• Skrutt 83

För oss med BIM i april 2017

Hoppar in här om jag får! Bim 19/4. Positivt äl test igår och idag så äl idag eller imorgon skulle jag tro. Vi har inte "försökt" denna månad, kör igång seriöst i maj och då blir det med borago. Men blev så att det blev ganska tajmat ändå med sex måndag och positivt äl-test tisdag å onsdag. Blir det något denna månad så känns det som meningen och då är det oerhört välkommet ändå trots lite dåliga tajmingen (bf blir i såfall 28/12) :)

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Skrutt 83
    Charlizee skrev 2017-04-05 12:11:01 följande:

Min Borago-kompis!! Kanske är den rätta metoden, råka träffa ÄL ;) Jag har BIM 18/4 enligt app... har du hoppat över Borago denna månad?

Vink vink!! Here I am! ;) ja vem vet, skulle inte förvåna mig om det tar sig just denna månad, eftersom tajmingen är så dålig haha!! :) kul att vi ligger så lika igen! Hur har äl varit denna månad med boragon?? Nej jag har inte ätit dem denna månad, var lite snål eftersom de kostar en slant så tänkte spara och äta dem nästa månad (hade kvar för en cykel) när vi körde igång eftersom sambon inte ville vi skulle försöka denna månad. Men men nu blev det inget försök men ändå en chans/risk att det skulle kunna bli något
  • Skrutt 83
    Charlizee skrev 2017-04-10 19:09:55 följande:

Någon med BIM runt 18/4 eller är runt ÄL+ 6-8 som har några symptom? Jag känner typ ingenting...

eller känner jag efter väldigt noga så har jag kanske lite dov molvärk, lite "tunga" bröst och lite mer trött än vanligt, sistnämnda kan dock bero på att jag jobbat mer än vanligt på sistone... de två första symptomen har jag känt senaste tre månaderna så räknar de knappt.

Japp, är på äl+4 idag, bim 19/4 och har inga direkta symtom. Ömma bröst och lotionflytningar, det brukar jag dock ha mellan äl och mens vid den här tiden så inga direkta symtom. Enda är en förlamande trötthet på kvällarna och mkt drömmar. Men känns för tidigt för att vara något ändå så det beror nog på annat. Imorgon känns som en dealbreaker för mig. De gånger jag varit gravid och det gått väl har jag fått tydliga stick och kraftiga lotionflytningar på äl+5 (annars brukar en torrare period infalla) så lär väl känna efter massor imorgon och därefter ställa in mig på + eller -. Men vi hade bara sex 3 dygn innan äl så inte så hoppfull. Blickar framemot maj redan nu
  • Skrutt 83

[quote=77581645][quote-nick]LeiaBus2010 skrev 2017-04-11 06:32:14 följande:[/quote-nick]Holy shit?? Spök??

[quote]

Men åh vågar mig på ett grattis!!!! Tror minsann bestämt att det blir en fin liten julklapp. Cb kan ju ge sina spök men detta ser alldeles för blått ut så hade nog vågat glädjas om jag var du. Stort grattis!

• Skrutt 83

Är på äl+6 idag och tiden sniglar sig fram verkligen.. Dock inte alls hoppfull för denna månad då vi endast fick till det 3 dagar innan äl.. Har blivit gravid tidigare också genom sex några dagar innan äl men ändå känns chansen så liten.. Inga direkta symtom heller (ömma bröst och lite lotionflytningar men det är som vanligt innan mens). Det enda "symtomet" som sticker ut är att jag drömmer väldigt mkt och sover dåligt. Tyckte mig känna lite stick på morgonen igår på äl+5 som jag tror mig känt de andra graviditeterna också men kan ha varit inbillning också,

Fler som ligger kring samma dag efter äl, har ni några symtom?

• Skrutt 83
    Sara2017 skrev 2017-04-12 12:40:54 följande:

Äl+5 hade lotion en dag typ, sticker/ömmar lite som går i vågor, mina nipples ömmar vid beröring också... vet inte om allt är som jag inbillar mig bara :( förra cyclen var jag sjukt skengravid...

Ja det är ju det som är så sjukt svårt, att symtomen för mens, graviditet och skengraviditet är typ dem samma. Hur länge har ni försökt? Första barnet? Jag var också skenis förra månaden så vågar inte lita på min känsla. Ända saken denna gång är tydligt Stick på morgonen igår, har jag bara haft dem ggr det gått väl och hade inte förra mån.. men har haft mkt stickningar och hugg denna månad så kan nog vara något helt annat.. man blir ju knäpp av att analysera. Än så länge ser tempkurvan fin ut men det är ju först närmre bim man kan dra slutsater av det. Hade som sagt bara sex ca 3 dagar innan äl så känns omöjligt att det skulle tagit sig
  • Skrutt 83
    oONinniOo skrev 2017-04-14 05:56:49 följande:

Nu blir det spännande att se hur tempen beter sig de närmsta dagarna. Idag tog den ett rejält skutt uppåt, nästan upp till 37 grader. Såhär högt brukar inte tempen ligga på, fick i princip bara såhär hög temp när jag blev gravid med sonen. Spännande! Fortsatt molvärk också.

Men vad spännande!! Låter lovande, håller tummarna
  • Skrutt 83
    Essie32 skrev 2017-04-14 08:13:03 följande:

Godmorgon!

