• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • Skrutt 83
    Charlizee skrev 2017-04-05 12:11:01 följande:

Min Borago-kompis!! Kanske är den rätta metoden, råka träffa ÄL ;) Jag har BIM 18/4 enligt app... har du hoppat över Borago denna månad?

Vink vink!! Here I am! ;) ja vem vet, skulle inte förvåna mig om det tar sig just denna månad, eftersom tajmingen är så dålig haha!! :) kul att vi ligger så lika igen! Hur har äl varit denna månad med boragon?? Nej jag har inte ätit dem denna månad, var lite snål eftersom de kostar en slant så tänkte spara och äta dem nästa månad (hade kvar för en cykel) när vi körde igång eftersom sambon inte ville vi skulle försöka denna månad. Men men nu blev det inget försök men ändå en chans/risk att det skulle kunna bli något
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • LifeOfBullshit

Jag blir galen snart!!!

Efter morgonens negativa test så har jag helt släppt alla tankar på graviditet denna månaden och istället kikat på när jag har ÄL och BIM nästa månad. AKA jag har inte känt efter alls eller analyserat men nu på lunchen kissade jag för andra gången idag och jag brukar kissa två gånger om dagen max normalt! Visst det kan säkert vara något annat tänkte jag men så har jag helt annorlunda flytningar, lite gryniga som jag sett andra tala om innan, sådär keso-stil fast väldigt lite. Nej Jo det kan säkert vara något annat det med men så har jag fått ännu fler finnar sen igår. Är helt fläckig i hela ansiktet och mina bröst börjar bli ömma.... Kan man testa negativt med ett "testa tidigt"-test på BIM -5 Och ändå har en chans? Känns ju inte som om det är stor sannolikhet då det mäter så små nivåer och såg inte skymten av något streck när jag testade med morgonurin. Vet inte om jag vågar hoppas denna månaden eller ska sikta på nästa?

Ska testa på BIM om mensen inte kommit men känns hopplöst just nu... :(

• Milou3
    LifeOfBullshit skrev 2017-04-05 13:14:16 följande:

Jag blir galen snart!!!

Efter morgonens negativa test så har jag helt släppt alla tankar på graviditet denna månaden och istället kikat på när jag har ÄL och BIM nästa månad. AKA jag har inte känt efter alls eller analyserat men nu på lunchen kissade jag för andra gången idag och jag brukar kissa två gånger om dagen max normalt! Visst det kan säkert vara något annat tänkte jag men så har jag helt annorlunda flytningar, lite gryniga som jag sett andra tala om innan, sådär keso-stil fast väldigt lite. Nej Jo det kan säkert vara något annat det med men så har jag fått ännu fler finnar sen igår. Är helt fläckig i hela ansiktet och mina bröst börjar bli ömma.... Kan man testa negativt med ett "testa tidigt"-test på BIM -5 Och ändå har en chans? Känns ju inte som om det är stor sannolikhet då det mäter så små nivåer och såg inte skymten av något streck när jag testade med morgonurin. Vet inte om jag vågar hoppas denna månaden eller ska sikta på nästa?

Ska testa på BIM om mensen inte kommit men känns hopplöst just nu... :(

Jag har för mig att jag testade helt blankt med ett negativt sist jag blev gravid på bim-5 med cb early men sen 2 dagar senare positivt, dock svagt med cb+.

Det viktigaste är väl att hålla koll på hur många dagar efter äl du är. Har du kort lutealfas, typ 10-11 dagar är det ju omöjligt att testa positivt tidigare än bim -2 :)
  • LifeOfBullshit
    Milou3 skrev 2017-04-05 13:28:53 följande:

Jag har för mig att jag testade helt blankt med ett negativt sist jag blev gravid på bim-5 med cb early men sen 2 dagar senare positivt, dock svagt med cb+.

Det viktigaste är väl att hålla koll på hur många dagar efter äl du är. Har du kort lutealfas, typ 10-11 dagar är det ju omöjligt att testa positivt tidigare än bim -2 :)

Jag är ÄL +9, det är det enda jag har någorlunda koll på, har liksom aldrig varit intresserad av hur min menscykel har varit innan så egentligen har jag ingen koll på lutealfas och dess like. Min BIM har jag fått fram utifrån cykelns längd tidigare månader, använder FLO-Appen ^^ men ja, jag hoppas verkligen det fortfarande finns en chans. Kändes bara så hopplöst för verkar vara så många som plussar så tidigt även med test som kräver lite högre Hcg-mängd.
  • Isathe
    Madde9023 skrev 2017-04-05 11:41:23 följande:

Hej!

Hoppar in i den här tråden! Är inne på vårt 6:e försök med Pergotime/Letrozole + Ovitrelle-spruta. Har PCO

Har nog BIM 15:e april, ägglossningen bör ha skett i lördags kväll alt.natten mot söndagen, tog sprutan i fredags runt 12 på dagen.

