• Anonym (Snåljåpar)

Vad är det snålaste du varit med om?

En del människor är så ruskigt snåla att det blir komiskt. Vad är det värsta du varit med om?

Det här hände mig i helgen. Jag och ett par bekanta skulle åka till samma ställe och de hade bil. Jag åkte till dem så åkte vi bil tillsammans dit. Jag föreslog att vi skulle dela på bensinkostnaden. Det visade sig att de ville ha milersättning på 40 kronor/mil för bensinen är den minsta kostnaden med att ha bil. Det blir ju värdeminskning, reparationer och service då man kör också.

• Svar på tråden Vad är det snålaste du varit med om?
  • Anonym (O)
    Anonym (Vilka puckon det finns!) skrev 2017-02-28 10:22:06 följande:

Men tänkte inte föräldern på sonens begränsade ekonomi?

(När jag var 18 betalade inte jag nån eget sånt såsom mat och resor. Nu som 40-åring har vi "bytt roller", nu är det mina föräldrar som inte betalar för sånt när vi hittar på saker tillsammans!)

Jag tänkte detsamma... Hur kan man som förälder till en 18-åring inte ha koll på en sån sak? Även om man har flyttat hemifrån så har ju föräldrarna hyfsad koll vanligtvis.
  • monkees

Det snålaste jag stött på är en kompis som vägrade köpa en kasse i butiken så han bar sina matvaror i en hög och liksom "höll i med hakan"!

• nevermind
    monkees skrev 2017-02-28 10:53:33 följande:

Det snålaste jag stött på är en kompis som vägrade köpa en kasse i butiken så han bar sina matvaror i en hög och liksom "höll i med hakan"!

Påminner mig om alla snåla jävlar som "glömmer" att ta en påse i affären och sen blir bjudna på en. De borde fråga alla som inte tar påse om de ska ha en, så kan de inte köra med den sen.
    För några veckor sen glömde jag påse när jag stod i självbetjäningen på ICA. Kom på det när jag betalt och frågade den som stod där, som svarade att jag kunde ta en påse, det vara okej. Jag vägrade och sa att jag inte är sån, jag betalar för mig.
  • nevermind

Just det ja. Min snåla svärfar (som jag skrev om tidigare) hade med sig en påse till Willys. Kassörskan trodde han tagit den då. Om jag har med mig en plastpåse brukar jag säga till. Hur som. Svärfar är en sån som kollar kvittot och inser att de har tagit betalat 1,50 kr för påsen. Han ringer till Willys... Säger att det inte är pengarna utan principen.
  • Anonym (Paris)

Jag hade distansrelation med en svensk kille i Paris. Jag reste dit den helgen jag fyllde år. Vi åt födelsedagsmiddag på restaurang, och när notan kom så väntade jag på att han skulle ta den. Det gjorde han inte, utan ville att vi skulle splitta. Trots att jag flugit dit. Ridå.

Det här har mina kompisar skrattat sig fördärvade åt i år efteråt.

• nevermind

En till:
    ICA-handlaren som stänger sin butik kl. 22. Han betalar personalen till kl. 22 sharp. Den som sitter i kassan räknar alltså kassan på obetald arbetstid. De sprang till facket givetvis men den gubben är kompis med ICA-handlaren. Detta missnöje och utnyttjande har såklart resulterat i att personalen "råkar" krossa saker. Till exempel hittar väldigt många glassar med trasig förpackning. Ställer varor längst bak, typ dyrt kött, så de kan ta med det hem sen när de inte hunnit sälja det innan datumet går ut. Och slår in varandras jordgubbar med ett billigare kilopris.
    Det kan han ha, gubbjäveln.

• Anonym (Mamma)
    nevermind skrev 2017-02-28 11:10:33 följande:

En till:

ICA-handlaren som stänger sin butik kl. 22. Han betalar personalen till kl. 22 sharp. Den som sitter i kassan räknar alltså kassan på obetald arbetstid. De sprang till facket givetvis men den gubben är kompis med ICA-handlaren. Detta missnöje och utnyttjande har såklart resulterat i att personalen "råkar" krossa saker. Till exempel hittar väldigt många glassar med trasig förpackning. Ställer varor längst bak, typ dyrt kött, så de kan ta med det hem sen när de inte hunnit sälja det innan datumet går ut. Och slår in varandras jordgubbar med ett billigare kilopris.

Helt rätt!! Stjäl han från dom så får de ge tillbaka med samma.
  • Anonym (-.-)
    nevermind skrev 2017-02-28 11:01:06 följande:

Påminner mig om alla snåla jävlar som "glömmer" att ta en påse i affären och sen blir bjudna på en. De borde fråga alla som inte tar påse om de ska ha en, så kan de inte köra med den sen.

För några veckor sen glömde jag påse när jag stod i självbetjäningen på ICA. Kom på det när jag betalt och frågade den som stod där, som svarade att jag kunde ta en påse, det vara okej. Jag vägrade och sa att jag inte är sån, jag betalar för mig.

Varför inte bara betala nästa gång du kommer ? Det brukar jag göra. Sån är jag och många andra. Man behöver inte tro det sämsta om folk
  • Anonym (hm)

sådär gör jag också om jag glömt ta med en påse hemifrån att återanvända, men det är ju ingen annan som blir drabbad av min "snålhet"

är nog rättså snål eller sparsam med många saker, mycket för miljöresursernas skull men även min egen ekonomi. Dock har jag svårt för när man är snål mot andra
    nevermind skrev 2017-02-28 11:10:33 följande:

En till:

bara att gå därifrån kl 22 då

• Anonym (hm)
    Anonym (-.-) skrev 2017-02-27 22:37:26 följande:

Jag skulle åka på en ganska lång resa med bekanta, jag var den enda med bil och vi var två av fyra som hade körkort. Jag har helförsäkring och lämnar in bilen på service efter antal mil. Före resan gick vi igenom hur mycket allt skulle kosta och jag ville ha 20 kr milen (Skatteverkets siffra) plus att vi alla skulle dela på självrisken om det blev en olycka. 20 kr milen är mindre än vad det skulle kosta mig. Det andra tyckte jag var snål och ville bara ge bensinpengar och inte ersätta vid en eventuell olycka. Jag tycker att det var de som var snåla. Efter det vägrade jag att ta min bil så vi fick ta en hyrbil istället. Blev billigare för mig men betydligt dyrare för de andra.

har du läst TS? som anser att det är snålt att ta betalt för annat än bensin när man åker ihop

mer snålt att åka snålskjuts på någon annan bara för att han råkar äga bilen, kan man tycka
Svar på tråden Vad är det snålaste du varit med om?