Tog clearblue precis och tycker mig se svaaagt + Kan det vara spökstreck? Al+11

Clearblue är knepiga, de ger ofta en form av Spökstreck men tycker ändå ditt ser tydligare ut.. håller tummarna att det blir starkare om ngn dag!
  • Skrutt 83

Äl+8 och testade helt blankt på PE imorse :( med dottern var det också blankt på äl+8 men positivt på äl+9 så borde väl inte ge upp hoppet men känns ändå kört. Denna gång var det ju PE som visar vis lägre hcg så borde visat om det var ngt.. så känner redan att det blir att ta nya tag i maj.. då kommer dessutom sambon åka bort vid äl så vi kommer bara kunna försöka typ 2-3 dagar innan den månaden också.. börjar ge upp hoppet att jag kommer få vara gravid igen..

• Skrutt 83
    Charlizee skrev 2017-04-14 08:42:52 följande:

Jag känner detsamma...mitt hopp börjar sina Har haft molvärk och väldigt ömma bröst men testade så blankt man kan imorse... försöker hålla humöret uppe men Gud vad svårt det är, snart får vi gäster så bara le och låtsas om som ingenting. Det positiva är att jag utan dåligt samvete kan ta ett glas vin eller två ikväll

Vilken försök är ni på? Tror vi följt varandra i de senaste trådarna...

GLAD PÅSK till er alla!!

Åh vad tråkigt att höra att du också fick minus imorse. Ja det är verkligen svårt att hålla hoppet uppe även om man vet att det kan vara för tidigt. Hoppas verkligen du får ett fint plus närmsta dagarna. Låter ju väldigt lovande med molvärken och de ömma brösten. För mig är nog en enorm trötthet mitt enda "symtom" somnar som en klubbad kl 22.30 och sen sover jag oerhört dåligt och drömmer massor. Samma här, vi får också gäster idag, nära vänner där hon är gravid i vecka 32, skulle bara skiljt 10 v mellan oss om inte jag fått mf i dec, dem vet inte om att vi var gravida då..

Ja det stämmer, detta var vårt 3 försök efter mf/utomkveds vi hade i dec, hela januari var cykeln ur spel så detta 3 försöket efter kroppen kom tillbaka. (Dock fick vi bara till det 3 dagar innan äl denna mån :( ) vilket försök är ni på?? Ja glad påsk allesammans! Hoppas på många fina påskägg med bebisar
  • Skrutt 83
    Anonym (Plussade förra veckan) skrev 2017-04-14 13:06:29 följande:

Hej! Min morgonurin gav svagt utslag på testlagret, eftermiddagen gjorde det tydligare. Morgonen dagen efter svagare igen haha. Men lägger in min bild här, kanske kan det vara till hjälp :) Kram och lycka till!!

Stort grattis till plus!! Hur många dagar efter äl eller innan bim plussade du?? Testade negativt på testlagret imorse på äl+8 och vill fortsätta leva på hoppet även om det känns kört
  • Skrutt 83
    Thezz skrev 2017-04-14 18:53:28 följande:

Okej håller på att bli knäpp här och irriterad på mig själv.. men sticker så hemskt i magen så tog ett test nyss.. Det syns ingenting va???

Jag ser!!! Vilken dag efter äl är du på?
  • Skrutt 83

Griper efter halmstrån och vill leva på hoppet, är på äl+8 blir äl+9 imorgon och det är då jag fått mina tidigare plus, tagit test idag som varit negativt men tog ett innan jag skulle lägga mig nu och tycker mig se den svagaste svagaste skuggan, även om jag vet att det troligtvis bara är skåran eller något så har jag iallafall lite hopp inför morgondagens test, annars ställer jag in mig på maj. Någon som ser ngt och vill analysera?

Bilden är i orginal och ej redigerad

• Skrutt 83

Verkar bara ha varit skåran som skuggar på testet, fick lika nu på morgonen men negativt på cb. Ger upp och laddar om för maj. Känner mig lite depp då sambon åker bort nästa äl så vi kommer bara hinna försöka dagarna innan... det blir försök nr 4 efter mf/utomkveds..

Stort lycka till alla ni som fortfarande har chansen!

• Skrutt 83
    Charlizee skrev 2017-04-15 08:18:47 följande:

Vad tråkigt!! Samma här Testade imorse tyckte mig först ana något men insåg sen det var skuggor/hjärnspöken. Vår första son blev till på försök 5 så får hoppas det blir så även denna gång... har redan lagt till mig i Maj-tråden för en 2018 bebis.

Hoppas ni får till det bra ändå även om mannen är bortrest. Stor kram till dig!!

Åh vad trist att höra att det blev minus för dig också imorse :( ska också lägga till mig i den gruppen. När ska du ha äl i maj? här verkar det bli kring 4/5 sambon åker den 2/5 :( så skulle bli överlycklig om den kunde tänka sig att komma lite tidigare och verkligen inte senare. Vi får köra den 2/5 innan han åker och hoppas att det kan räcka. Nästa månad ska jag köra boragon igen och hålla tummarna att den hjälper. Ska du köra den igen? Stor kram tillbaka!!
  • Skrutt 83

Stort grattis till alla fina plus!! Vad roligt med så många decemberbebisar. Själv får jag hålla tummarna för en liten 2018-bebis istället.

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017