Har redan rejält ömma bröstvårtor och rikliga flytningar. Sist jag hade det (försök 4) trodde min läkare att jag fått ett tidigt missfall (mensen nästan 3 dagar sen), så hoppas på att det är ett gott tecken. Är vårt sista försök med den här metoden, sedan vill min läkare köra IVF

Hej!
    Jag har också PCO, slutat med p-piller för ca 1,5 månad, haft 1 äl och 1 mens och väntar nu med spänning på kommande ägglossning vilken dag som helst. Tyvärr så säger magkänslan att jag inte kommer få någon mer ägglossning så jag har lite lätt ångest och mår dåligt över det. När jag förut slutat med p-piller har jag också haft 1-2 äl och mens och sen har det varit som bortblåst i flera månader och sen har jag ändå börjat med p-piller igen då bebisverkstan inte då varit aktuell.

Hur länge fick du/ni vänta på att få börja med Pergotime/Letrozole?

Håller tummarna att du plussar nu innan ivf.

• Thezz

Hej på er alla!

Inte varit så.aktiv i tråden fram tills nu... för nu är de ÄL på g

Har inte så mkt erfarenhet av ÄL tester men vad tror ni om testet nedan?! På g va??

• Milou3
    LifeOfBullshit skrev 2017-04-05 13:38:37 följande:

Jag är ÄL +9, det är det enda jag har någorlunda koll på, har liksom aldrig varit intresserad av hur min menscykel har varit innan så egentligen har jag ingen koll på lutealfas och dess like. Min BIM har jag fått fram utifrån cykelns längd tidigare månader, använder FLO-Appen ^^ men ja, jag hoppas verkligen det fortfarande finns en chans. Kändes bara så hopplöst för verkar vara så många som plussar så tidigt även med test som kräver lite högre Hcg-mängd.

De flesta testar inte ens svagt positivt äl +9. Det är i undantagsfall om ägget fäst tidigt.

Vänta i 2 dagar till iaf :) minst!
  • FrökenE1985

Äl+5 idag, tempar och har mig och tycker den beter sig lite skumt. Idag är min temp lite mer normal mot igår då den sköt i höjden. Har helt galet ömma bröst. Haft det sen äl, men senaste 2 dagarna har det varit brutalt. Tycker det är för tidigt men har även haft en del kramper och stickninger i magen i samma veva nu som brösten blev så känsliga. Ny äl eller ägget som kommit in i livmodern och försöker fästa? Bara att vänta och se, men otålig blir man.

• Madde9023
    Isathe skrev 2017-04-05 13:47:18 följande:

Hej!
    Jag har också PCO, slutat med p-piller för ca 1,5 månad, haft 1 äl och 1 mens och väntar nu med spänning på kommande ägglossning vilken dag som helst. Tyvärr så säger magkänslan att jag inte kommer få någon mer ägglossning så jag har lite lätt ångest och mår dåligt över det. När jag förut slutat med p-piller har jag också haft 1-2 äl och mens och sen har det varit som bortblåst i flera månader och sen har jag ändå börjat med p-piller igen då bebisverkstan inte då varit aktuell.

Hur länge fick du/ni vänta på att få börja med Pergotime/Letrozole?

Håller tummarna att du plussar nu innan ivf.

Efter att först varit i kontakt med en läkare som ställde massor av orimliga krav lyckades jag hitta en superbra läkare i Stockholm som lät mig börja med behandlingen direkt. Slutade med p-piller i februari/mars 2016 och lät det gå ca 6 månader, sedan tog jag kontakt med Stockholms kvinnoklinik, och min läkare där sa att det inte är någon idé att jag försöker utan hormonell hjälp eftersom en person med PCO kan ha så lite som 1-2 ägglossningar per år.

Så har haft otrolig tur!
  • Charlizee
    Skrutt 83 skrev 2017-04-05 12:42:32 följande:

Vink vink!! Here I am! ;) ja vem vet, skulle inte förvåna mig om det tar sig just denna månad, eftersom tajmingen är så dålig haha!! :) kul att vi ligger så lika igen! Hur har äl varit denna månad med boragon?? Nej jag har inte ätit dem denna månad, var lite snål eftersom de kostar en slant så tänkte spara och äta dem nästa månad (hade kvar för en cykel) när vi körde igång eftersom sambon inte ville vi skulle försöka denna månad. Men men nu blev det inget försök men ändå en chans/risk att det skulle kunna bli något

Fick jätte starkt utslag igår, enligt app skulle jag haft ÄL i måndags så jag å mannen körde på lör-mån kommer inte ihåg om till och med fredag men så igår på positivt ÄL test blev det inget, haha så typiskt! Får ta igen det ikväll... om vi inte somnar igen Mannen vill helst inte ha december bebis, såklart spelar det egentligen ingen roll men om han får välja... vore nästan komiskt om det tog sig denna månad bara för det.

Ska försöka hålla mig och inte testa innan BIM-4!!!

Har du märkt skillnad denna månad när du inte ätit Borago?
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017