• Isathe

För oss med BIM i april 2017

oONinniOo skrev 2017-04-11 12:50:59 följande:
    BIM är dagen som mensen ska komma, som vi ju inte hoppas kommer. Har du också kort lutealfas? Tänkte eftersom vi hade ÄL samtidigt och verkar ha BIM i princip samtidigt också.
    Ok, tack för ditt svar. Ja, jag fick positivt på ägglossningstestet i fredags morse, på cykeldag 17. Tror att jag sen hade ägglossningen i lördags eller söndags. Ursäkta, men sekretet ändrade sig markant i lördags kväll men hade lite ägglossningsvärk i söndags. Förra ägglossningen hade jag mer värk än denna. Har även idag lite ont åt ena äggstocken till och från så jag är lite orolig att de faktiskt inte släppte något ägg alls men att LH-stegring osv fanns. Jag har ju PCO. Vet inte hur lång lutefasen ska vara men utifrån förra månaden borde mensen komma runt 20-21, hoppas såklart på lite längre så ägget har en chans där inne Flört

Jag smörjer mig med progesterAll kräm i hopp om att lyckas förlänga den med åtminstone 1 dag.

Men roligt att vi följs åt, håller tummarna för oss båda med en decemberbebis Skrattande
  • Isathe
    Vilgot o Lillpyret skrev 2017-04-11 13:35:57 följande:

Mensen dök upp nu i april och nästa vecka är det dags för nästa äl-omgång. Nu vet jag dock att även om jag har en massa molvärk i magen, är gråtfärdig, har mellanblödning (kan det vara nid??!) och har jätteömma bröst så behöver det inte betyda att jag är gravid. Men vad tusan ska man gå på då? Väntan mellan äl och bim blir ju så lång och man vill ju så gärna... Min plan för nästa omgång blir att ha så mycket sex det bara går och att sedan inte testa förrän mensen är sen (eller beter sig underligt). Undrar om jag kommer kunna hålla mig från att testa, haha...

Ja, jag förstår dig med funderingen om du kommer kunna hålla dig från att testa. Jag har kommit till äl+3 tror jag och de är ju en jätte lång väntan på BIM i nästa vecka. Vi körde också på med så mycket sex de bara gick runt ägglossningen, men jag blir lite nojig att vi haft de så mkt (hade 1-2ggr/dag, mest för att vi vill) att han inte hinner producera mer spermier Förvånad Tänk om de skulle vara för tätt....
  • Isathe
    HoppasPåEnTill skrev 2017-04-12 07:20:35 följande:

Trots att tempen är fortsatt hög så kom mensen idag. Hoppar över i maj-tråden.

Hm, tråkigt beklagar.....

Lycka till vid nästa ägglossning.

• Isathe
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-12 15:06:46 följande:

Tack allesammans! Nu ska jag komma på ett bra sätt att kläcka nyheten

Grattis!
    Köp ett clearblue digital och ett stort påskägg, kissa på stickan och lägg sedan ner det i ägget och ge det till honom Skrattande

• Isathe
    Längtanefterdig skrev 2017-04-13 10:16:14 följande:

Känns så skönt att ha påsken nu i väntan på bim, lite annat att tänka på :)

Bim är 25 eller 26 april.

Känner också att de ska bli skönt med påsken, jag har bim runt 20-21/4 så 1v kvar nu.

Har haft ont mot äggstockarna i flera dagar efter ägglossningen som var i helgen, idag känns det bättre men inte helt borta. Har och har haft ont på båda sidorna i vågor, inga andra symtom.... Hoppas på ett plus, men tror tyvärr inte på det.
  • Isathe
    Sara2017 skrev 2017-04-13 10:38:33 följande:
    Då har vi bim samtidigt typ. Har också haft ont i stockarna som gått i vågor... kanske andra symtom eller så är det bara hjärnan som spökar. Hoppas på ett plus men vågar inte tro...
    Kul med bim samtidigt.... Min smärta är inte hjärnspöken eftersom jag ibland kvidit till av att de gjort så ont. Ibland till höger och ibland till vänster, idag lite känning till vänster men mkt mindre än igår. Håller tummarna för oss!
  • Isathe
    oONinniOo skrev 2017-04-16 09:33:42 följande:

ÄL+8 nu och molvärken är fortfarande kvar, vilket jag inte brukar ha i vanliga fall. Vad jobbigt det är att vänta på att kunna ta ett test, när den inre känslan verkligen skriver gravid. Om den känslan verkligen stämmer, återstår att se.

Vi ligger lika, jag är också på äl+8. Hade molvärk igår och va lite trött. Idag har jag städat och hållt på men möjligtvis lite molvärk men mindre än tidigare i veckan tyvärr. Dock är jag småirriterad hela tiden vilket talar mer för pms, sen har jag noll sexlust så sambon tycker nog att jag är skittråkig. Hoppar mellan hopp och förtvivlan, vill så gärna vara gravid men försöker ställa in mig på ett nytt försök i maj. Vill så gärna ta ett gravtest bara för att se men än är de lite tidigt.
  • Isathe
    emphz skrev 2017-04-16 12:55:06 följande:

I två dagar har jag fått väldigt oklara svaga resultat på clear blue plus, och idag fick jag detta:

Bim på tisdag 18/4

Stort grattis!! Jag har bim 20/4 eller 21/4. Inte vågat testa än, men skulle så gärna vilja göra det men rädd att bli besviken. Har inga tester hemma och antar att apoteken inte har öppet idag.
  • Isathe
    oONinniOo skrev 2017-04-17 07:25:02 följande:

ÄL+9 och i morse vaknade jag upp och kände mig glödhet. Tempen högre än någonsin denna cykel. Kunde såklart inte hålla mig, utan tog ett test, som sen blev två. Hade inte räknat med ett tydligt plus, men jag kan ändå ana något svagt på båda! Bara hoppas det stegrar nu också. Jättesvårt att få med strecken på bild, så jag blir inte förvånad ifall ni inte ser något.

Ååå tuff du är som testat idag, i tidigaste lagret. Själv vågar jag inte testa, vill inte bli besviken. Ena stunden tror jag på att jag är gravid men nästa inte. Har inga tester hemma men ska till stan idag och funderar på köpa ett, vi får se. Isf blir det testning imorgon, BIM har jag torsdag eller fredag. Eller ska man bara vänta på ev mens? Testa tidigast på fredag eller kanske på lördag morgon då är ju bim passerad..... svårt!!
  • Isathe
    oONinniOo skrev 2017-04-17 09:32:45 följande:

Ja, det kan vara svårt med när man ska testa sig. Om du inte vill bli besviken är det nog bäst att försöka vänta så länge du klarar. Jag visste redan innan jag tog testen att det är väldigt tidigt och kan bli blankt trots att det kan bli positivt sen. Men min känsla av att jag är gravid är så stark, så jag var tvungen att testa redan nu. Nu får jag ju vänta i vilket fall på att få se om det blir starkare eller inte.

De jag tycker är svårast är att alla verkar ha symtom så himla tidigt, jag har lite ont i magen till och från men inte direkt mensvärk heller, lite ont mot ena äggstocken också, googlade på x för att utesluta det för då tänkte jag att jag faktiskt var gravid men med ett x. Var även Igår kväll illamående men kan bero på tusen andra saker. Annars har jag inga direkta symtom, inte heller på att mensen ska komma. Detta blir första bebisen så har inget att jämföra med.
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017