• Freya18

För oss med BIM i april 2017

Här går dagarna sakta helt plötsligt... Är på ÄL+4.

Skulle ta det piano med testandet, men tog ändå äl-test i torsdags. Lite spontant så där. Hade dessutom kissat en timme innan. Men testet visade helt positivt.

Vi har endast haft sex en dag innan äl och inget mera efter det. Är lite orolig att denna stressiga period och dåliga kost ska påverka en tidig graviditet negativt.. vill verkligen inte råka ut för MA igen. Därför har vi tagit det lugnt och tänk köra 100% på nästa ägglossning.

Men det är klart att man vill bli gravid NU mer än någonting annat! :) Men ska inte testa innan bim. Om jag inte får tydliga symptom innan.

• Freya18
    Isathe skrev 2017-04-13 10:28:10 följande:

Känner också att de ska bli skönt med påsken, jag har bim runt 20-21/4 så 1v kvar nu.

Har haft ont mot äggstockarna i flera dagar efter ägglossningen som var i helgen, idag känns det bättre men inte helt borta. Har och har haft ont på båda sidorna i vågor, inga andra symtom.... Hoppas på ett plus, men tror tyvärr inte på det.

Här är en till med BIM 20/4. :) En låång vecka kvar.. Ska bli riktigt skönt med lite påskfirande så tankarna kan vila lite.

Jag känner också någonting i just äggstockarna. Det kommer och går. Funderar på om jag brukar ha så dagarna efter ägglossning, men kan inte minnas. :/

Vi håller tummarna hårt!!
  • Freya18
    Essie32 skrev 2017-04-13 13:43:44 följande:

Äl+10 och tokblankt på 2 tester (lunch urin, så testar igen inorgon bitti också)

Clearblue plus (är det de som har ofta spökstreck?) och RFSU vanlig.

Jag får trösta mig att det kanske är för tidigt helt enkelt.. jag blir galen på att vänta hela tiden :(

Jag ser också ett svagt streck på RFSU! :) Håller tummarna på att det blir starkare om några dagar.
  • Freya18

Idag på jobbet märkte jag en pytte liten blödning i trosan (ursäkta detaljerna). Alltså den var så liten så hade nog inte märkt om jag inte hade haft ljusa trosor. Ingenting på pappret. I duschen nu på kvällen märkte jag liite brunt blod. Knappt märkbart. Har aldrig haft så på bim-6.

Idag är jag på äl+8 så hoppas att det var en nidblödning. Tydliga symptom har inte dykt upp, men hoppet finns kvar! :)

• Freya18

Idag rasade magen helt och hållet.. Ingen aning om vad det beror på. Fick ont direkt när jag vaknade på morgonen. Molande känslorna i äggstockara har försvunnit. Känner inga som helst symptom. :/ Jag önskar att man kände någoting tydligt så att det blir lite lättare att hålla hoppet uppe. Får helt enkelt stå ut några dagar till!

• Freya18

Igår kväll i duschen kom det lite färskt blod när jag tvättade mig. På äl+9. Har aldrig fått spottings 5 dagar innan mens.. Jag kan vara hur stressad som helst, men mensen har ändå varit som en klocka i alla år. Spottings brukar komma högst 2 dagar innan mens.

Blir lite nojig nu och undrar vad kroppen har för sig. Hoppas såklart på en nidis! Skulle vänta till bim innan jag testar, men har redan hunnit testa för någon dag sen och även igår. Negativt.

Testar idag igen eller imorgon. Vi får se. :)

• Freya18
    emphz skrev 2017-04-16 12:55:06 följande:

I två dagar har jag fått väldigt oklara svaga resultat på clear blue plus, och idag fick jag detta:

Bim på tisdag 18/4

Grattis!! :D
  • Freya18

Nu börjar det mola på ordentligt i livmodern och äggstockarna! :o Tror nästan att mensen hälsar på tidigt denna månad.. Testade med PE idag, men helt negativ. Inte ens mina hökögon kunde se ett streck.

• Freya18
    Anonym (-) skrev 2017-04-16 16:07:49 följande:

Hade bim igår, testade då och idag, visade negativt (och några dagar innan för jag har kännt mensvärk i 2 veckor nu utan blod) har känt värk från vänstra äggstocken, ländryggen och runt magen. Tror ni det är graviditet eller nån jävla cancer, cellförändringar eller nåt med äggstocken? Att ha mensvärk i 2 veckor utan blod så man inte kan röra sig ibland är väl inte jätte normalt?

Jag hade bokat en tid till Kvinnokliniken om jag hade haft så ont i 2 veckor. Låter inge vidare. Krya!
  • Freya18
    Anonym (-) skrev 2017-04-16 20:43:16 följande:

Ringde 1177 och hon sa att jag skulle kontakta kvinnokliniken på tisdag så dom kan göra en gynundersökning och ultraljud. Att mensen är försenad sa hon kan bero på sorgen och att mensen är jätte känslig för sånt. Hade hoppats på graviditet men verkar inte så :/

Jag beklagar förlusten. :( Det är som sjuksköterskan säger, att sorg kan ställa till det för kroppen. Bra att du bokar in en tid och får prata med en läkare angående dina smärtor. Styrkekramar!
  • Freya18
    brunbrallan skrev 2017-04-17 12:38:55 följande:

Äl+10 visst fan är jag väl gravid!

Grattis!! :D Vad härligt!
  • Freya18

Blödde som sagt lite färskt blod i lördags (äl+9), men ingenting mer efter det. Bim om 3 dagar. Inga menskramper, inga som helst symptom idag och känner mig bara helt.. normal. Har ett test kvar från RFSU som jag kanske tar imorgon. Känner mig dock väldigt ogravid.

• Freya18

Tegativt test imorse med RFSU. Inväntar mensen nu och hoppas på bättre tider.. Börjar känna typiska tecken på mens så den dyker nog upp till onsdag.

Nu har vi tagit en "lugn" månad, så till nästa ägglossning kör vi på fullt ut igen! :) Lycka till ni andra! Hänger kvar här och håller tummarna för er som inte plussat än.

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017