi har valt att inte diskutera det så mycket, vad som ligger på andras tallrikar då det är rätt oviktigt för mig. Många har olika kost pga andra orsaker så det är inget konstigt med att få annan mat.
Har valt att inte säga så mycket för jag vill inte att mina barn ska säga till andra: Du äter döda djur! osv....så lite av omtanke för att andra föräldrar inte ska få problem. För de flesta köttätande barn har faktiskt inte en aning om vad de äter, att det är just döda djur,. Kött är för dem mat, en produkt...ingen tanke om att det kan vara den söta kon man klappade på djurparken ex.
Men nu, min äldsta som är 9 år är helt medveten om vad kött är, hon har aldrig visat intresse för att äta det och skulle hon vilja det skulle hon få se hur det fungerar inom köttindustrin innan jag skulle ge ett ok till henne att gå över till den kosten. Skulle hon fortfarande vilja det, så ja, varsågod.
Berättar du även för dina barn om folk som dör i förtid och lever under slavliknande förhållanden på fälten därifrån en stor del av det vegetariska kommer ifrån???