För oss med BIM i april 2017
Jag tänker cirkeldag, alltså att de är 30 dagar sedan hennes första dagen utav sista mensen.
Hängde du med hur jag tänkte?
Jag tänker cirkeldag, alltså att de är 30 dagar sedan hennes första dagen utav sista mensen.
Hängde du med hur jag tänkte?
Ah så har man tex 28 dar i sin cykel så är cd30 = bim + 2 då?
Nu är det nära.....
Jag har BIM idag enligt en av mina appar och imorgon enligt den andra.
Kollar jag mot förra cykeln så var den på 28 dagar med en ägglossning på cd 17 med en lf på 11 dagar.
Den här cykeln hade jag ägglossning på cd 18, borde då ha BIM idag, för att ha en lf på 11 dagar. Men jag har smörjt med progesterAll för att förlänga den något och för att förbättra chansen för ett plus.
Förra månaden fick jag även bruna flytningar dagen innan mensen kom igång, å de har jag inte en tillstymmelse till idag. Men samtidigt är jag orolig att progesterAll bara spelar mig ett spratt.....
Jag har ont i livmodern till och från, och är hungrig hela tiden blir hungrig strax efter att jag ätit, så antigen växer de ett litet frö där inne eller så är det mensen som vill komma igång, och allt detta bara är PMS besvär....
Håll nu tummarna att jag har ett litet efterlängtat frö där inne....
ååh jag hade blivit tokig av väntan!! Kan du inte beställa hem från nätet? kanske lite sent idag, men du skulle jo säkert ha det i brevlådan på måndag annars. Om det finns nått apotek i närheten får du passa på och springa när svärmor är upptaget med annat :) :) haha
Ja det låter jo som vi har exakt samma symptom. Hoppas hopps hoppas för din skull <3
Vilken smart svärmor ;) Min är likadan. Kan sällan hålla undan nått för henne. Men vi har bestämt att vänta med och berätta tills vi är i vecka 12 för alla. Men känner jag henne rätt så klurar hon nog ut det innan.. Hoppas bara inte magen kommer så snabbt. Har ni barn sen innan eller är det första? :) Brukar din mens va sen annars?
Ingen mens nu på morgonen, vilket är positivt!!
MEN..... Jag är rädd att de ändå bara är falska förhoppningar. Jag använder progesterAll kräm och har nu googlat lite, den kan ju skjuta mensen eller rättaresagt göra att den inte kommer så länge man tar krämen. Så idag måste jag köpa ett gravtest, trots att svärmor är med, dumt att fortsätta med krämen utan att de är ett pluss. Usch och fy vad jobbigt de blev nu, vill så gärna vara gravid....!!!
Men har man kort tid mellan ägglossning och mens så är den krämen jättebra för att förlänga. När ska du testa?
Annars får du säga att ni ska stanna vid en mataffär o du bara ska snabbt in och köpa dricka el tuggummi eller nått...
Samma här då! Har haft hormonspiral i 5år. tog ut den i januari. Och det tog sig på andra ägglossningen :) Vi är 28 och 29. Sen har vi två flickor på 7 och 9 :)
Inatt fick jag värsta feberfrossan och nu är det över.. så konstigt. Inga mer yr-attack iallafall .. Håller alla tummar och tår nu att du får ett positivt test :) Sen hoppas jag jo självklart att du lyckas köpa ett test idag ;)
Sådär, då har jag köpt ett gravtest. Lyckades inte lura i väg svärmor så hon är nu väl medveten om att jag kommer ta ett test.
Nu till min stora fråga....
Ska jag testa ikv eller ska jag vänta till imorgon? BIM idag enligt enligt en av mina apparnoch igår enligt den andra. Jag är jätte kissnödig nu och hållt mig sedan före kl 19
Sådär, då har jag köpt ett gravtest. Lyckades inte lura i väg svärmor så hon är nu väl medveten om att jag kommer ta ett test.
Nu till min stora fråga....
Ska jag testa ikv eller ska jag vänta till imorgon? BIM idag enligt enligt en av mina apparnoch igår enligt den andra. Jag är jätte kissnödig nu och hållt mig sedan före kl 19
De behövdes tydligen ett negativt gravtest för att mensen skulle komma. Den har nu smugit igång nu på morgonen. Så nya tag i maj för en ev. januari bebis.
Jag säger stort grattis till alla som redan plussat och önskar er som väntar på BIM stort lycka till!!