• Isathe

För oss med BIM i april 2017

Hej!
    Då hoppar även jag in här. Började få lite brunt på pappret igår men idag har mensen kommit igång. Har nyss slutat med p-piller så svårt att avgöra hur lång min cykel är men skulle gissa på ägglossning runt 8/4 och BIM runt den 20/4.

Ny månad nytt försök!

• Isathe

Fyller på med mig:

BIM LISTA  

1/4: SWN 2a försöket 3dje barnet.  

1/4: meijram 5:e försöket 1:a barnet  

1/4: WendelaW 1:a försöket 3:e barnet

2/4: Emmie79 4:e försöket 1:a barnet  

3/4: maxleon1011 detta blir 1:a försöket 3dje barnet  

3/4: Nr3sladdis 1:a försöket 3:e barnet  

3/4: Cheerful 5:e försöket 1:a barnet  

4/4:  

5/4:  

6/4:  

7/4: Livethänder 11 försöket 1:a barnet  

8/4: LifeOfBullshit 2:a försöket 1:a barnet  

9/4: Pasgetti 2a försöket, 1:a barnet 

10/4: Cykeltjejen 2a försöket första barnet 

11/4:  

12/4: sajo25, försök 13, 2:a barnet

13/4: royce, försökt drygt 2 år, 1:a barnet 

14/4:  

15/4:  

16/4: Maria25, 27:e försöket, 1:a barnet  
             Birdiz, 1:a barnet

17/4: Leiabus2010,försök 1 år, 3:e barnet. 

18/4:  

19:4:  

20/4;  Isathe, 2:a försöket, 1:a barnet

21/4:  

22/4:  

23/4:  

24/4:  

25/4:  

26/4:  

27/4:  

28/4:  

29/4:  

30/4:

• Isathe

Här sitter man och läser alla era inlägg, igen.

Jag fick min mens i onsdags 22/3 och tog slut i lördags. Nu blir det andra ägglossningen efter avslutad p-piller så har ingen aning om och när det blir men jag skulle gissa på ägglossning runt 6-8/4 och nästa mens tidigast den 20/4.
    Jag har dessutom PCO så ja är ju inte alls säker på att de kommer att släppa något ägg all och är inställd på vidare utredning och IVF framöver.

Jag tänkte prova med ägglossningstest denna månad, få se hur det går.

Håller tummarna för många december/januari barn Skrattande

• Isathe
    Paap skrev 2017-03-29 13:11:35 följande:

BIM 8-10 april. Diagnosticerades idag med PCO men har fått en ägglossning denna gång. Första försöket med första barnet. Hoppas såå att det tar sig för jag vet inte när nästa ägglossning kommer vara :(

Jag har också PCO, hade ägglossningsvärk förra månaden men de blev inget plus. Väntar på att jag ska ha ägglossning igen nästa vecka. Hoppas innerligt att det släpper något ägg....
  • Isathe
    Nykär15 skrev 2017-03-31 08:40:50 följande:
    För mig var mina "spottings" tydligen en nidblödning igen...för idag på ÅL+9 har jag fått positivt på Testlagrets test! Helt galet, började darra och gråta...som vi har kämpat! Ber till högre makter att det är vår tur nu och att vi får träffa en liten lagom till Lucia Hjärta 
    Grattis!! Håller tummarna för er GravidHjärta
  • Isathe
    Anonym (Amanda) skrev 2017-03-31 13:56:49 följande:
    Vad tror ni?
    Är det ett clearblue early? Isf ser det positivt ut, annars vet jag inte.
  • Isathe
    Anonym (Amanda) skrev 2017-03-31 14:10:41 följande:
    Ja det är med ett clearblue early . Så du tror de e positivt ? ????
    Yes, då skulle jag vilja säga Grattis!! Hur många dagar kvar till BIM?
  • Isathe

Här är ångesten i antåg.... Känslan av att jag inte kommer få någon ägglossning denna gång ger mig lätt ångest.

Jag har som tidigare nämnts PCO, slutade med p-piller för ca 1,5 månad sedan och hade rejäl ägglossningsvärk förra månaden och mens sen. Men den här månaden känns som att jag inte kommer få någon ägglossning.

Haft såhär förut när jag slutat med p-piller, fått 1 max 2 mens sedan ingen mer mens på 6 månader och då har jag börjat med p-piller igen eftersom jag inte då skulle skaffa barn. Men nu vill jag så gärna ha ett plus och för att ens vara möjligt att få det måste jag få ägglossning. Tagit ägglossningstest 2 dagar nu som är negativa. Har 2 olika appar i telefon, den ena säger ägglossning imorgon och den andra säger ägglossning på lördag. Förra månaden hade jag ägglossningsvärk ca 12 dagar innan mens så utifrån det och när troligtvis nästa mens ska komma så passar lördagen bättre, men jag är orolig över att inte få den alls.... Å jag vet att man inte ska gå och oroa sig och allt de där men de är svårt.....

Jaja, bara vänta och se....!!

Grattis till alla som fått sitt plus Glad

• Isathe
    Madde9023 skrev 2017-04-05 11:41:23 följande:

Hej!

Hoppar in i den här tråden! Är inne på vårt 6:e försök med Pergotime/Letrozole + Ovitrelle-spruta. Har PCO

Har nog BIM 15:e april, ägglossningen bör ha skett i lördags kväll alt.natten mot söndagen, tog sprutan i fredags runt 12 på dagen.

Har redan rejält ömma bröstvårtor och rikliga flytningar. Sist jag hade det (försök 4) trodde min läkare att jag fått ett tidigt missfall (mensen nästan 3 dagar sen), så hoppas på att det är ett gott tecken. Är vårt sista försök med den här metoden, sedan vill min läkare köra IVF

Hej!
    Jag har också PCO, slutat med p-piller för ca 1,5 månad, haft 1 äl och 1 mens och väntar nu med spänning på kommande ägglossning vilken dag som helst. Tyvärr så säger magkänslan att jag inte kommer få någon mer ägglossning så jag har lite lätt ångest och mår dåligt över det. När jag förut slutat med p-piller har jag också haft 1-2 äl och mens och sen har det varit som bortblåst i flera månader och sen har jag ändå börjat med p-piller igen då bebisverkstan inte då varit aktuell.

Hur länge fick du/ni vänta på att få börja med Pergotime/Letrozole?

Håller tummarna att du plussar nu innan ivf.

• Isathe
    Madde9023 skrev 2017-04-05 14:28:13 följande:
    Efter att först varit i kontakt med en läkare som ställde massor av orimliga krav lyckades jag hitta en superbra läkare i Stockholm som lät mig börja med behandlingen direkt. Slutade med p-piller i februari/mars 2016 och lät det gå ca 6 månader, sedan tog jag kontakt med Stockholms kvinnoklinik, och min läkare där sa att det inte är någon idé att jag försöker utan hormonell hjälp eftersom en person med PCO kan ha så lite som 1-2 ägglossningar per år.

Så har haft otrolig tur!
    Ja, de är det jag är rädd för att jag ska träffa på. Har haft min PCO diagnos länge och som sagt, jag vet med mig sedan tidigare att efter avslutad p-piller så får jag 1-2 ägglossningar och inget mer. Men känslan att nu behöva vänta 6 månader på en mens som med största sannorlekhet inte ens kommer dyka innan jag ens kan börja söka hjälp känns tröstlöst då jag i år fyller 31 och vill inte vänta hur länge som helst på en ev. graviditet.
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017