Anonym (Loool) skrev 2017-02-27 20:00:51 följande:
I min kultur diskuterar man inte pengar. Det anses vara pinsamt, att man ska dela på saker osv, man bjuder o delar med sig av allt man har, förutsatt att personen inte har, och att personen oxå ger av sitt som oxå är en oskriven regel, inget man uttalar svart på vitt. Man frågar inte gäster om pengar osv om de bor hos en. Men det finns väl en gräns på hur mkt man låter sig själv utnyttjas, för jag insåg sen att hon endast var hos mig pga hennes kille som umgicks med oss som hon bodde så långt ifrån, så hon utnyttjade att jag tillgång till lgh nära honom, hon utnyttjade honom oxå för den delen för han sålde grönt som vi höll på med den sommaren ( inget jag gör idag, dock ) så vi fick av honom gratis varje gång vi ville röka.
Var 18 då är 27 idag, så Jag var ung då och visste väl inte bättre i Guess, men fick ju nog tillslut så vi gled ifrån varandra.
En tjej i mina takter, man diskuterar inte att man ska ha ören och små skrot tillbaka utan man bjuder och blir bjuden, det blir jämnt i slutändan och man bara är och struntar i trivaliteter så länge det inte är stora valörer och det börjar gå till överdrift.. märkt när jag flyttade till sthlm att det är väldigt mycket betala på öret och swisha hit och dit jämfört med vart jag är uppväxt.