• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • Freya18
    Skrutt 83 skrev 2017-04-05 12:08:40 följande:

Hoppar in här om jag får! Bim 19/4. Positivt äl test igår och idag så äl idag eller imorgon skulle jag tro. Vi har inte "försökt" denna månad, kör igång seriöst i maj och då blir det med borago. Men blev så att det blev ganska tajmat ändå med sex måndag och positivt äl-test tisdag å onsdag. Blir det något denna månad så känns det som meningen och då är det oerhört välkommet ändå trots lite dåliga tajmingen (bf blir i såfall 28/12) :)

Samma här! :) Vi "försöker" inte heller denna månad. Inte på grund av att bf faller in runt jul-nyår, men för att vi har haft en stressig period med mycket jobb och renovering av hemmet.

Jag har ägglossning också nu i dagarna. Enligt beräkning borde det vara idag, men har inte mina typiska äl-känslor eller flytningar. Har hoppat över ägglossningstest och tar det piano. ;)

Vi får hoppas på att det tar sig för oss ändå!
  • Stardust

Jag hade visst en chans till i slutet av april så jag stannar kvar här bim mellan 23-29. Om Cykeln är lika kort som de senaste två gångerna blir det den 23e.

Är det normalt att ha en cykel mellan 20-21 dagar? Mina senaste har varit så korta.

• Ulrika34
    Skrutt 83 skrev 2017-04-05 12:08:40 följande:

Hoppar in här om jag får! Bim 19/4. Positivt äl test igår och idag så äl idag eller imorgon skulle jag tro. Vi har inte "försökt" denna månad, kör igång seriöst i maj och då blir det med borago. Men blev så att det blev ganska tajmat ändå med sex måndag och positivt äl-test tisdag å onsdag. Blir det något denna månad så känns det som meningen och då är det oerhört välkommet ändå trots lite dåliga tajmingen (bf blir i såfall 28/12) :)

28/12 år ett bra datum då är jag född  
    Kul att se dig i gruppen igen
  • Firago
    Hedblomster skrev 2017-04-05 16:06:40 följande:

Jaha, här sitter jag och funderar på namnkombinationer till en bebis... Normalt beteende som icke-gravid :) Jag har bara tjejnamn på lager, men som tur är har sambon desto fler killnamn. Längtar så! 

Du är inte ensam, vi har redan bestämt namn ????
  • Starlights

Alltså jag har redan börjat få ömma bröst, men är bara på äl+3...? Antagligen så har jag väl ovanligt tidiga mens/pms känningar redan. För även om vi skulle lyckas denna månad så har ju inte ens ägget hunnit fästa än liksom? Sjukt konstigt i alla fall...

• LifeOfBullshit
    Hedblomster skrev 2017-04-05 16:06:40 följande:

Jaha, här sitter jag och funderar på namnkombinationer till en bebis... Normalt beteende som icke-gravid :) Jag har bara tjejnamn på lager, men som tur är har sambon desto fler killnamn. Längtar så! 

Känner igen mig för mycket nästan! Jag har redan en mängd namn som jag är intresserad av, det enda som fattas, känns det som, är att se ungen och se att det passar honom/henne, haha! Vi pratar mycket om vilka släktingar som ska smyga sig in i mellannamnen och allt också! Gravid? Nehej, inte ännu, vilket gör detta beteende högst märkligt!
  • Emmie79
    Hansson88 skrev 2017-04-05 22:37:18 följande:

När på dygnet är det man ska testa med äl-tester? Minns inte....

Tror det står på förpackningen. Vissa ska man testa på morgonen och vissa mitt på dagen.
  • LifeOfBullshit

Okej nu känns det som om jag samlat tråden hela dagen! Men måste bara få fråga om detta kan vara grav-relaterat eller om jag börjar bli sjuk?

För bara en timme sen borstade jag tänderna och när jag skulle gå och lägga mig så blev jag sådär akut illamående. Jag var så säker på att jag skulle kräkas att jag satte upp håret och satte mig på golvet bredvid toaletten bara för att vara beredd. Efter någon minut försvann illamåendet men hade (och har fortfarande) en salivproduktion från helvetet och nu för en liten stund sen kände jag ett så konstigt sug i magen. Kändes sjukt underligt, har aldrig känt något liknande någonsin. Precis som om där var baksug i magen. Jag är inte hjngrig, och det kändes inte som hunger-kurr typ, utan bara... Sug. Börjar undra om jag helt förlorat greppet om verkligheten eller vad det är som händer. Magsjuka kanske? (Får dock aldrig magsjuka) hmm... Vad säger ni?

• Mirs115

Hej alla!

Hoppar in här om det går bra. Idag startade jag och maken bebisverkstaden för bebis nummer 2. Har en dotter på 13 månader hemma (en sk "hoppsan").

Har väldigt oregelbunden mens och inte ägglossning särskilt ofta verkar det som. Har tempat i 3 månader och haft ÄL 1 gång (februari, dock ej bebisförsök den gången). När jag har cykler utan ägglossning blöder jag lite hipp som happ med spottings här och där och har "mens" men inte lika riklig som efter riktig ÄL. Har inte PCO eller något annat vad gyn kunnat se. Någon som känner igen sig eller hört något liknande?

Ingen aning om varken ÄL eller BIM pga detta men hoppas på både och denna månaden

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017