• Freya18

För oss med BIM i april 2017

Här är det tyvärr en till som hoppar över från mars-tråden!
    Har haft en förvirrande månad. Obestämd Predictor Early visade positivt på ÄL+6, men det visade sig att det var på grund av kvarvarande hcg från MA:t i januari. Fick ändå upp förhoppningar om att det kanske var en ny graviditet fast det egentligen är omöjligt att plussa så pass tidigt. Nåja.. gav upp sedan när inga vanliga stickor gav utslag.

Idag fick man spottings och mens troligtvis om 1-2 dagar. Har för flera dagar sen mentalt börjat förbereda mig för april. Kanske blir en bebbe till julklapp i år! Drömmer Spännande!

• Freya18
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-25 15:52:24 följande:

Då börjar den fertila perioden och vi tänker köra varannan dag. Fram till pos test

CD 10 idag.

Spännande! :) Lycka till! Jag längtar till min fertila period. 11 dagar kvar till äl. Sen börjar det roliga igen! Haha.
  • Freya18
    FridaB92 skrev 2017-03-25 20:51:50 följande:

Hoppar över hit från mars-tråden då tant röd kom idag :/. 25 år från Göteborg. ÄL 8/4 och BIM 22/4. Kollade upp förlossningsdatum på viforaldrar.se (förhoppningsvis tar det sig denna gången) bf 1/1-18. Nu håller jag alla tummar och tår för en nyårsbebis :)

Och för massa pluss i denna tråden <3

Välkommen :) April får bli lyckomånaden för oss alla!

Jag blev så nyfiken och kikade också in på deras hemsida nyss. Om det tar sig denna gång så är beräknad förlossning 27 december! Kanske blir en nyårsbebbe för oss också. ;)
  • Freya18
    Frekaj skrev 2017-03-25 23:32:40 följande:

Jag har 3 eller 4 April Enligt appen 3:e men om jag går på när jag tror jag hade ÄL så är de den 4:e!

Jag ska ha äl den 5:e. Vi får jämföra och analysera våra symptom sen. ;)
  • Freya18
    Frekaj skrev 2017-03-26 12:54:29 följande:

Jaa! Spännande Känner du något redan nu? Jag har haft spänningar/träningsvärk i livmodern sedan i förgår (men inget idag), ont i ryggslutet och känner mig lite febrig.

Jag tror att du läste fel kanske? Såg på ett inlägg att du ska ha bim då? Jag ska jag ägglossning 5:e. :)
  • Freya18
    Hedblomster skrev 2017-03-26 18:32:38 följande:

Jag har det! :) Så nu är äntligen mensen slut och man kan börja vänta på att bli fertil igen... Tiden går sååå långsamt...

Här är mensen i princip helt slut också. :) Jag ska testa med äl-stickor i helgen och hoppas på en fin stegring!
  • Freya18

Härligt med flera plus i tråden!! :) Grattis!

Här är det full rulle med jobb och inredning av hemmet. Kroppen börjar signalera att det är dags att ha sex och äl borde vara på onsdag. Men vi tar det chill denna månad. Jag hoppar över allt som har med tester att göra och låter huvudet slappna av en stund. Sen får man se om det tar sig ändå.

• Freya18
    Milou3 skrev 2017-04-03 17:40:10 följande:

Låter vettigt! Funderar på samma sak själv.

Orkar inte räkna äl hit å dit eller tempa.

Det har varit otroligt skönt och inte behöva räkna. Idag när kroppen hintade om att det kanske är dags för samlag så märkte jag att ägglossning är bara om två dagar. :) Helt plötsligt har dagarna gått väldigt fort!

Det är inte lätt att stänga av hjärnan när det gäller bebisverkstad, men nu har det gått väldigt bra.
  • Freya18
    Skrutt 83 skrev 2017-04-05 12:08:40 följande:

Hoppar in här om jag får! Bim 19/4. Positivt äl test igår och idag så äl idag eller imorgon skulle jag tro. Vi har inte "försökt" denna månad, kör igång seriöst i maj och då blir det med borago. Men blev så att det blev ganska tajmat ändå med sex måndag och positivt äl-test tisdag å onsdag. Blir det något denna månad så känns det som meningen och då är det oerhört välkommet ändå trots lite dåliga tajmingen (bf blir i såfall 28/12) :)

Samma här! :) Vi "försöker" inte heller denna månad. Inte på grund av att bf faller in runt jul-nyår, men för att vi har haft en stressig period med mycket jobb och renovering av hemmet.

Jag har ägglossning också nu i dagarna. Enligt beräkning borde det vara idag, men har inte mina typiska äl-känslor eller flytningar. Har hoppat över ägglossningstest och tar det piano. ;)

Vi får hoppas på att det tar sig för oss ändå!
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017