• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • Olivia1995

Haha vad jag känner mig glad att det är fler som jag. Tänker precis som er!! Man planerar precis allt in i minsta detalj typ.. barnvagn,kollar bebiskläder, inredning till bebiseum. Ja allt.... ;) önskar oss alla ett stort lycka till och hoppas det är bår tur snart :D!

• Sebbe

Hej alla! Förstår att det är mycket aktivitet här! Hinner knappt läsa alla men kul med alla + i tråden! Jag har fortfarande bara BIM -8 och känner inget alls. Besattheten har börjat så smått... har ganska stora bröst och kommer på mig själv med att jag liksom håller upp och släpper dem ibland bara för att se om dem ömmar... sakerna man gör alltså. Var också och tog tester på sköldkörtel idag, hoppas nästan (eller nästan, vem fan försöker jag lura: jag hoppas att) att det är något fel så att det finns något att skylla på och därmed få hjälp med.

Finns det andra saker "vettiga" man kan kolla/testa/äta innan man får fråga efter fertilitetsutredning?

• Längtanefterdig

åååhh, nu börjar jag bli lite nervös. Är på cd7 idag, ska ta min sista letrozol ikväll. Tog ett äl-test nu vid 14-tiden och då var det ett streck som är så starkt som det brukar vara ca 2 dagar innan positivt för mig. Ska på vul cd13 för att kolla på äggblåsor... Tänk om det är för sent liksom?! Brukar ha äl på dag 18-20 typ... Vill ju inte missa äl och får inte ha sex innan... och sen ska jag ju ta ovitrelle för att säkra en ägglossning... Blää, vet inte alls hur jag ska göra nu.

• orzia1
    Längtanefterdig skrev 2017-04-04 17:40:25 följande:

åååhh, nu börjar jag bli lite nervös. Är på cd7 idag, ska ta min sista letrozol ikväll. Tog ett äl-test nu vid 14-tiden och då var det ett streck som är så starkt som det brukar vara ca 2 dagar innan positivt för mig. Ska på vul cd13 för att kolla på äggblåsor... Tänk om det är för sent liksom?! Brukar ha äl på dag 18-20 typ... Vill ju inte missa äl och får inte ha sex innan... och sen ska jag ju ta ovitrelle för att säkra en ägglossning... Blää, vet inte alls hur jag ska göra nu.

Ring din klinik o be om tidigare vul
  • Längtanefterdig
    orzia1 skrev 2017-04-04 17:45:57 följande:
    Ring din klinik o be om tidigare vul
    Har så svårt att ta ledigt från jobbet Rynkar på näsan får kanske försöka
  • Linkaa

Hej! Hoppar gärna in i tråden om det är ok, helt ny här på FL. 25 år och karln 27, första försöket,1a barnet. Ätit p-piller (cerazette) i ca 10 år, slutade i början av mars, fick mens 2 dagar efter och har BIM enligt appen den 12/4. Håller tummarna och hoppas! Men enda symptom är ont i brösten men har brukat ha det ibland även tidigare när jag åt p piller men har varit helt utan mens under tiden jag ätit dem så har ingen aning om hur kroppen ska funka!

• mickipicki
    Anonym (Besatt) skrev 2017-04-04 15:22:08 följande:
    Tack för era svar (även BIMerskan och Milou3)! Haha åh, ni anar inte hur skönt att höra att fler funkar precis som jag. De flesta vet ju inte om att vi hoppas på graviditet, så är svårt att lufta sina funderingar i fikarummet liksom ;) det blir lätt ensamt med alla tankar i huvudet. Min man är väldigt stöttande och ser fram emot en graviditet, men han är liksom inte lika besatt och har inga problem med att koncentrera sig på jobbet, så jag upplever att han inte förstår fullt ut även om han försöker. Han har dessutom ingen kvinnokropp och därmed inga symptom att leta efter och analysera. 

