För oss med BIM i april 2017
Jag smörjer mig med progesterAll kräm i hopp om att lyckas förlänga den med åtminstone 1 dag.
Men roligt att vi följs åt, håller tummarna för oss båda med en decemberbebis
Mensen dök upp nu i april och nästa vecka är det dags för nästa äl-omgång. Nu vet jag dock att även om jag har en massa molvärk i magen, är gråtfärdig, har mellanblödning (kan det vara nid??!) och har jätteömma bröst så behöver det inte betyda att jag är gravid. Men vad tusan ska man gå på då? Väntan mellan äl och bim blir ju så lång och man vill ju så gärna... Min plan för nästa omgång blir att ha så mycket sex det bara går och att sedan inte testa förrän mensen är sen (eller beter sig underligt). Undrar om jag kommer kunna hålla mig från att testa, haha...
Trots att tempen är fortsatt hög så kom mensen idag. Hoppar över i maj-tråden.
Hm, tråkigt beklagar.....
Lycka till vid nästa ägglossning.
Tack allesammans! Nu ska jag komma på ett bra sätt att kläcka nyheten
Grattis!
Köp ett clearblue digital och ett stort påskägg, kissa på stickan och lägg sedan ner det i ägget och ge det till honom
Känns så skönt att ha påsken nu i väntan på bim, lite annat att tänka på :)
Bim är 25 eller 26 april.
ÄL+8 nu och molvärken är fortfarande kvar, vilket jag inte brukar ha i vanliga fall. Vad jobbigt det är att vänta på att kunna ta ett test, när den inre känslan verkligen skriver gravid. Om den känslan verkligen stämmer, återstår att se.
I två dagar har jag fått väldigt oklara svaga resultat på clear blue plus, och idag fick jag detta:
Bim på tisdag 18/4
ÄL+9 och i morse vaknade jag upp och kände mig glödhet. Tempen högre än någonsin denna cykel. Kunde såklart inte hålla mig, utan tog ett test, som sen blev två. Hade inte räknat med ett tydligt plus, men jag kan ändå ana något svagt på båda! Bara hoppas det stegrar nu också. Jättesvårt att få med strecken på bild, så jag blir inte förvånad ifall ni inte ser något.
Ja, det kan vara svårt med när man ska testa sig. Om du inte vill bli besviken är det nog bäst att försöka vänta så länge du klarar. Jag visste redan innan jag tog testen att det är väldigt tidigt och kan bli blankt trots att det kan bli positivt sen. Men min känsla av att jag är gravid är så stark, så jag var tvungen att testa redan nu. Nu får jag ju vänta i vilket fall på att få se om det blir starkare eller inte.