• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • Charlizee
    Milou3 skrev 2017-04-05 12:41:24 följande:

Ja men jag har fuskat lite med snus när det har krisat.

Jag har bim i dag!

Åh vad spännande, har du testat??
  • Vilgot o Lillpyret
    Frekaj skrev 2017-04-05 10:19:52 följande:

Är nu på BIM + 2, hade molvärk i tjejmagen i går, känt av magkatarr i 3 dagar och nu börjar jag känna mig lite öm i bröstvårtorna. Testade negativt i måndags på BIM-dagen då jag va helt säker på att de inte blir något denna månaden. Nu börjar däremot hoppet att komma tillbaka. Känns inte ens som att mensen är på G.. Tänkte att jag avvaktar till helgen. Har mensen inte kommit då så gör jag ett nytt test

Åh, håller tummarna!
  • Isathe
    Madde9023 skrev 2017-04-05 14:28:13 följande:
    Efter att först varit i kontakt med en läkare som ställde massor av orimliga krav lyckades jag hitta en superbra läkare i Stockholm som lät mig börja med behandlingen direkt. Slutade med p-piller i februari/mars 2016 och lät det gå ca 6 månader, sedan tog jag kontakt med Stockholms kvinnoklinik, och min läkare där sa att det inte är någon idé att jag försöker utan hormonell hjälp eftersom en person med PCO kan ha så lite som 1-2 ägglossningar per år.

Så har haft otrolig tur!
    Ja, de är det jag är rädd för att jag ska träffa på. Har haft min PCO diagnos länge och som sagt, jag vet med mig sedan tidigare att efter avslutad p-piller så får jag 1-2 ägglossningar och inget mer. Men känslan att nu behöva vänta 6 månader på en mens som med största sannorlekhet inte ens kommer dyka innan jag ens kan börja söka hjälp känns tröstlöst då jag i år fyller 31 och vill inte vänta hur länge som helst på en ev. graviditet.
  • Madde9023
    Isathe skrev 2017-04-05 15:29:32 följande:
    Ja, de är det jag är rädd för att jag ska träffa på. Har haft min PCO diagnos länge och som sagt, jag vet med mig sedan tidigare att efter avslutad p-piller så får jag 1-2 ägglossningar och inget mer. Men känslan att nu behöva vänta 6 månader på en mens som med största sannorlekhet inte ens kommer dyka innan jag ens kan börja söka hjälp känns tröstlöst då jag i år fyller 31 och vill inte vänta hur länge som helst på en ev. graviditet.
    Jag förstår dig, har varit orolig för det här med att bli gravid sen jag fick diagnosen vid ca 18 års ålder ( är snart 27). Har läst mycket om att man måste försöka 1 år först innan man får hjälp...

Det enda råd jag egentligen kan ge dig är att inte ge upp direkt om första läkaren säger ifrån, läkare kan ha olika syn på saken, som i mitt fall, och där en säger nej så kan man ha tur att en annan säger ja... Testa på olika kliniker tills du hittar en som känns bra
  • Isathe
    Madde9023 skrev 2017-04-05 15:40:16 följande:
    Jag förstår dig, har varit orolig för det här med att bli gravid sen jag fick diagnosen vid ca 18 års ålder ( är snart 27). Har läst mycket om att man måste försöka 1 år först innan man får hjälp...

Det enda råd jag egentligen kan ge dig är att inte ge upp direkt om första läkaren säger ifrån, läkare kan ha olika syn på saken, som i mitt fall, och där en säger nej så kan man ha tur att en annan säger ja... Testa på olika kliniker tills du hittar en som känns bra

Tack för dina peppande ord!! Behövs just nu känner jag.
    Får du då betala allt besöken själv, eller går de på landstingsgarantin eller vad det heter?

Jag vet att jag har ett par kilo som jag måste gå ner och antar att många kommer påpeka de innan jag får hjälp..... så bara sätta fart igen!!

Usch, vad de här känns tungt just idag....

• Milou3
    Charlizee skrev 2017-04-05 14:29:10 följande:

Åh vad spännande, har du testat??

Jag testade i söndags negativt, då på äl+10 så tänkte vänta in symptom eller mens.

Min mens kan hoppa 1-2 dagar och jag misstänker att min äl kom en dag senare denna gång.

Väntar in fredag. Har det inte kommit mens då så testar jag. Noll symptom! Verkligen noll. Känner mig mer gravid alla andra dagar utom just nu :)
  • Hedblomster

Jaha, här sitter jag och funderar på namnkombinationer till en bebis... Normalt beteende som icke-gravid :) Jag har bara tjejnamn på lager, men som tur är har sambon desto fler killnamn. Längtar så! 

• Emmie79

En sak som jag stör mig på i hela denna processen dagarna kring bim är att alla hela tiden säger till en att inte ha så höga förväntningar, att vara mer avslappnad, att inte sätta för mycket hopp till varje gravtest, att inte hoppas för mycket för då kan man bli besviken.

Tror de inte att jag skulle bli lika besviken om jag försökt att tänka "det går nog inte denna gången", även fast det är precis det jag försöker tänka.

I alla andra sammanhang är det så himla viktigt att hoppas och tänka positiv men när man väntar på mens/icke-mens då ska man tydligen tänka negativt?

Blir så irriterad.

• Sebbe
    Hedblomster skrev 2017-04-05 16:06:40 följande:

Jaha, här sitter jag och funderar på namnkombinationer till en bebis... Normalt beteende som icke-gravid :) Jag har bara tjejnamn på lager, men som tur är har sambon desto fler killnamn. Längtar så! 

Samma här!
  • Sebbe
    Emmie79 skrev 2017-04-05 16:43:03 följande:

En sak som jag stör mig på i hela denna processen dagarna kring bim är att alla hela tiden säger till en att inte ha så höga förväntningar, att vara mer avslappnad, att inte sätta för mycket hopp till varje gravtest, att inte hoppas för mycket för då kan man bli besviken.

Tror de inte att jag skulle bli lika besviken om jag försökt att tänka "det går nog inte denna gången", även fast det är precis det jag försöker tänka.

I alla andra sammanhang är det så himla viktigt att hoppas och tänka positiv men när man väntar på mens/icke-mens då ska man tydligen tänka negativt?

Blir så irriterad.

Jag tänker precis samma! Hur ska man kunna hålla tankarna i negativ form? Fattar inte alls... eller kanske inte negativ, bara någon slags ICKE-form... blir knäpp. Jag har haft ett liv präglat av mycket oro och ångest men ALDRIG har det varit så svårt att släppa som nu...
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017