Bra idé med sidoprojekt! Bara det att jag relaterar alla mina projekt till graviditeten. Typ "Träna? Ja, bra att vara i form inför graviditeten!", "Göra långkok? Ja, bra att äta rätt nu i början av graviditeten!", "Inredningsprojekt? Hmm ja, dags att börja tänka på babysäng!" eller "Planera semestern? Hmm vågar jag åka utomlands som gravid eller ska vi vara på landet?". Hahaha såå hopplös... Får komma på någon ny hobby som ABSOLUT INTE kan kopplas till graviditet ;)
    Precis likadan. Jag "lever" inte. Allt handlar om att få till en graviditet. Detta är försök nr 4 och det blir ju värre och värre. Jag kommer få en psykos snart! Har redan diagnotiserat mig själv som steril och börjat kolla på adoption. Min sambo tycker nog att jag är helt sjuk i huvudet. Vilket jag nog är. TÄNKER INTE PÅ NÅGOT ANNAT.
  • orzia1

Jag är inte besatt av allt med graviditet och kommande bebis, men har barn sen innan och vet att saker inte alltid går som planerat, så därför finns det ingen anledning att stirra upp sig själv med att tänka om det tar sig då och då så kan jag göra si eller så med ev kommande fester, bröllopsbjudningar, semester osv...

Kanske jag låter för negativ, men man kan inte sluta leva för man försöker skaffa bebis, då kan det bli långa månader tom år som man kastar bort av sitt liv genom att bara leva i två veckors perioder.

• Emmie79
    Anonym (Besatt) skrev 2017-04-04 15:22:08 följande:
    Tack för era svar (även BIMerskan och Milou3)! Haha åh, ni anar inte hur skönt att höra att fler funkar precis som jag. De flesta vet ju inte om att vi hoppas på graviditet, så är svårt att lufta sina funderingar i fikarummet liksom ;) det blir lätt ensamt med alla tankar i huvudet. Min man är väldigt stöttande och ser fram emot en graviditet, men han är liksom inte lika besatt och har inga problem med att koncentrera sig på jobbet, så jag upplever att han inte förstår fullt ut även om han försöker. Han har dessutom ingen kvinnokropp och därmed inga symptom att leta efter och analysera. 

Bra idé med sidoprojekt! Bara det att jag relaterar alla mina projekt till graviditeten. Typ "Träna? Ja, bra att vara i form inför graviditeten!", "Göra långkok? Ja, bra att äta rätt nu i början av graviditeten!", "Inredningsprojekt? Hmm ja, dags att börja tänka på babysäng!" eller "Planera semestern? Hmm vågar jag åka utomlands som gravid eller ska vi vara på landet?". Hahaha såå hopplös... Får komma på någon ny hobby som ABSOLUT INTE kan kopplas till graviditet ;)
    Ja, det är ju det som är problemet med killar, de behöver inte leva i den här kroppen med alla sina symptom eller icke-symptom som man hela tiden analyserar (fast man inte ens vill!), utan kan koppla bort att det där och leva ett normalt liv.

Om min sambo visste hur mycket tid jag ägnar till att googla och läsa och skriva på FL skulle han på riktigt tycka att jag var galen.
  • Milou3
    orzia1 skrev 2017-04-04 22:14:15 följande:

Jag är inte besatt av allt med graviditet och kommande bebis, men har barn sen innan och vet att saker inte alltid går som planerat, så därför finns det ingen anledning att stirra upp sig själv med att tänka om det tar sig då och då så kan jag göra si eller så med ev kommande fester, bröllopsbjudningar, semester osv...

Kanske jag låter för negativ, men man kan inte sluta leva för man försöker skaffa bebis, då kan det bli långa månader tom år som man kastar bort av sitt liv genom att bara leva i två veckors perioder.

Du har väldigt rätt! Och man gör nog alla en tjänst, inklusive sig själv om man försökte njuta lite mer av nuet och uppskatta det man faktiskt har i sitt liv.

Men så går man på toa och får syn på lite äl-sekret och ett litet leende kommer smygande ...
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017